Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 Facelift 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj również oglądałem polifta, jak z zewnątrz jeszcze ok, choć stał tak że przód albo zaraz przy samochodzie, albo trzeba było wyjść z salonu, ale ogólnie pierwsze spostrzeżenia ok może być. Tak środek dla mnie tragedia, a dokładniej ten ekran, walnęli jakiś telewizor z potwornie szerokimi ramkami, teraz dopiero wygląda jak doklejony na siłę. Wsiadłem po chwili do przedlifta i ten stary ekran dużo lepiej wygląda. Do tego obsługa nowego dla mnie tragedia, chwilę się pobawiłem i zacząłem czuć rękę. Nie wyobrażam sobie obsługi tego podczas jazdy, gdzie całą rękę trzeba trzymać w powietrzu. Oczywiście ktoś powie można głosowo np wprowadzać cel, itp. ale dla mnie nie tędy droga. Dużo bardziej odpowiada mi przedliftowa wersja nawet jeśli sam system jest gorszy, choćby w nowym światła dużo lepiej świeciły, itd. Nie rozumiem czemu wywalili to pokrętło od MMI, bo też średnio wygląda teraz ta dziura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, DonDżonson napisał:

Wczoraj również oglądałem polifta, jak z zewnątrz jeszcze ok, choć stał tak że przód albo zaraz przy samochodzie, albo trzeba było wyjść z salonu, ale ogólnie pierwsze spostrzeżenia ok może być. Tak środek dla mnie tragedia, a dokładniej ten ekran, walnęli jakiś telewizor z potwornie szerokimi ramkami, teraz dopiero wygląda jak doklejony na siłę. Wsiadłem po chwili do przedlifta i ten stary ekran dużo lepiej wygląda. Do tego obsługa nowego dla mnie tragedia, chwilę się pobawiłem i zacząłem czuć rękę. Nie wyobrażam sobie obsługi tego podczas jazdy, gdzie całą rękę trzeba trzymać w powietrzu. Oczywiście ktoś powie można głosowo np wprowadzać cel, itp. ale dla mnie nie tędy droga. Dużo bardziej odpowiada mi przedliftowa wersja nawet jeśli sam system jest gorszy, choćby w nowym światła dużo lepiej świeciły, itd. Nie rozumiem czemu wywalili to pokrętło od MMI, bo też średnio wygląda teraz ta dziura.

Musieli wywalić. Mieli dwie opcje - albo przejąć mmi dotykowe z a6/7 albo rozwijać mmi z a4. Wybrali dotykowe a tam nie ma miejsca na pokrętła wjęc nie mogli go zostawić bo Software nie przewiduje takiej opcji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, jednak nie zmienia to faktu że średnio to rozwiązali, niby pójście do przodu, ale jednak niedostosowane do możliwości samochodu. Więc jak dla mnie to kiepski ruch z tą zmianą, albo dostosowanie interfejsu do obsługi zarówno dotykowej jak i pokrętłem/płytką. Też sam ekran średnio się prezentuje, w dobie obecnych wyświetlaczy praktycznie bezramkowych wygląda to jak dla mnie dość przestarzale, już naprawdę stary ekran bardziej mi się podoba mimo że mniejszy to jednak jakoś tak lepiej się komponuje.

Edytowane przez DonDżonson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wstawienie zdjęć :D 

