Jump to content
10 10
krzychu252

Audi A4 Facelift 2019

Recommended Posts

56 minut temu, JawoR36 napisał:

Navi, o ile ktoś wykorzystuje fabryczną (ja tam i tak wolę Googla w tel) to ustawia raczej na postoju

Co do obsługi podczas jazdy akurat mi się zdarza często w trakcie, to coś po drodze się wymyśli, to coś zobaczy i chce tam dojechać i trzeba zmienić. Czy nawet jadąc znaną drogą chce sprawdzić czy inną drogą nie będzie szybciej i jadąc coś wbijam.

56 minut temu, JawoR36 napisał:

10lat temu też ludzie gadali, że dotykowe telefony są do niczego, bo przycisków fizycznych nie mają ?

Mi nie chodzi nawet o fakt dotykowej obsługi, ale że jest to niedostosowane do wygodnej obsługi. Samochód był zaprojektowany pod tradycyjną obsługę i pod tym względem całkiem dobrze się to odbywało. Ja wręcz uważałem że brakowało ekranu dotykowego, czasami jedną, dwie rzeczy łatwiej byłoby kliknąć od razu w daną rzecz, jednak nie rezygnując całkiem z tradycyjnej obsługi, a jeśli to dostosowując to do wygodnej i przyjemnej obsługi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęstrza opcja to choćby przybliżanie  oddalanie mapy. Opcja, którą używam najczęściej. Teraz robię to nawet o tym nie myśląc. A w nowym to rękę trzeba wyciągać trzymać, precyzyjnie się tego nie zrobi..

ps. Ja nie mam nic przeciwko dotykowemu jak w a6/7. Ale tu po prostu słabo ergonomicznie to zrobili..


Było: Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI 163 Multitronic ;)
Było: Audi A4 B9 Limo 2.0 TFSI 252 Quattro S-tronic
Jest: Audi RS5 Sportback 2.9 TFSI 450 Quattro Tiptronic

Zapraszamy na warszawskie spoty. Info na grupie FB

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, JawoR36 napisał:

Radio obsługujemy z poziomu kierownicy. Navi, o ile ktoś wykorzystuje fabryczną (ja tam i tak wolę Googla w tel) to ustawia raczej na postoju. Na co dzień jeżdżę różnymi autami, wszędzie tam mam dotykowe wyświetlacze. Owszem, nie są one aż tak szpetne jak te w nowych A4, ale o ile sięgam pamięcią, to konieczności klikania w ten ekran nie ma, a sam dotyk następuje jedynie jak zapomnę o wielofunkcji w kierownicy z odruchu, a pokrętło MMI w A4 przy wielofunkcji w trakcie jazdy nie było jakoś specjalnie konieczne. Ten ekran wcale nie jest, aż taki zły. Spróbujcie w Mustangu z odruchu, po ciemku włączyć światła awaryjne, to jest dopiero głupota, a to, ekran jak ekran. Kwestia przyzwyczajenia. 10lat temu też ludzie gadali, że dotykowe telefony są do niczego, bo przycisków fizycznych nie mają ?

Nie porównujemy tutaj A4 do innych aut tylko przedlift to polifta, czy zmiany są na plus czy na minus. Gdyby do przedlifta dodali tylko ekran dotykowy to byłoby perfekcyjnie a tak to pod względem ergonomii jest znaczy krok do tyłu. Zawsze można powiedzieć, że do wszystkiego da sie przyzwyczaić :)

Ja również bardzo dużo używam pokretła MMI to nawigacji i innych funkcji w czasie jazdy, jest czasami nawet bardziej wygodne niż przyciski na kierownicy. Dodatkowo może go łatwo używać pasażer.

