Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana oleju 1 ,4 TFSI


misiek1980

Rekomendowane odpowiedzi

Moja A4 ma 1,5 roku i 10k przebiegu. Wg serwisu olej powinienem wymieniać co 30k kilometrów lub co 2 lata w zależności co nastąpi pierwsze. Z racji tego, że jest to pierwszy olej czyli pracował w trakcie docierania silnika zastanawiam się czy jest sens go wymienić już? Pytałem w serwisie jak i zaprzyjaźnionego mechanika i oni twierdzą że nie ma sensu wymieniać oleju częściej niż co 15k. Z racji tego, że jeżdżę mało i głównie po mieście to co ile radzicie go wymieniać?

Druga kwestia to jaki olej będzie najlepszy. Obecnie zalany jest Castrol Edge Professional 0W-20 i taki sugeruje ASO. Z kolei mój mechanik twierdzi, że lepszy będzie 5W-30. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, misiek1980 napisał:

Z racji tego, że jeżdżę mało i głównie po mieście to co ile radzicie go wymieniać?

To właśnie z tej racji nie powinno się wymieniać go rzadziej niż raz do roku lub max 15 tys, chociaż ja jestem zwolennikiem wymian oleju maksymalnie co 10tys w silnikach uturbionych. Ten cały serwisy LL to jest jakieś nieporozumienie. Co do oleju to lej taki jaki zaleca producent ale castrola niekoniecznie.

Na Twoim miejscu wymieniłbym ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul, millers, LM, Amsoil. Wszystko zależy od portfela :D Generalnie castrol uważany jest za shit i to nie tylko na tym forum :P

Może któryś z użytkowników takiego silnika podzieli się swoją opinią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto z tego co zrozumiałem jest jeszcze na gwarancji. Z komunikatu z MMI dowiesz się o konieczności wymiany oleju na ok 1000 km przed tym momentem. Komputer przelicza zużycie oleju biorąc pod uwagę sposób eksploatacji. Należy przez  to rozumieć liczbę zimnych startów. O ile tych rozruchów będzie więcej niż przeciętnie przeliczenie będzie odpowiednio skrócone. Okaże się ,że zostaniesz wezwany do wymiany oleju znacznie wcześniej niż by to wynikało z interwału okresowego ( te teoretyczne 30tkm). Chyba ,że okresowy przegląd gwarancyjny wypadnie wcześniej. Wtedy wymienisz olej w czasie standardowego przeglądu gwarancyjnego  w ASO .Samodzielna wymiana w okresie gwarancyjnym to chyba trochę dmuchanie na zimne i szukanie sobie problemów.:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancje mam do 09.2019, ale nie o to chodzi bo ja chcę ten olej wymienić w ASO. Boje się jedynie, że jazda dwa lata na tym samym oleju (mimo stosunkowo małego przebiegu) nie jest najlepsza dla silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ASO Gdynia odpowiedzieli  że producent nie przewiduje takiej wymiany i mam czekać na zaproszenie z MMI . Chyba ,że termin przeglądu wypadnie wcześniej. Ale nic nie stoi na przeszkodzie abyś podjechał na wymianę poza przeglądową. Powinni odpłatnie bez żadnego ale wykonać taką usługę i odnotować ten fakt w historii przeglądów.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w tym silniku jest wymagany olej VW 508.00/509.00 C5 SAE20 ?.

Oryginalny olej VW jest w kolorze niebieskim podobnie jak Millers XF LL, oleje o niskim HTHS.

Ma ktoś kartę tego oleju Castrol 0W20 ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w specyfikacji  VW 504.00 dla okresów zmiennych , 502.00 dla okresów stałych w silnikach benzynowych /507.00 silniki wysokoprężne z filtrem cząstek stałych i 505.00 dla silników bez filtra . I nie musi to być Castrol dedykowany przez producenta z którym ma podpisaną umowę.

Edytowane przez janusz_stg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2018 o 13:21, przem8 napisał:

Generalnie castrol uważany jest za shit i to nie tylko na tym forum :P

Niby te półkowe z marketów w Polsce to rzeczywiście bym omijał u dojczlandów lepiej pachną po otwarciu.