Moje wrażenia? nie są na plus niestety. Za dużo A1 w A4. Poprzednie wydanie jest dużo ciekawsze stylistycznie, wyraziste i ma pazura. Tu zrobiono modelowi krzywdę. Ciężko sobie wyobrazić agresywne RS4 w stylistyce lamp przednich A1. Większy wyświetlacz na plus, pokrętła mi nie brakuje, bo zdążyłam się przyzwyczaić do nowych porządków we wnętrzach nowych modeli. Jak to się będzie sprawowac na drodze (macanie wyświetlacza) ciężko powiedzieć, bo w A6 większych problemów nie było tyle, że tam wygląda to bardziej "poręcznie". Czasami człowiek się przekonuje do nowości jak trochę z nimi poobcuje. W tej chwili cieżko być zachwyconym. Model jeszcze nie zarejestrowany u nas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zwróć uwagę że w A6 wyświetlacz jest dużo niżej, do wpisywania służy tez ten dolny gdzie możesz oprzeć wygodnie rękę. W A4 musisz nienaturalnie wyciągać rękę całkiem do przodu i trzymać bardzo wysoko. Przyzwyczaić się oczywiście będzie można ale nie będzie to zbyt wygodne ani do końca bezpieczne podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Magdalenah napisał:

Dzięki za wstawienie zdjęć :D 

Moje wrażenia? nie są na plus niestety. Za dużo A1 w A4. Poprzednie wydanie jest dużo ciekawsze stylistycznie, wyraziste i ma pazura. Tu zrobiono modelowi krzywdę. Ciężko sobie wyobrazić agresywne RS4 w stylistyce lamp przednich A1. Większy wyświetlacz na plus, pokrętła mi nie brakuje, bo zdążyłam się przyzwyczaić do nowych porządków we wnętrzach nowych modeli. Jak to się będzie sprawowac na drodze (macanie wyświetlacza) ciężko powiedzieć, bo w A6 większych problemów nie było tyle, że tam wygląda to bardziej "poręcznie". Czasami człowiek się przekonuje do nowości jak trochę z nimi poobcuje. W tej chwili cieżko być zachwyconym. Model jeszcze nie zarejestrowany u nas. 

Pokrętła w A4 brakuje poprzez chamską dziurę do niczego w tym miejscu. O to głównie chodzi, mniej o funkcjonalność ;) plus to co don dżonson napisał, w A4 ekran do dotyku jest za wysoko i za daleko.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a kto zadał sobie trud sprawdzenia jak to działa z poziomu kierownicy?

Oczywiście pokrętło w przedlifcie super, ergonomia poliftowa do bani - gratulacje dla iżynierstwa audi bo rzeczywiście zawalanka. Ekran - brak opcji chowania + estetyka, też można lepiej. W ogóle środek w standardzie można było oczko wyżej zrobić (konkurencja nie śpi).

Natomiast odpowiedzmy sobie uczciwie, co aż tak strasznie ustawiamy w trakcie jazdy?

Radio? Kierownica. Nastawy trybu jazdy? Jest panel pod klimą. Nawigacja? Przed trasą.

Coś istotnego pominąłem?;-) Jak zauważono można było iść w stronę A6 i pewnie księgowi poszli - ten sam soft itd.

 

Co do wyglądu, też zgoda, można było lepiej, nawet nowy Peugeot 308 albo Volvo V60 budzi więcej emocji niż standardowa buda A4 bez pakietów... Ale przynajmniej jeżeli o mnie chodzi, większość czasu spędzam w fotelu kierowcy, a nie podziwiając ilość otworów w grillu czy linię auta i zobaczymy jak się w tym siedzi i jak to jeździ:-) Wstępne przeczucie podpowiada, że objedziemy wszystko w swojej klasie:-)

Kiedy macie odbiory swoich poliftów? Ja muszę chwilę poczekać, więc pierwsze wrażenia dopiero styczeń.

 

Jakkolwiek ostatnio miałem okazję "mrugnąć" się wiadomą Kią... I trochę wstyd albo prędzej trochę wyzwanie: Merc, Audi, BMW, Volvo już też - mają nad czym się zastanawiać:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LucaPacioli napisał:

Natomiast odpowiedzmy sobie uczciwie, co aż tak strasznie ustawiamy w trakcie jazdy?

