Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oil presser


marcinps

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i na wstępie napiszę że szukałem już na necie, a problem mam taki mam 2.0tfsi z 2005 na początku zakupu musiałem wymienić termostat bo nie łapał 90 stopni po okazało się też łańcuszek wraz z napinaczem i teraz jest cisza klekotanie znikneło ale obecnie około tydzień od wymiany łańcuszka z tyłu silnika i wracałem do domu kawałek drogi przejechałem sobie na trybie sport w pewnym momencie zapaliła mi się ikonka konewy i napis oil presser zatrzymałem auto i odczekałem ale odpalił normalnie i kontrolka znikła od tego czasu minoł dzień i sprawa wygląda tak olej w normie kontrolka potrafi się zapalić podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej po zgaszeniu motoru spokój chek pokazuje wszystko ok auto normalnie przyspiesza grzechotania nie ma pomóżcie prosze komp dopiero w poniedziałek mam możliwość podłączyć zauważyłem też że po wymianie łańcuszka z tyłu pod spodem jest mokre od oleju ale nie sądzę chyba żeby to miało wpływ na cisnienie oleju. Bedę wdzięczny z sugestie które pomogą mnie na coś naprowadzić bo w poniedziałek musze dojechać do mechanika, a trochę się obawiam mam niecałe 5km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju pada w tych silnikach, najlepiej założyć taką z 1.8t, możliwe też, że masz przytkany smok olejowy. Lepiej nie jeździj, zmierz ciśnienie oleju i najprawdopodobniej micha w dół... Może Ci wymienili napinacz bez uszczelki i teraz wali olejem :D

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy ciagle o tej pompie a tak naprawde to ilu uzytkownikom ta pompa faktycznie padla ?  moze i jest podwyzszonego ryzyka ale bez przesady . tak naprawde wiekszosc problemow z cisnieniem oleju w EA113 wiaze sie z osadzajacym nagarem i tyle .... wyczysc nagar z zaworow ssacych (mechanicznie + chemicznie) , zrob dobra plukanke silnika potem zdejmij miche (mycie ultradzwiekiem) , wypucuj smoka :grin: , zmien profilaktycznie czujnik cisnienia oleju (znajduje sie na obudowie filtra) i powinno byc ok - jesli po tych zabiegach dalej bedzie zle to jeszcze sprawdz cisnienie na cylindrach a na koncu zabierz sie za pompe. AVE 2.0 tfsi :grin:

p.s i nie kalecz tak angielskiego bo nas UK najedzie :D

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie problemem okazał się czujnik ciśnienia oleju oraz nowa oliwka zalana.

Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany no i problem powrócił po krótkiej jezdzie na sport wywaliło ikonkę oliwy na kompie po odstawieniu na lawecie auta do domu auto poszło pod komp i pokazało błąd P000A wykręcony został czujnik z oznaczeniem N205 i tam widać było że w środku ten walec wogóle nie reaguje proszę pomóżcie. Morze być tak że to ten zaworek wywołuje takie objawy? Jeszcze jedno po sprawdzeniu manometrem ciśnienie jest 4,3 bar

Edytowane przez marcinps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam wymieniłem zawór n205 i na razie z ciśnieniem spokój ale błąd teraz jaki jest to P0011 czy jest możliwe że dalej coś jest zle ustawione na wałkach bo auto odpala normalnie spadku mocy nie odczuwam jedynie jak z rana go odpalę to jak zejdzie z ssania to przez chwilkę go lekko telepie obroty lekko skaczą w zakresie 880-920, a pózniej już jest normalnie i auto zachowuje się normalnie. Tylko właśnie przez ten błąd wywala check engine.

Tak jak pisałem zawór N205 nowy J17 sprawdzone. Czy jest też możliwe że uszkodzony fazator daje takie objawy.

 

16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

Possible Symptoms

  • Power Loss

Possible Causes

  • Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
  • Fuel Pump Relay (J17) faulty
  • Mechanical Timing not correct, including Chain and/or Belt timing.

Possible Solutions

  • Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
  • Check Fuel Pump Relay (J17)
  • Check Mechanical Timing

