Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie spalanie - przyczyna ?


Madern

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zdiagnozować powód wysokiego spalania paliwa na poziomie 14,5l/100km?
Jeżdżę głównie po mieście ale wydaje mi się ze powinno być przynajmniej o te 2 litry mniej
 Brak błędów
 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy lambda - wymiana w ciemno - bez sensu
Czyszczenie dolotu, bo możliwe, że nigdy nie robiłeś - ok. 600zł - warto!
Albo spróbuj trochę przestać dociskać ten pedał po prawej :)

A tak btw, w trasie jak to wygląda ? U mnie trasa ok. 9l przy 120-140km/h. W mieście bez korków do ok. 11-12l/100km, ale to na prawdę, prawienie dotykam pedału gazu. Korki + dynamiczne ruszanie spod świateł na odcinku 10km -> 15l/100km ! :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dynamicznie zlogować sondy ? Tj. jakie grupy to są

Dolot chce zrobić sam akurat, no stara się oszczędnie jeździć na ile to możliwe.

W trasie Warszawa - Berlin - tempomat 90km/h wyszlo coś koło 7-8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej normalne spalanie - nie spodziewaj sie cudow . Jak robie krotkie odcinki typu 2-3 km to prawie 16 jara ... Skoro jestes z Warszawy to znasz bol korkow , producent podaje 13,1 w miescie a jak wiadomo spalanie podane przez producenta zawsze jest zanizone. Przy takim mordorze jak we Wroclawiu i Warszawie to spalanie jest normalne. Ssanie na zimnym / stop /start /stop /start = + 4 kapcie , automat straty na napedzie = to musi wypic nie ma szans.

ja jedyne do czego sie teraz przymierzam to do wymiany cata bo podejrzewam, ze u mnie jest juz przypchany i tez moze powodowac wzrost zuzycia paliwa ...

Druga rzecz to taka, ze kupowac 200 konny motor (co i tak jest niczym specjalnym no ale) do tego zeby dotykac pedal gazu to jaki to ma sens ? Trzeba bylo brac 1.9 TDI albo 1.6 w gazie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2018 o 21:36, Madern napisał:

Jak zdiagnozować powód wysokiego spalania paliwa na poziomie 14,5l/100km?
Jeżdżę głównie po mieście ale wydaje mi się ze powinno być przynajmniej o te 2 litry mniej
 Brak błędów
 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Lubię to!

Auto kupione dla szpanu ?

Sprzedaj go i kup coś z gazem wtedy będzie mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię to!
Auto kupione dla szpanu ?
Sprzedaj go i kup coś z gazem wtedy będzie mniejsze spalanie.

Tak dla szpanu [emoji846]
Rower ma zerowe spalanie a czy to znaczy ze mam zrezygnować z samochodu ? Szukam rozwiązania czemu spalanie jest ponadnormatywne a nie wysokie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś od chłopaków odpowiedzi. Już byli na forum tacy jak Ty, fura kozak a szukali oszczędności na wszystkim na czym było tylko możliwe więc jak to można inaczej odebrać jak nie dla szpanu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru się tu wdawać się w kłotnie bo jestem raczej bezkonfliktowym człowiekiem. Ja nie szukam oszczędności na wszystkim, części kupuje oryginalne, olej zmieniam co jakieś 10tyś na jeden z droższych, po prostu lubię jak wszystko jest sprawne i działa jak należy dlatego, że szukam rozwiązania dla mojego problemu a nie dlatego, że nie stać mnie na paliwo. Musiałbym być głupi i rzeczywiście kupić auto "dla szpanu" żeby nie przejmować się jego stanem technicznym a właśnie to robię.

Wracając do tematu, wyskoczył błąd P0299, więc podejrzewam, że czeka wymiana N249, czy ten z końcówką D to najnowszy ?

Edytowane przez Madern
zdanie nielogiczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4/10/2018 o 23:10, TomaszRT napisał:

tak mi sie napisalo chyba logiczne , ze zanim silnik osiagnie temperature robocza (temp. oleju) to spalanie bedzie wieksze. (mniejsza sprawnosc)  + w naszych silnikach jest przekladajac to na polski podwojny wtrysk na zimnym silniku czyli bardzo bogata mieszanka paliwa , ktora umozliwia bardzo szybkie zagrzanie cata do temp roboczej czyli jakies min. 350 stopni . oczywiscie caly ten proces trwa stosunkowo krotko ale nie dziwota, ze jak ktos jezdzi na krotkich odcinkach to srednia tego spalania jest dramatyczna :P

p.s tak z koncowka D - bylo milion razy na forum a w necie jest tyle informacji na ten temat , ze sie jeszcze dziwie, ze w Wiadomosciach nie podaja informacji o wadliwych DV :X

btw P0299 - nie koniecznie musi oznaczac DV , wiec zanim kupisz to sprawdz jaki masz u siebie

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawracalbym  sobie glowy tym co pokazuje komputer. Mnie pokazuje w miescie  srednio 14 a w rzeczywistosci jak zmierzylem (pelny bak ,100 km i dolewka)  wyszlo niecale 12 litrow .