Co do map Google to one fajnie wyznacza trasy ale sama mapa przez AA jest bardzo słaba. To taka nawigacja dla Amerykanow, ma poprostu doprowadzić do celu i tyle. Mi w wiekszości przypadków o wiele przyjemniej używa sie map Audi gdzie jest o wiele wiecęj informacji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie ta ergonomia ekranu dotykowego w tym miejscu jest na tyle dyskwalifikacją, że zrezygnowałem z A4 FL.  Jeszcze nigdy nie widziałem tego typu posunięcia producenta, wdrażanie dotykowości na siłę + amputacja pokręteł. Gdyby zostało i to i to (jak w BMW) to byłaby bajka. I do tego ten schowek a'la popielniczka (liczyłem, że chociaż będzie gdzie telefon postawić).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze chwila i będzie można dzielić się opiniami z poziomu fotela kierowcy:-)

Fakt, zaskakujący, że firmy premium zatrudniają idiotów do projektowania ergonomii, którzy na dodatek nie potrafią podglądnąć konkurencji. Swoją drogą chciałbym zobaczyć wewnętrzną informację Audi z uzasadnieniem dlaczego pokrętło nagle stało się be i dlaczego ekran chowamy jedynie w A3... Takich kwiatków pewnie jest więcej. A omawiamy auto tylko z z perspektywy użytkownika. Ciekawe co powie nam mechanik o dostępach, łatwości wymiany elementów itd.

Stale otwarty temat ustawienia quattro na sztywno (bez odpinania tyłu). Na dziś informacji, co zrobić aby taka sztuka się udała - nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, LucaPacioli napisał:

Jeszcze chwila i będzie można dzielić się opiniami z poziomu fotela kierowcy:-)

Fakt, zaskakujący, że firmy premium zatrudniają idiotów do projektowania ergonomii, którzy na dodatek nie potrafią podglądnąć konkurencji. Swoją drogą chciałbym zobaczyć wewnętrzną informację Audi z uzasadnieniem dlaczego pokrętło nagle stało się be i dlaczego ekran chowamy jedynie w A3... Takich kwiatków pewnie jest więcej. A omawiamy auto tylko z z perspektywy użytkownika. Ciekawe co powie nam mechanik o dostępach, łatwości wymiany elementów itd.

Stale otwarty temat ustawienia quattro na sztywno (bez odpinania tyłu). Na dziś informacji, co zrobić aby taka sztuka się udała - nie ma.


Nie chcę już zakładać wątków, a mam takie pytanie troszkę OT. Jak to jest w aktualnym A4 i Active Lane Assist. Czy utrzymywanie po środku pasa ruchu działa także bez włączonego aktywnego tempomatu? Bo w A6 jest to połączone, tzn. bez włączonego ACC, działa tylko 'ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu' - czyli odbija od brzegu do brzegu, niczym nietrzeźwy kierowca ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, LucaPacioli napisał:

Fakt, zaskakujący, że firmy premium zatrudniają idiotów do projektowania ergonomii, którzy na dodatek nie potrafią podglądnąć konkurencji. Swoją drogą chciałbym zobaczyć wewnętrzną informację Audi z uzasadnieniem dlaczego pokrętło nagle stało się be i dlaczego ekran chowamy jedynie w A3... Takich kwiatków pewnie jest więcej.

Jak dla mnie ewidentne z obecną A4 sobie nie radzą, to jeden lifting, to drugi, to problemy z silnikami, to jakieś dziwne i do końca niezrozumiałe posunięcia.

z ekranem to coś mi się obiło o uszy że na jakiś rynkach niby ekran musi być od razu dostępny żeby obraz z kamery był i stad niby ekrany już nie są chowane w nowych modelach. Na ile to prawda nie wiem. Choć nawet jeśli to dla mnie głupota, z A3 spędziłem kilka dni i generalnie uruchamiając samochód i włączając wsteczny ekran już zdążył się wysunąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, tadziak napisał:


Nie chcę już zakładać wątków, a mam takie pytanie troszkę OT. Jak to jest w aktualnym A4 i Active Lane Assist. Czy utrzymywanie po środku pasa ruchu działa także bez włączonego aktywnego tempomatu? Bo w A6 jest to połączone, tzn. bez włączonego ACC, działa tylko 'ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu' - czyli odbija od brzegu do brzegu, niczym nietrzeźwy kierowca ?

Działa bez ACC. Nawet w konfigu jest jako odrębna opcja - nie musisz w ogóle mieć acc żeby mieć LA. W MMI ustawiasz sposób działania - pózno czyli reaguje dopiero jak najedziesz na linie (jak to nazwałeś jak pijany kierowca) albo wcześnie i wtedy Cię prowadzi po pasie.