Special Notes

  • When found in Engine: 4.0l W8
    • Check TPL 2010059(RoW)
      • Check/Replace Oil Sieve in Timing Case (Camshaft Adjuster)
  • When found in 2008 and newer VW 2.0T engine with a timing chain (example; CCTA and CBFA), please see:
    • TT 01-15-08 for information about the intake camshaft, adjuster bridge and spool valve.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabiałem u siebie. Najpierw zrzuciłem miske smok był mocno zabity+nowy olej...pomogło hmm na miesiąc. Problem był w module wałków, jeden wałek miał luz przez co ciśnienie oleju na rozgrzanym oleju uciekało. Dodam że niskie ciśnienie oleju było już jakiś czas bo szlak trafił napinacz i wariator, (wymieniłem po kupnie auta) Pompa oleju nie była tragiczna ale miała już trochę rys. Przebieg 185tys w CH serwis Longlife, gdzie nie rozebrałem pokrywa miska podstawa filtra oleju nagar.. W obecnej chwili siedzi pompa 1.8T zrobiłem swap samemu, nie ma filozofii, po odpowienich zniżkach w ASO w miare tania zabawa. Cały silnik wyczyszczony że teraz olej po tysiącu km wygląda jak nowy.  Ostatnio zamykałem szafę na obwodnicy ciśnienie książkowe silnik cichy. Po wywaleniu wałków wyrównoważających zero dodatkowych wibracji. Jak Ci raz wywaliło OIL PResure zrzucaj miske jak najszybciej bo szkoda silnika. Błąd z wałka też z tym się wiąże bo przestawianie wałka jest poprzez cisnieni oleju. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam to co pisze kolega wyzej, wariator zmiennych faz jest sterowany cisnieniem oleju wiec jesli jest za slabe to moze wywalac Ci blad a nie koniecznie oznacza , ze sam wariator jest zly albo, ze jego zawor sterujacy (N205) umarl.

druga sprawa to juz nie raz sie spotkalem z januszami mechaniki, ktorzy nie potrafili dobrze ustawic rozrzadu + lancucha .

trzecia sprawa - fakt, te walki balansujace to jest lekka porazka VW ... a nawet nie lekka - tak naprawde pompa jest OK moim zdaniem to niestety walki, ktore obracaja sie z podwojna predkoscia walu korbowego nie daja rady i sie zacieraja dajac impakt bezposrednio na pompe i cisnienie , sam planuje niedlugo je wy***ac tak profilaktycznie : P

no i podstawa nie oszczedzac na oleju... 5w40 pelny syntetyk , LM , Millers , Motul...

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady zaworek 205 poszedł i tak do wymiany bo wogóle nie funkcjonował, na razie póki co spokój i też zastanowię się nad wymianą pompy z 1.8t .

Teraz pytanko jaki jest koszt wywalenia wywalenia wałków wyrównoważających i ile z tym roboty. Teraz mam spokój z autem ale muszę się nad tym zastanowić.

Dzięki koledzy za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2018 o 22:30, marcinps napisał:

Dzięki za rady zaworek 205 poszedł i tak do wymiany bo wogóle nie funkcjonował, na razie póki co spokój i też zastanowię się nad wymianą pompy z 1.8t .

Teraz pytanko jaki jest koszt wywalenia wywalenia wałków wyrównoważających i ile z tym roboty. Teraz mam spokój z autem ale muszę się nad tym zastanowić.

Dzięki koledzy za rady.

Roboty trochę z tym jest ale jak uda Ci się sprzedać moduł pompy z wałkami to wyjdziesz z całą operacją na "0" albo i zarobisz a problem z ciśnieniem już nie będzie Cię dotyczył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

To teraz Panowie ciekawa "zagrywka". 

Auto po czyszczeniu nagaru, wymianie szklanki,wymianie pompy na tą z 1.8t, (z tego co wiem firmy Topran)nowy olej Mullers 5w40. Po przejechaniu ok 800km od zabiegu - podczas szybkiej jazdy - oil pressure... po zgaszeniu auta, 2ch minutach odpaliłem - brak info. Przejechałem spokojnie 10km ok 120km/h. Znów ten sam problem.. Znów zgaszenie i odpalenie... Ok 80km zrobiłem i znów to trochę przyciągnąłem (ok 4/5tys obr - 150/160km/h) - ponownie ten sam problem. Zgasilem, odpaliłem I jadę, przy ok 50km/h znów ten sam błąd. Odczekalem z 3h na lawete,odpalilem (na początku jakby lekko coś zadzwonilo, ale po dosłownie 1s wszystko ok. Silnik pracuje normalnie itd) i ujechalem z 15km spokojnie. Auto się nagrzalo i znów błąd ciśnienia + check engine. Od tamtego momentu auta nie podłączyłem pod kompa ani na sprawdzenie cisnienia, bo nie miałem już siły... 

(Wymiana pompy, czyszczenie itp było robione we Wroclawiu w Ecu. U nich po ściągnięciu miski okazało się że smok na starej pompie był dosc zapchany - jednak na starej pompie auto nie raz pilowalem do odciny i było ok) Po zmianie pompy na nowa ujechalem dosłownie 800km i powstał ten problem... jest to możliwe, że przez stary zapchany smok, uległy zniszczeniu panewki badz inne elementy i "wyszło" to dopiero na nowej pompie ? Czy może po prostu nowa pompa Topran (z tego co wiem to zamówili jakiś zestaw montażowy z allegro.) padła i powoduje takie A nie inne akcje ? 

