Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AFN - turbina AWX, kolektor ssący AWX, brak EGR i KAT


Undisclosed

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszły weekend wymieniłem własnoręcznie w garażu turbosprężarkę z AFN na zregenerowanego AWXa, kolektor ssący zastąpił AWX, w miejsce EGR wstawiłem flanszę, a wyjście z kolektora wydechowego zaślepiłem, kat już dawno temu został wypatroszony. Wszystkie uszczelki, nakrętki, śruby i podkładki są nowe. Kolektor wypalony, wyczyszczony Starwaxem i Akrą, rury dolotowe umyte, nowy filtr powietrza. Przyszedł czas na logi. Notlauf odszedł w zapomnienie, nie zauważam żadnych problemów z samochodem, ale chciałbym upewnić się, czy wszystko jest w porządku. Instalacja podciśnienia jest szczelna, sprawdzałem ją wakuometrem, N75 rozbierałem i wyczyściłem w środku po czym skleiłem go. Z tego co sam zauważyłem, to kąt początku wtrysku przy przyjmuje niższe wartości niż norma przy niższych obrotach. Zawyżona masa powietrza wynika z braku EGR. Co do wykonania samych logów, to zauważycie w położeniu pedału przyspieszenia, niektóre logi rozpoczynają się sekundę przed wciśnięciem pedału przyspieszenia i kończą się po odpuszczeniu - kwestia zgrania. Ciężko było mi uzyskać temperaturę płynu chłodzącego, temperatura powietrza wynosiła 2,5 stC, a chłodnica nie jest zasłonięta. W logu dynamicznym 010 głowa walczyła z nogą i położenie pedału chwilowo spadło do 98,8, ponieważ przejeżdżałem niepozamiatany fragment ślepej drogi - logi wykonuję przy stadionie w Gdańsku, po zimie jeszcze nie do końca posprzątano skrajne części tej drogi ;) Silnik nie był chipowany, program nie był modyfikowany. To pierwsze mechaniczne modyfikacje jakie wprowadziłem :) Liczę na Wasze opinie, czy zauważacie jakieś odstępstwa, problemy?

Przebieg: 345400 km

Przebieg turbiny: 160 km

Brak jakichkolwiek błędów

Statyczne (zimny silnik, od razu po odpaleniu)

17-003

01-007

Statyczne (ciepły silnik)

01-000, 001, 003

01-004, 007, 013

17-003

01-013

01-004

01-001

BS (ciepły silnik)

01-000

01-003

01-004

01-011

Dynamiczne (ciepły silnik)

01-000, 001, 004

01-003, 008, 011

01-003, 011

01-010, 011

 

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja uległa zmianie w czerwcu, dlatego zwracam się do Was o pomoc w analizie sytuacji względem logów po wymianie turbiny. Przy 2800obr/min samochód łapie notlauf. Zerknijcie co może być nie tak :( Czy to klasyczne zabrudzenie kierownic, czy zauważacie coś innego? Turbina jest na gwarancji. Czy jej czyszczenie na wlasna reke złamie jej gwarancje?

Oto ruch sztangi w 011BS:

Podciśnienie między N75, a gruszką w 011BS:

A oto logi, wszystkie rozpoczęte bez notlaufa, ale wszystkie kończą się notlaufem. Logi wykonywane na rozgrzanym silniku, na 4 biegu.

003 dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5b2d645fcead179a1c1c4095

008 dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5b2d6461cead179a1c1c4096?AuthKey=63b8d67521d84c71b3893d6c7796e23d

000 dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5b2d645ccead179a1c1c4094?AuthKey=ab863487e3854d80b8a2edfb6763ac8d

011 dynamiczny nadpisywałem i żaden portal obsługujący logi nie chce go przeczytać, więc wybaczcie ale wrzucam rozdzielony excel z wykresem (załączony plik)

 

LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odpowiada, ale może komuś przyda się kontynuacja tego wątku. Na chwilę obecną turbina jest odesłana w ramach gwarancji. Podejrzewam, że geometria jest zaklejona/wadliwa, a z drugiej strony zauważyłem taki luz poprzeczny na wałku:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...