Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A8 D4 vs F01 vs F10 v A5 Sportback vs A6 C7


grechut

Rekomendowane odpowiedzi

Pany,

mam pytanie. Otóż niedługo będę stał przed wyborem samochodu - wybór raczej padnie na któryś z tych w tytule.

Który byście polecali kupić? Wiem, że D4 i Fka to klasa premium, a F10, A5 i A6 to segment średni. Pytam bo im więcej czytam - tym mniej wiem.

Mam żonę i małego synka. Będę robił może 25k km rocznie ( kilka razy z PL do DE - 1200km w 1 stronę, no i okoliczne Francja pewnie sporadycznie itp. )stąd mocno się zastanawiam czy potrzeba mi klasę premium ( koszty utrzymania w DE są spore, nie liczę napraw itp ).

Mam do dyspozycji koło 17k euro. Co byście wybrali w takiej kasie? Któryś z w/w modeli czy kompletnie coś innego? Aha i tylko sedan/hatchback, żadne kombi 

 

Edytowane przez grechut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przejedź się każdym z aut którymi się interesujesz i sam ocenisz które Ci najbardziej leży.

Każdy ma inne wymagania co do spalania,dynamiki,wykończenia,wyglądu itd. itd. 

Ciężko doradzić. 

Tym bardziej że masz ogromną rozbieżność jeśli zastanawiasz się nad A8 lub A5 bo to dwa inne światy. 

Przemyśl Audi A7  bo jest to moim zdaniem kompromis pomiędzy klasą średnią a premium. 

Tyle tylko że będziesz musiał troszkę dołożyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Bristol napisał:

Najlepiej przejedź się każdym z aut którymi się interesujesz i sam ocenisz które Ci najbardziej leży.

Każdy ma inne wymagania co do spalania,dynamiki,wykończenia,wyglądu itd. itd. 

Ciężko doradzić. 

Tym bardziej że masz ogromną rozbieżność jeśli zastanawiasz się nad A8 lub A5 bo to dwa inne światy. 

Przemyśl Audi A7  bo jest to moim zdaniem kompromis pomiędzy klasą średnią a premium. 

Tyle tylko że będziesz musiał troszkę dołożyć. 

 

Niestety budżet już byłby nadszarpnięty a w/w auta, a A7 w miarę przyzwoite to 20k +...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak klasa premium. Premium mogą być marki samochodowe: Audi, BMW itd.

F10 czyli seria 5 do segment E czyli klasa wyższa.

F01 i D4 to segment F.

Klasa średnia to segment D czyli A4, A5, seria 3 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, granatowy napisał:

Nie ma czegoś takiego jak klasa premium. Premium mogą być marki samochodowe: Audi, BMW itd.

F10 czyli seria 5 do segment E czyli klasa wyższa.

F01 i D4 to segment F.

Klasa średnia to segment D czyli A4, A5, seria 3 itd.

Masz racje ale każdy i tak wiedział chyba o co chodzi ;). Nieważne.

Przyznam szczerze, że najbardziej z ekonomicznego punkty widzenia wypada A5, później A6, F10, F01 i D4.

F10 jeździłem i zakochałem się w aucie ale znów niewiele dokładając mam F01 ;P

Całe życie byłem fanem Audi ale może czas na zmiany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grechut napisał:

A jakbyśmy odrzucili F01 i D4 to które polecacie? 

Zdecydowanie A6. 

Różnica w wykończeniu,wygodzie i ogólnie pomiędzy A5 a A6 jest spora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale czytałem o skrzyniach i wypadają one dość kiepsko. Interesuje mnie tylko automat. Nie kupię klasy wyższej z manualem bo to zbrodnia w biały dzień :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj ze dwa lata i kup sobie KIA Stinger:) będziesz miał wszystko co ma Audi BMW za polowe ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grechut napisał:

 Nie kupię klasy wyższej z manualem bo to zbrodnia w biały dzień :P

Tak samo jak 4-cylindrowy silnik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, granatowy napisał:

Tak samo jak 4-cylindrowy silnik :wink:

Nie powiedziałem, że chce 4 cylindry ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2018 o 20:43, grechut napisał:

No dobra, ale czytałem o skrzyniach i wypadają one dość kiepsko. Interesuje mnie tylko automat. Nie kupię klasy wyższej z manualem bo to zbrodnia w biały dzień :P

s-tronic wypada kiepsko? to nie wiem co za artykuły czytałeś... s-tronic ma jeden zasadniczy problem - mechatronikę.. kiedyś to kosztowało krocie, ale teraz to już nie są gigantyczne pieniądze. po prostu trzeba mieć świadomość, że kiedyś może się przytrafić i tyle. a tak to tylko zmieniać olej co 60 tys i śmigać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, jedrekx napisał:

s-tronic wypada kiepsko? to nie wiem co za artykuły czytałeś... s-tronic ma jeden zasadniczy problem - mechatronikę.. kiedyś to kosztowało krocie, ale teraz to już nie są gigantyczne pieniądze. po prostu trzeba mieć świadomość, że kiedyś może się przytrafić i tyle. a tak to tylko zmieniać olej co 60 tys i śmigać

Zapomniałeś jeszcze o różnego rodzaju problemach z zaworkami w skrzyni. Z Palącym się zestawem sprzęgieł oraz hałasującą dwumasą.

Ogólnie bardzo dobra skrzynia, tylko nie koniecznie nie zawodna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tych problemach słyszałem... ale w pierwszych wersjach DSG/S-tronic sprzed ponad 10-ciu lat ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy też miał podobne problemy w A7

Edytowane przez XXXXXXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a orientujecie się może jak to jest z podatakmi w DE? Otóż jak np. kupię auto w Belgii to w DE płacę jakiś podatek czy tylko podatek drogowy, przerejestrowanie i OC? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...