Lecz oleje Castrola ..W20 czy 10W50/60 to już zupełnie inna sprawa jakościowa.

Teraz wszystko idzie w kierunku ekologii a mniej w ochronę silnika.

Jak do 1,4 FSI podchodzi VW 504. 00/507. 00 5W30 to nie ma co się zastanawiać lepsza ochrona silnika i spory wybór.

Przy kolejnej wymianie przejść na olej zgodny z normą i możliwie najwyższy parametr lepkości kinematycznej w temperaturze roboczej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, KINIAM napisał:

Czy w tym silniku jest wymagany olej VW 508.00/509.00 C5 SAE20 ?.

Oryginalny olej VW jest w kolorze niebieskim podobnie jak Millers XF LL, oleje o niskim HTHS.

Ma ktoś kartę tego oleju Castrol 0W20 ?.

 

W książce serwisowej napisane mam tylko, że olej do silnika ma być zgodny z VW 508 00 lub alternatywnie VW 504 00. Żadnych więcej szczegółów nie podali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2018 o 18:24, misiek1980 napisał:

W książce serwisowej napisane mam tylko, że olej do silnika ma być zgodny z VW 508 00 lub alternatywnie VW 504 00. 

Byłem dzisiaj w serwisie i zalewają do tego silnika w okresie gwarancyjnym olej zgodny z VW 508.00.

Tyle, że można dostarczyć własny w oryginalnych nie otwieranych opakowaniach z paragonem lub fakturą.

Co ciekawe oleje te nazywane Blue Oil w rzeczywistości są koloru zielonego.

Co poniektórzy w kartach technicznych podają kolor oleju: niebieski ??? a olej jest zielony to tak aby uciąć ewentualny temat podróbek.

Może nie mogą barwić na niebiesko z powodu olejów od dawna produkowanych w tym kolorze Royal Purple Oil ale to taka moja spekulacja.

 

 

Edytowane przez KINIAM
Rozszerzenie tematu w sprawie koloru oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę że olej do tego motoru powinien być 0W20 ze specyfikacją VW 508.00 a czy ktoś może powiedzieć ile oleju wchodzi do tego silnika? Auto dopiero nabyte i chciałbym od razu olej wymienić tym bardziej że komputer już krzyczy o wymianę. Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, flo333 napisał:

Witam. Widzę że olej do tego motoru powinien być 0W20 ze specyfikacją VW 508.00 a czy ktoś może powiedzieć ile oleju wchodzi do tego silnika? Auto dopiero nabyte i chciałbym od razu olej wymienić tym bardziej że komputer już krzyczy o wymianę. Dzięki za info

5 litrów starczy

RAVENOL-VSE-0W-20-USVO-5L-VW-508-00-509-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 290 zł - RAVENOL VSE 0W-20 USVO 5L VW 508 00/509 00 (8052237298). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, olej już zamówiłem teraz filtr oleju i tu jest pytanie, korek spustowy jest plastikowy, czy można go zamienić na metalowy? znalazłem obie opcje filtr jest identyczny ale jedna jest z korkiem plastikowym a druga z metalowym co lepsze ta z metalowym jest tańsza, tylko sprzedawca zasugerował mi że ja powinienem ten z plastikowym korkiem zamówić. Co wy na to?

Korki nie są zamienne w mojej b9 jest plastikowy ze względu na obniżenie wagi pojazdu, taką odpowiedź dostałem z serwisu audi gdzie zamawiałem filtr z korkiem.

Ps. do pełnego stanu poziomu oleju wchodzi ok 4.5L, przy 4 litrach pokazuje 3/4.

Edytowane przez flo333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2018 o 20:09, janusz_stg napisał:

.Samodzielna wymiana w okresie gwarancyjnym to chyba trochę dmuchanie na zimne i szukanie sobie problemów.:naughty:

Zgadzam się ALE  proszę rozwiń ostatnie dwa słowa. Bo obsługuje kilka B9 poza ASO. 

Co do oleju ja swoim klientom leje tylko LM (nawet tym na gwarancji) 

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...