Choćby navi, bo o to głównie chodzi. Radio kliknięcie w pojedynczy przycisk to nie problem, jak już w trakcie jazdy chcesz coś zmienić ustawić w navi, ustawić cel, dodać punkt, coś znaleźć gdzie dłużej musisz potrzymać ta rękę wyciągnięta i w powietrzu przestaje to być wygodne i mniej bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio obsługujemy z poziomu kierownicy. Navi, o ile ktoś wykorzystuje fabryczną (ja tam i tak wolę Googla w tel) to ustawia raczej na postoju. Na co dzień jeżdżę różnymi autami, wszędzie tam mam dotykowe wyświetlacze. Owszem, nie są one aż tak szpetne jak te w nowych A4, ale o ile sięgam pamięcią, to konieczności klikania w ten ekran nie ma, a sam dotyk następuje jedynie jak zapomnę o wielofunkcji w kierownicy z odruchu, a pokrętło MMI w A4 przy wielofunkcji w trakcie jazdy nie było jakoś specjalnie konieczne. Ten ekran wcale nie jest, aż taki zły. Spróbujcie w Mustangu z odruchu, po ciemku włączyć światła awaryjne, to jest dopiero głupota, a to, ekran jak ekran. Kwestia przyzwyczajenia. 10lat temu też ludzie gadali, że dotykowe telefony są do niczego, bo przycisków fizycznych nie mają ;-)

Jedynym plusem pokrętła MMI jest dla mnie to, że przy pokrętle nie ma wypalcowanego ekranu, w przypadku dotyku, zawsze bądź co bądź będą ślady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, JawoR36 napisał:

Navi, o ile ktoś wykorzystuje fabryczną (ja tam i tak wolę Googla w tel) to ustawia raczej na postoju

Co do obsługi podczas jazdy akurat mi się zdarza często w trakcie, to coś po drodze się wymyśli, to coś zobaczy i chce tam dojechać i trzeba zmienić. Czy nawet jadąc znaną drogą chce sprawdzić czy inną drogą nie będzie szybciej i jadąc coś wbijam.

56 minut temu, JawoR36 napisał:

10lat temu też ludzie gadali, że dotykowe telefony są do niczego, bo przycisków fizycznych nie mają ?

Mi nie chodzi nawet o fakt dotykowej obsługi, ale że jest to niedostosowane do wygodnej obsługi. Samochód był zaprojektowany pod tradycyjną obsługę i pod tym względem całkiem dobrze się to odbywało. Ja wręcz uważałem że brakowało ekranu dotykowego, czasami jedną, dwie rzeczy łatwiej byłoby kliknąć od razu w daną rzecz, jednak nie rezygnując całkiem z tradycyjnej obsługi, a jeśli to dostosowując to do wygodnej i przyjemnej obsługi.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstrza opcja to choćby przybliżanie  oddalanie mapy. Opcja, którą używam najczęściej. Teraz robię to nawet o tym nie myśląc. A w nowym to rękę trzeba wyciągać trzymać, precyzyjnie się tego nie zrobi..

ps. Ja nie mam nic przeciwko dotykowemu jak w a6/7. Ale tu po prostu słabo ergonomicznie to zrobili..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JawoR36 napisał:

Radio obsługujemy z poziomu kierownicy. Navi, o ile ktoś wykorzystuje fabryczną (ja tam i tak wolę Googla w tel) to ustawia raczej na postoju. Na co dzień jeżdżę różnymi autami, wszędzie tam mam dotykowe wyświetlacze. Owszem, nie są one aż tak szpetne jak te w nowych A4, ale o ile sięgam pamięcią, to konieczności klikania w ten ekran nie ma, a sam dotyk następuje jedynie jak zapomnę o wielofunkcji w kierownicy z odruchu, a pokrętło MMI w A4 przy wielofunkcji w trakcie jazdy nie było jakoś specjalnie konieczne. Ten ekran wcale nie jest, aż taki zły. Spróbujcie w Mustangu z odruchu, po ciemku włączyć światła awaryjne, to jest dopiero głupota, a to, ekran jak ekran. Kwestia przyzwyczajenia. 10lat temu też ludzie gadali, że dotykowe telefony są do niczego, bo przycisków fizycznych nie mają ?