Procz tego, niby na nowej pompie był problem z ciśnieniem oleju (niby podmieniali inną pompe ze sprawnego auta w ktorym dana pompa 1.8t byla zainsalowana i nadal był problem - aż w końcu "skrocili" jakąś sprężynę i niby bylo ok) - przypominam,że na starej oryginalnej pompie nigdy nie wyskoczył błąd oleju i nigdy auto nie straciło mocy.

Dodam tylko, że auto pod domem odpaliłem aby na chwilę, żeby usłyszeć silnik - nic nie stuka ani nie puka i kontrolka oleju się nie świeci.

 

Przepraszam, jeśli chaotycznie napisane,ale już mam nerwicę przez to auto i ta sytuację...  Może miał ktoś podobny problem bądź podejrzewa co może być przyczyną? 

Inny mechanik powiedział mi, że może to być jakiś wałek i dlatego na ciepłym puszcza ciśnienie... Za to Ecu powiedziało, że dół silnika do wymiany, Bo pompa na bank dobra.... 

Edytowane przez Kulis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulis, a spróbuj z tym zaworkiem n205 u mnie on się okazał winowajcą ze wyskakiwało ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie - ja juz nigdy wiecej nie pojade do ECU - moze i sie znaja na tuningu ECU ale sa drodzy + poziom ich wiedzy ogolnej troche chyba odstaje od oczekiwan finansowych. nie bede mowil z imienia ale Pan wlasciciel klocil sie ze mna, ze w moim modelu jest multitronic i za ch* go nie moza przegadac bylo. gdzie caly swiat wie, ze mutli byl tylko w przod napedzie albo inaczej, ze w quattro byly tylko tipy. no i ogolnie gornolotne slowa techiczne co to nie oni a jak przyszlo co do czego to nawet turbiny nie potrafia sami sprawdzic tylko odsylaja do innego zakladu.

a co do Twojego problemu to zbyt chaotycznie napisales ... ogolnie po czyszczeniu nagaru mialem to samo. ch**** cisnienie oleju i prawie motoru sobie nie zarznalem. miska w dol i czyszczenie smoka. pomoglo. do tego plukanka silnika i jezdzi do dzis. natomiast jesli sprawdzisz cisnienie oleju i bedzie zle to szukaj dalej. jesli pompa byla wymieniana to zaworki na podstawie filtra oleju do sprawdzenia (temat walkowany tez wielokorotnie), potrafia sie przyciac w pozycji otwartej badz zamknietej. oczywiscie w ostatecznosci mozliwe ze zarznales sobie panewki. pamietaj ze cisnienie oleju nie jest wytwarzane przez pompe tylko przez ruch obrotowy elementow napedowych wiec jezeli jakis walek / panwka itp sa wytarte to cisnienia nie bedziesz mial chocbys pol auta wymienil.

aha i wymien sobie czujnik cisnienia oleju :)

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też już nie polecę nikomu Ecu. Ogólnie mam na  ich "haczyk" - paragon na usługę wystawili 2 miesiące później niż powinni. Kłócą się, że zrobili wszystko co mogli by auto było sprawne" - w co mało wierzę.

Jutro będę dzwonił do mechanika do którego auto oddałem w Pt; przekaże co radzicie i zobaczymy. Podobno auto wytwarza ciśnienie 1bara - a powinno chyba koło 2? (Mój błąd - nie spytałem czy na jałowy czy przy ok 2tys obr, choć podejrzewam to drugie)

Ps. Jeśli to mimo wszystko spowodowała pompa, wzywam rzeczoznawce i będę się sądził, jeśli nie będą chcieli pokryć kosztów naprawy. 

Edytowane przez Kulis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.

Więc tak. Auto na ciepłym silniku na jałowych obrotach generuje ok 1.2 Bara. Na wysokich ok 4bary - tak więc wg informacji, które udało mi się uzyskać jest to wynik ok (może nie super, ale mieści się w granicach).

Chwilowo nie miałem możliwości zrzucenia michy i sprawdzenia drożności smoka, jednak jeśli byłby on zapchany to czy generowalby prawidłowe ciśnienie?

Check engine wyskoczył niby przez błąd niskiej(ubogiej) mieszanki paliwowej - czy jakoś tak - niestety zdjęcia nie zrobiłem i dokładnie zapomniałem jak to się nazywa ? No i nie ten watek :)

Na obecną chwilę wymieniłem sam czujnik na oryginał z ASO i zobaczę co się będzie działo. Jeśli ponownie wyskoczy błąd to micha pójdzie w dół i zacznę od tego smoka, później zaworki w podstawie filtra oleju, a dalej to już chyba tylko pozostają walki - w przypadku panewki to pozostaje mi chyba tylko jakiś angol z dobrym silnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiazana. Micha poszła w dół. Smok był zasyfiony. Panewki itd wszystko w super stanie.Dzieki bardzo za pomoc. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...