Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czerwona kontrolka oleju


cieniu707D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem z swoją B5. Posiadam ja od 3 lat gdy ja kupiłem zapalała się czerwona kontrolka i raz zaczęło strasznie brzęczeć pod maską po rozgrzaniu silnika. Silnik zgaszony odporowadzony do mechanika. Okazało się że pompa oleju siadła. Wymieniona została  pompa oleju, wyczyszczony smok olej filtry itd. Od trzech lat gdy auto jest mocno rozgrzane i schodzi z obrotów zapala się kontrolka ciśnienia problem ustępuje gdy wymienię olej na jakieś 4-5 tys km. Czy to może być wina czujnika ciśnienia oleju? Dodam też że mam uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu

Edytowane przez cieniu707D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na początek czujnik ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że w B5 po lifcie były dwa czujniki to prawda? Jeśli tak to gdzie ona się dokładnie znajdują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być moze drugi jest w misce olejowej ale nie potwierdzam tego na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może problem jest w poziomie oleju. Skoro po wymianie jest ok i ma poziom. Ale pewnie sprawdzales 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w misce olejowej ale od poziomu a nie od ciśnienia. Ten w misce wymieniłem a stan oleju jest w normie. Zastanawiam się czy moze się to dziać przez uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu. Niestety jestem pechowym posiadaczem elektronicznego napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik ARG w polifcie i tam jest napinacz łańcucha ale z wmontowanym czujnikiem oleju.
Jesteś pewien że masz elektroniczny napinacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, marivs napisał:

z wmontowanym czujnikiem oleju.

To nie jest czujnik ciśnienia oleju tylko solenoid, który steruje napinaczem (a ten zmienia trochę ustawienie wałka rozrządu) w zależności od obciążenia silnika, taka pseudo zmienna faza rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam silnik o oznaczeniu ARG i jestem pewny co do napinacza że jest elektryczny bo miałem go wymienić ale najpierw muszę znaleźć przyczynę konewki. I dlatego zastanawiałem się czy może się tak dziać od właśnie tego napinacza

Edytowane przez cieniu707D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jeszcze jakieś pomysły od czego zacząć w szukaniu problemu z konewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie.. doczytałem nieco więcej o tym napinaczu elektro-hydraulicznym - ze zmiennymi fazami rozrządu nie ma nic wspólnego.
 

Kolego Cieniu.. ja bym próbował podmienić czujnik ciśnienia oleju na nowy.. koszt niewielki. Tym bardziej, że pompa jest nowa, smok wyczyszczony itd..

PS.

Podobny numer miałem ale z temperaturą na zegarach.. silnik ciepły a wskazania falowały.. schodziło do 70st... po wymianie na nowy czujnik, temperatura trzyma równo 90.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak zrobię może uda mi się jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Czyli czujnik ciśnienia w tym silniku jest tylko jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze wina zegarów. Niesprawny napinacz może powodować wyświetlanie konewki ale jego zostawilbym na sam koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu nie mogę wkleić linka z auditeam.. fajne opisy ze zdjęciami mają.. nieważne.

Czujnik ciśnienia oleju jest na górze podstawki filtra oleju.
Jest jeszcze czujnik w misce olejowej ale mierzy poziom i temperaturę oleju.
980db537441266a71f5086921f73eb3b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia z auditeam są tutaj zablokowane i na odwrót.

U Siebie w ADR też miałem czerwona konewkę ale winna była pompa oleju, Ty masz po lifcie więc może być coś więcej ale zacznij od zmiany czujnika ciśnienia oleju. Błędów na vagu nie pokazuje Ci żadnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie błędów nie pokazuje poza tym jakby miał pokazywać to musiałby być chyba stały błąd z tym że by nie gasla a ona gaśnie więc tak jakby błąd znika według mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marivs dzięki za fotkę na pewno się przyda bo za tydzień wymieniam olej i zerknę od razu na niego. A tam na czujniku pisze w jakich skokach bar pokazuje błąd czy po Vin trzeba dobierać? 

Edytowane przez cieniu707D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przem8 wina zegarów? Trochę dziwnie to brzmi ale myślisz że może to być przyczyną? Bo wydaje mi się że zegary tylko komunikują o czymś co wysyła im niepokojący sygnał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie świeciła czerwona kontrolka oleju. Kupiłem czujnik za 10pln:kox: i śmiga do dziś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, cieniu707D napisał:

rochę dziwnie to brzmi ale myślisz że może to być przyczyną?

Jeśli wszystko inne sprawdzisz oraz ciśnienie oleju ok to czemu nie? Kiedyś był podobny wątek na forum a3 i tam winne były zegary. Nie sugeruje Ci, że to akurat one są winne w Twoim przypadku ale należy je mieć w kręgu podejrzanych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...