Nie porównujemy tutaj A4 do innych aut tylko przedlift to polifta, czy zmiany są na plus czy na minus. Gdyby do przedlifta dodali tylko ekran dotykowy to byłoby perfekcyjnie a tak to pod względem ergonomii jest znaczy krok do tyłu. Zawsze można powiedzieć, że do wszystkiego da sie przyzwyczaić :)

Ja również bardzo dużo używam pokretła MMI to nawigacji i innych funkcji w czasie jazdy, jest czasami nawet bardziej wygodne niż przyciski na kierownicy. Dodatkowo może go łatwo używać pasażer.

Co do map Google to one fajnie wyznacza trasy ale sama mapa przez AA jest bardzo słaba. To taka nawigacja dla Amerykanow, ma poprostu doprowadzić do celu i tyle. Mi w wiekszości przypadków o wiele przyjemniej używa sie map Audi gdzie jest o wiele wiecęj informacji 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ta ergonomia ekranu dotykowego w tym miejscu jest na tyle dyskwalifikacją, że zrezygnowałem z A4 FL.  Jeszcze nigdy nie widziałem tego typu posunięcia producenta, wdrażanie dotykowości na siłę + amputacja pokręteł. Gdyby zostało i to i to (jak w BMW) to byłaby bajka. I do tego ten schowek a'la popielniczka (liczyłem, że chociaż będzie gdzie telefon postawić).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chwila i będzie można dzielić się opiniami z poziomu fotela kierowcy:-)

Fakt, zaskakujący, że firmy premium zatrudniają idiotów do projektowania ergonomii, którzy na dodatek nie potrafią podglądnąć konkurencji. Swoją drogą chciałbym zobaczyć wewnętrzną informację Audi z uzasadnieniem dlaczego pokrętło nagle stało się be i dlaczego ekran chowamy jedynie w A3... Takich kwiatków pewnie jest więcej. A omawiamy auto tylko z z perspektywy użytkownika. Ciekawe co powie nam mechanik o dostępach, łatwości wymiany elementów itd.

Stale otwarty temat ustawienia quattro na sztywno (bez odpinania tyłu). Na dziś informacji, co zrobić aby taka sztuka się udała - nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, LucaPacioli napisał:

Jeszcze chwila i będzie można dzielić się opiniami z poziomu fotela kierowcy:-)

Fakt, zaskakujący, że firmy premium zatrudniają idiotów do projektowania ergonomii, którzy na dodatek nie potrafią podglądnąć konkurencji. Swoją drogą chciałbym zobaczyć wewnętrzną informację Audi z uzasadnieniem dlaczego pokrętło nagle stało się be i dlaczego ekran chowamy jedynie w A3... Takich kwiatków pewnie jest więcej. A omawiamy auto tylko z z perspektywy użytkownika. Ciekawe co powie nam mechanik o dostępach, łatwości wymiany elementów itd.

Stale otwarty temat ustawienia quattro na sztywno (bez odpinania tyłu). Na dziś informacji, co zrobić aby taka sztuka się udała - nie ma.


Nie chcę już zakładać wątków, a mam takie pytanie troszkę OT. Jak to jest w aktualnym A4 i Active Lane Assist. Czy utrzymywanie po środku pasa ruchu działa także bez włączonego aktywnego tempomatu? Bo w A6 jest to połączone, tzn. bez włączonego ACC, działa tylko 'ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu' - czyli odbija od brzegu do brzegu, niczym nietrzeźwy kierowca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LucaPacioli napisał:

Fakt, zaskakujący, że firmy premium zatrudniają idiotów do projektowania ergonomii, którzy na dodatek nie potrafią podglądnąć konkurencji. Swoją drogą chciałbym zobaczyć wewnętrzną informację Audi z uzasadnieniem dlaczego pokrętło nagle stało się be i dlaczego ekran chowamy jedynie w A3... Takich kwiatków pewnie jest więcej.