Jedyne co nie działa przy wyłączonym ACC to asystent jazdy w korkach.


Było: Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI 163 Multitronic ;)
Było: Audi A4 B9 Limo 2.0 TFSI 252 Quattro S-tronic
Jest: Audi RS5 Sportback 2.9 TFSI 450 Quattro Tiptronic

Zapraszamy na warszawskie spoty. Info na grupie FB

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, DonDżonson napisał:

Jak dla mnie ewidentne z obecną A4 sobie nie radzą, to jeden lifting, to drugi, to problemy z silnikami, to jakieś dziwne i do końca niezrozumiałe posunięcia.

z ekranem to coś mi się obiło o uszy że na jakiś rynkach niby ekran musi być od razu dostępny żeby obraz z kamery był i stad niby ekrany już nie są chowane w nowych modelach. Na ile to prawda nie wiem. Choć nawet jeśli to dla mnie głupota, z A3 spędziłem kilka dni i generalnie uruchamiając samochód i włączając wsteczny ekran już zdążył się wysunąć.

Ekran można było ograć konfigiem softu, a nie hardware'u:-)

Co do silników - nie dają rady z WLTP, a nie czarujmy się - VW to przecież grupa z Audi, więc rykoszetem wzięli się za analizę spalania (rzeczywistą) i okrakiem wychodzą z silników, które normy nie spełniały lub np. w określonych konfiguracjach przestawały ją spełniać.

Edited by LucaPacioli

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, LucaPacioli napisał:

Co do silników - nie dają rady z WLTP, a nie czarujmy się - VW to przecież grupa z Audi, więc rykoszetem wzięli się za analizę spalania (rzeczywistą) i okrakiem wychodzą z silników, które normy nie spełniały lub np. w określonych konfiguracjach przestawały ją spełniać.

tyle że w przypadku A4 jakoś w większym stopniu te różne sytuacje miały miejsce. W pewnym momencie zniknął przykładowo silnik określany obecnie jako 45TFSI, w innych modelach się pojawił ponownie, a w A4 dużo dłużej go nie było. Obecnie też w przypadku modeli S jak dla mnie to dziwnie wyglądało, S4 zapowiedziana już dawno temu w konfiguratorze pojawiła się jakoś na dniach, kiedy S6 z tym samym silnikiem, mimo że zapowiedziana dużo później pojawiła się już dużo wcześniej. I różne tego typu sytuacje. Na przestrzeni mniej więcej roku kalendarzowego mamy wersje przed liftingiem, po liftingową 1 i poliftingową 2. Naprawdę nie rozumiem tego, zważywszy że ten 2 lifting jednak nie przyniósł tak znaczących zmian jak się wcześniej zapowiadało, bo niby środek miał być dostosowany do ekranów dotykowych, a skończyło się że po prostu zmienili ekran na dotykowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze pytanie czy te rozne sytuacje mialy miejsce na rynku PL (gdzie przeszlo lekkie tornado przez centralne serwisy i przez chwile nie mial kto zarzadzac wprowadzaniem modeli, cennikami itd) czy takze w DE?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w DE też nie było 45TFSI w cennikach, S4 kojarzy mi się że niedawno jeszcze nie była w tamtejszych cennikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis na zakupach bylem w outlecie za miastem, obok zaraz salon jest, wszedlem rozmawiam, pytam. Pytam czy kierownica obsluzy MMI. Nie obsluzy ale ponoc glosowe sterowanie jest, chociaz zakres komend mniejszy niz w A6 (a jak dziala mozna na youtube znalezc w testach A6). I ze w czasie jazdy ponoc blokuje sie dostep do czesci funkcji, zeby nie kusilo w czasie stukanie w ekranik. No ciekawe mysle. Ale generalnie to odpowiedzi tak jakby na inne pytania niz zadane, za to jedna intrygujaca. Otoz doradca w owym salonie stwierdzil, ze do A4 B9 ladowano od czasu do czasu pelne quattro (nie ultra). I w obecnego lifta tez sie tak bedzie robic. I teraz nie wiem, smiac sie, plakac, potwierdzic? Szczegolnie ze chwile wczesniej o WLTP bylo i tym, ze nie moga zalozyc elektronicznej blokady na naped w ultra zeby sie dalo spiac naped na stale, bo spalanie wzrosnie i norm nie spelni.

???:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i czesciowo prawde mowil. 

Ultra jest i bylo tylko w wersji TFSI:
GH4 quattro z technologią ultra

 

W TDI jest i bylo klasyczne quattro:
GH1 quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym
1X1 quattro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odwiedziłem 6 salonów (w całej Polsce), rozmawiałem z około 10 doradcami i słownie: żaden, nie potrafił powiedzieć precyzyjnie "co" sprzedaje jeżeli chodzi o napęd. Smutna refleksja jeżeli chodzi o wiedzę doradców

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh sprzedawca to tylko i az czlowiek. Ja tam wole specyfikacje techniczna. Dodatkowo roznica w napedzie bedzie przy S i RS ale to chyba oczywiste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Place-wymagam😁 tym bardziej ze to ponoc marka premium, stad zagwozdka, ze wiedza jak w salonie dacii, a jeszcze wieksza zagwozdka, ze quattro wplywa na wybor, a tu z wiedza na bakier

S lub RS to moze za pare lat i pewnie wtedy tez zapytam tutaj a nie w salonie😂😂😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

A A4 FL niestety kompromituje się w kolejnym aspekcie. Audi usunęło możliwość używania własnej karty SIM w samochodzie...(hotspot, dane o korkach itp.).  Podobno jedyna opcja posiadania Internetu to wykupienie za kilkaset złotych taryfy bezpośrednio od Audi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie skoro mamy DABa FoD to czemu nie internet :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah okazuje się że przedliftowe A4 B9 jest lepszym samochodem niż poliftowe :D .


A4 B6 2.5TDI AYM 155KM BMW E61 535d LCI - 360KM/700NM
S3 8P 2.0TFSI CS Stage 3 360KM/440NM
A6 C7 Avant 3.0TFSI CS Stage 2 460KM/550NM ------> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/326685-audi-a6-c7-avant-30-tfsi-stage-2-460km550nm/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 godzin temu, Ogi napisał:

Hah okazuje się że przedliftowe A4 B9 jest lepszym samochodem niż poliftowe :D .

czyli wszelkie narzekania na przedlifta nagle stały się jego atutami:grin:

Edited by DonDżonson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie zmian jest w sumie mało. Widać po prostu pewien trend że auto będzie prędzej czy później usługa (ficzery w etronie, najem w volvo itd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie wróciłem z ASO z jazdy nowym Q7, przy okazji wsiadłem do A4. powiem Wam, że byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tego dotykowego tabletu jeżeli chodzi o obsługę. usiadłem, zapiąłem pasy i wcale nie ma aż takiej tragedii, choć nie ma co ukrywać, że gdyby tablet był umiejscowiony niżej to po prostu byłoby lepiej.


uSWnFju.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

 


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna :) Ale ja odkryłem pierwszy pakiet full czerń z czarnym dachem w A4 :p podpatrzyli i zrobili w polifcie :) 


Było: Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI 163 Multitronic ;)
Było: Audi A4 B9 Limo 2.0 TFSI 252 Quattro S-tronic
Jest: Audi RS5 Sportback 2.9 TFSI 450 Quattro Tiptronic

Zapraszamy na warszawskie spoty. Info na grupie FB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś spodziewa się odbioru w najbliższym czasie?:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj odebralem ten model z salonu. Wrazenia jak narazie bardzo pozytywne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z czystej ciekawości jaka jest pojemność baku paliwa ??


A4 B6 2.5TDI AYM 155KM BMW E61 535d LCI - 360KM/700NM
S3 8P 2.0TFSI CS Stage 3 360KM/440NM
A6 C7 Avant 3.0TFSI CS Stage 2 460KM/550NM ------> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/326685-audi-a6-c7-avant-30-tfsi-stage-2-460km550nm/

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Ogi napisał:

Tak z czystej ciekawości jaka jest pojemność baku paliwa ??

58l


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezy od wariantu silnikowego, w konfiguratorze Ci wyjdzie, trzeba przeklikac, tdi190km ma na przyklad 58L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
10 10

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...