Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] Nowa dwumasa i sprzęgło, szarpie przy ruszaniu - wał?


Mavver

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

rok temu miałem problem z kangurkiem przy ruszanu.
Wymieniłem dwumase i sprzęgło i przez pół roku było OK.
Jednak po 6 miesiącach i jakichś 6 tys km czasem zaczynało znowu poszarpywać.
Teraz szarpania się nasilają - znowu dwumasa?
Obstawiam jeszcze poduszki silnika albo skrzyni.

Z drugiej strony wyczytałem że krzywy wał (pewnie korbowy? ) może uszkadzać dwumasę.
Czy jest to prawda? Jak sprawdzić czy to może przez to dwumasa padła po 6miesącach?
Jak zlokalizować krzywy wał korbowy i rozrządu? Jakie są objawy?
Pewnie bym zauważył? :D

Przed zakupem też podobno 2m była robiona i padła mi podobnie jak ta po ok roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Dwumas ze sprzęgłem nowy plus wszystkie poduchy z ASO, a po rozgrzaniu przy ruszaniu jakby coś szarpało, uderzało, czuć było kangurka. Wymieniłem łącznik elastyczny wydechu(plecionka), bo mój był przepalony oraz wyregulowałem odbój na pasie przednim bo mechanik przy wymianie źle go ustawił. Od ta,tego czasu spokój z kangurkiem przy ruszaniu. Sprawdź te dwa elementy bo nie są drogie. A jaki masz styl jazdy? bo dwumas nie lubi jazdy na niskich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, na tej nowej byłem przewrażliwiony i starałem się trzymać go conajmniej na 1800-2000 obr więc raczej spoko :)
Pałować też auta nie pałuję.

Sprawdzę to co mówisz. Jest nadzieja :) Dzieki!

Jeszcze jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, na tej nowej byłem przewrażliwiony i starałem się trzymać go conajmniej na 1800-2000 obr więc raczej spoko [emoji4]
Pałować też auta nie pałuję.

Sprawdzę to co mówisz. Jest nadzieja [emoji4] Dzieki!

Jeszcze jakieś propozycje?
Z obrotami git więc dwumas nie ma szans by padł. W innych markach padnieta dwumasa wyglądała tak: stukanie z okolic skrzyni na zimnym silniku, wibracje w okolicy 2 tys obrotów i wibracje na biegu jałowym. Szarpanie bardziej mi pod tarcze podchodzi. Może okładzina jest jakaś wadliwa. Ale skoro 3 dwumas szarpie to na bank nie jest to wina sprzęgła. Sprawdź poduszki silnika czy nie są wylane. Moje wyalne dawały efekt mrowienia kierownicy na jałowym plus waliło buda przy gaszeniu

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kufel26 napisał:

Miałem podobny problem. Dwumas ze sprzęgłem nowy plus wszystkie poduchy z ASO, a po rozgrzaniu przy ruszaniu jakby coś szarpało, uderzało, czuć było kangurka. Wymieniłem łącznik elastyczny wydechu(plecionka), bo mój był przepalony oraz wyregulowałem odbój na pasie przednim bo mechanik przy wymianie źle go ustawił. Od ta,tego czasu spokój z kangurkiem przy ruszaniu. Sprawdź te dwa elementy bo nie są drogie. A jaki masz styl jazdy? bo dwumas nie lubi jazdy na niskich obrotach. 

Witam. Czy mógłbyś napisać o jaki odbój chodzi? Ze swojej strony dodam, że jakiś czas temu miałem problem z kangurkiem przy ruszaniu i mechanik stwierdził, że rura wydechowa podczas pracy uderza o wkręt mocujący osłony termiczne wydechu. Trochę mi to wtedy wyregulował, ale powiedział, że po jakimś czasie problem powróci i wówczas trzeba będzie przerabiać wieszaki wydechu. Przepowiednia się sprawdza, bo po kilkunastu tysiącach km problem powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mrowienie również występuje więc to pewnie poducha i plecionka wydechu + odbój.
Oddam do mechanika w przyszłym tygodniu i dam znać co stwierdził.