Edytowane przez iglako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie odcinki robisz ? bo jak 2km gaszenie, opalanie 2 km i gaszenie, to nic dziwnego, niestety te silniki nie są oszczędne i spalanie na takim poziomie jest w normie, poczekaj do lata trochę spadnie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie odcinki robisz ? bo jak 2km gaszenie, opalanie 2 km i gaszenie, to nic dziwnego, niestety te silniki nie są oszczędne i spalanie na takim poziomie jest w normie, poczekaj do lata trochę spadnie;)

Nie, odcinki to tak średnio 15km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawracalbym  sobie glowy tym co pokazuje komputer. Mnie pokazuje w miescie  srednio 14 a w rzeczywistosci jak zmierzylem (pelny bak ,100 km i dolewka)  wyszlo niecale 12 litrow .
Tu się akurat nie zgodzę. Mi komputer przekłamuje tylko 0,1 - 0,2. Robię 50/50% miasto/trasa. U mnie spalanie w mieście 12,5 a w trasie 8,5. Takie wyniki przy spokojnej jeździe.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, palet napisał:

Tu się akurat nie zgodzę. Mi komputer przekłamuje tylko 0,1 - 0,2. Robię 50/50% miasto/trasa. U mnie spalanie w mieście 12,5 a w trasie 8,5. Takie wyniki przy spokojnej jeździe.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

jak masz lekka noge to masz takie spalanie

ja w miescie robie tez ok 14l/100

w trasie zalezy juz jak tam traasa. miedzy 9 a 11 mi pokazuje zazwyczaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2018 o 15:50, Madern napisał:

A jak dynamicznie zlogować sondy ? Tj. jakie grupy to są

Dolot chce zrobić sam akurat, no stara się oszczędnie jeździć na ile to możliwe.

W trasie Warszawa - Berlin - tempomat 90km/h wyszlo coś koło 7-8l

Z dolotem to troche cierpliwosci, wiecej narzedzi i sprytne rece i sie da, tez sam robilem u siebie. Co do samego spalania to tez zalezy jakie masz kola. Mi zdecydowanie mniej palil na zimowych 16tkach niz letnich 19. Wiadomo, masa kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2018 o 21:36, Madern napisał:

Jak zdiagnozować powód wysokiego spalania paliwa na poziomie 14,5l/100km?
Jeżdżę głównie po mieście ale wydaje mi się ze powinno być przynajmniej o te 2 litry mniej
 

Edytowane przez maseraati
Poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku benzynowym 2.0tfsi 200km audi a4b7 jest oryginalnie fabrycznie czujnik niskiego ciśnienia paliwa o oznaczeniu części 06E 906 051 K

Wymontujcie ten czujnik i wyrzucie to do śmieci. Kup zamiennik markowy np: BORSEHUNG Lub innej marki, ale nie kupujcie chińskich.

Gwarantuje wam, ze wasze audi przy normalnej jeździe w mieście  nie będzie więcej palił jak 9-10litrów. Komputer zacznie pokazywać inne spalanie niż mieliście do tej pory. 
Wywal oryginalny czujnik niskiego ciśnienia i zastąp go zamiennikiem, a zaoszczędzisz 2-3l na każde 100km. Moze ciężko w to uwierzyć - wymień, to sie przekonasz… 

06E 906 051 K

06E 906 051 J (czujnik z oznaczeniem „j”) będzie miał grubą uszczelkę oring i nie będzie pasować do pompy wysokiego ciśnienia. Ogólnie tyko różni się uszczelka, a sam czujnik pasuje.
 

Sam nie mogłem w to uwierzyć, ze czujnik niskiego ciśnienia wymieniony na zamiennik zmniejsza spalanie użycia paliwa. Przetestowałem to juz kilku a4b7 

Nie tylko będzie zmniejszone spalanie, ale silnik będzie pracował lepiej i nie będzie śmierdziało benzyna z rury. 
Temat wiele razy przerabiałem. 
Widocznie czujnik został celowo tak zaprojektowany. ( i nie wywala błędów na komputerze gdzie na oryginalnym czujniki czego ten błąd sporadycznie występuje) 


 

 

 

Edytowane przez maseraati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat czujnik Borsehung to część na pierwszy montaż i nawet kupując go bezpośrednio od producenta dostajesz produkt z numerem części oem.

Więc jakim cudem ten sam czujnik tej samej firmy z tym samym numerem wyczynia takie cuda?

13 godzin temu, maseraati napisał:

Gwarantuje wam, ze wasze audi przy normalnej jeździe w mieście  nie będzie więcej palił jak 9-10litrów. Komputer zacznie pokazywać inne spalanie niż mieliście do tej pory. 

To w końcu komputer będzie pokazywał mniej, czy realnie spalanie wyliczone z przejechanych kilometrów vs zatankowane paliwo będzie mniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...