Jak dla mnie ewidentne z obecną A4 sobie nie radzą, to jeden lifting, to drugi, to problemy z silnikami, to jakieś dziwne i do końca niezrozumiałe posunięcia.

z ekranem to coś mi się obiło o uszy że na jakiś rynkach niby ekran musi być od razu dostępny żeby obraz z kamery był i stad niby ekrany już nie są chowane w nowych modelach. Na ile to prawda nie wiem. Choć nawet jeśli to dla mnie głupota, z A3 spędziłem kilka dni i generalnie uruchamiając samochód i włączając wsteczny ekran już zdążył się wysunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tadziak napisał:


Nie chcę już zakładać wątków, a mam takie pytanie troszkę OT. Jak to jest w aktualnym A4 i Active Lane Assist. Czy utrzymywanie po środku pasa ruchu działa także bez włączonego aktywnego tempomatu? Bo w A6 jest to połączone, tzn. bez włączonego ACC, działa tylko 'ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu' - czyli odbija od brzegu do brzegu, niczym nietrzeźwy kierowca ?

Działa bez ACC. Nawet w konfigu jest jako odrębna opcja - nie musisz w ogóle mieć acc żeby mieć LA. W MMI ustawiasz sposób działania - pózno czyli reaguje dopiero jak najedziesz na linie (jak to nazwałeś jak pijany kierowca) albo wcześnie i wtedy Cię prowadzi po pasie.

Jedyne co nie działa przy wyłączonym ACC to asystent jazdy w korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, DonDżonson napisał:

Jak dla mnie ewidentne z obecną A4 sobie nie radzą, to jeden lifting, to drugi, to problemy z silnikami, to jakieś dziwne i do końca niezrozumiałe posunięcia.

z ekranem to coś mi się obiło o uszy że na jakiś rynkach niby ekran musi być od razu dostępny żeby obraz z kamery był i stad niby ekrany już nie są chowane w nowych modelach. Na ile to prawda nie wiem. Choć nawet jeśli to dla mnie głupota, z A3 spędziłem kilka dni i generalnie uruchamiając samochód i włączając wsteczny ekran już zdążył się wysunąć.

Ekran można było ograć konfigiem softu, a nie hardware'u:-)

Co do silników - nie dają rady z WLTP, a nie czarujmy się - VW to przecież grupa z Audi, więc rykoszetem wzięli się za analizę spalania (rzeczywistą) i okrakiem wychodzą z silników, które normy nie spełniały lub np. w określonych konfiguracjach przestawały ją spełniać.

Edytowane przez LucaPacioli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, LucaPacioli napisał:

Co do silników - nie dają rady z WLTP, a nie czarujmy się - VW to przecież grupa z Audi, więc rykoszetem wzięli się za analizę spalania (rzeczywistą) i okrakiem wychodzą z silników, które normy nie spełniały lub np. w określonych konfiguracjach przestawały ją spełniać.

tyle że w przypadku A4 jakoś w większym stopniu te różne sytuacje miały miejsce. W pewnym momencie zniknął przykładowo silnik określany obecnie jako 45TFSI, w innych modelach się pojawił ponownie, a w A4 dużo dłużej go nie było. Obecnie też w przypadku modeli S jak dla mnie to dziwnie wyglądało, S4 zapowiedziana już dawno temu w konfiguratorze pojawiła się jakoś na dniach, kiedy S6 z tym samym silnikiem, mimo że zapowiedziana dużo później pojawiła się już dużo wcześniej. I różne tego typu sytuacje. Na przestrzeni mniej więcej roku kalendarzowego mamy wersje przed liftingiem, po liftingową 1 i poliftingową 2. Naprawdę nie rozumiem tego, zważywszy że ten 2 lifting jednak nie przyniósł tak znaczących zmian jak się wcześniej zapowiadało, bo niby środek miał być dostosowany do ekranów dotykowych, a skończyło się że po prostu zmienili ekran na dotykowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...