Niemniej jednak czekam na dalsze pomysły, pewnie ten temat będzie pomocy również dla innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kufel26 napisał:

wyregulowałem odbój na pasie przednim bo mechanik przy wymianie źle go ustawił.

kolego rozwiń swoją myśl jak to powinno być ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego rozwiń swoją myśl jak to powinno być ustawione?
Zależy od rocznika. Gdy poduche masz na pasie przednim to ma byc na dole koszyka, a gdy poduszke masz przymocowana do miski olejowej to ma ona być przy górze koszyka. W etce jest dokładn i instrukcja08e3ba574ce45115f2c630ace0334c6a.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy mógłbyś napisać o jaki odbój chodzi? Ze swojej strony dodam, że jakiś czas temu miałem problem z kangurkiem przy ruszaniu i mechanik stwierdził, że rura wydechowa podczas pracy uderza o wkręt mocujący osłony termiczne wydechu. Trochę mi to wtedy wyregulował, ale powiedział, że po jakimś czasie problem powróci i wówczas trzeba będzie przerabiać wieszaki wydechu. Przepowiednia się sprawdza, bo po kilkunastu tysiącach km problem powrócił.
Poduszka/odbój pasa przedniegi. Jak tak rusza Ci się wydech sprawdź złącze elastyczne wydechu zaraz za turbo

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatni tydzień ani razu nie szarpnęło.
Niestety, auto oddaje dopiero w sobotę do mechanika, bo niestety, zaczęła się wiosna i wszędzie tłumy.
Jak się coś okaże to oczywiście dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem wczoraj w mechanikiem i okazało się, ze to poduszki silnika.
Wg mechaniora sprzęgło i dwumasa są OK. :)
Poduszki podobno były tak zużyte, że aż całkowicie leżały, a jedna była krzywo przykręcona i popękała (lewa).

W sobotę odbieram auto i dam znać gdybym miał jeszcze jakieś spostrzeżenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Mavver napisał:

Rozmawiałem wczoraj w mechanikiem i okazało się, ze to poduszki silnika.
Wg mechaniora sprzęgło i dwumasa są OK. :)
Poduszki podobno były tak zużyte, że aż całkowicie leżały, a jedna była krzywo przykręcona i popękała (lewa).

W sobotę odbieram auto i dam znać gdybym miał jeszcze jakieś spostrzeżenia :)

Czy w Twoim przypadku szarpanie pojawiało się dopiero po rozgrzaniu silnika czy na zimnym również?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywało. Czasem od razu, ale zdecydowanie nasilały się jak silnik się trochę rozgrzewał.
To nie było typowe szarpanie, tylko takie jedno szarpnięcie, bujnięcie samochodem w koncowej fazie odpuszczania sprzęgła.

Poprzednio gdy miałem juz całkowicie uszkodzoną dwumasę nie dało się ruszyć, bo auto szarpało tak jakby przednie koła podskakiwały jak w jakimś lowridzerze.
Na nowym zestawie problem ustąpił na ok 3/4 roku i ostatnio delikatnie wrócił, ale teraz to najwyraźniej tylko poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to możliwe żeby dwumasa i sprzęgło padło po 9 miesiącach i około 7 tys km? :)
Nowy zestaw LUK'a.
No zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się już z kilka wpisami, że nowe dwumasy zaczynają padać od ~ 10kkm :/ Dlatego chyba lepiej na starej jeździć, aż rzeczywiście zacznie drgać bardzo mocno... to nie jest niestety to samo co szło na ORI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji jest jeszcze gwarancja :)
Jak się okazę, że to jednak, niestety, kolejny raz dwumasa to będę myślał :)
Oby nie! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zapeszać, ale do tej pory wszystko git, zero szarpnięć, wszystko fajnie sztywno działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...