Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie moc/moment/elastyczność pomiędzy LPG a PB


rafiki5

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanko do tych co mają lpg w 1.8t na pokładzie. Czy odczuwacie jaką kolwiek różnice w mocy/momencie/elastyczności jazdy na lpg a na Pb? Wydaje mi się że u mnie na pełnym bucie auto jakby miało mniej tego momentu i elastyczności względem benzyny. Na wilgotnej nawierzchni na 2 biegu zrywa trakcje, a na lpg już tego nie zrobię. Na benzynie czuć większy moment na każdym biegu i jest elastyczne na wyższych biegach.  Auto na lpg ciągnie na biegach do odciny, nie dlawi się nie przerywa. Powymieniane cewki, świece, nowa ori przeplywka, dv-ka również sprawna nie stwierdzono żadnych nieszczelności. Jedynie do czego mogę się przyczepić to do gazownika co zakładał mi instalacje, jestem pewien że stroil auto tylko na postoju wzorujac się mapami Pb. Ogólnie to średnio chyba ogarnia temat porządnego wystrojenia jak należy, bo średnio co 500-1000km wywala checka zbyt ubogiej mieszanki, dostrajal mi to już 3 razy i ręce już opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest dobrze wystrojone to nie ma różnicy, a nawet na lpg można zyskać trochę więcej jak ktoś ogarnia temat. Jedź do kogoś kto Ci to wystroi na korekty sondy. Poszukaj na forum lpg polecanego warsztatu w Twojej okolicy. Długotrwała jazda z ubogą mieszanką ma drogie konsekwencje.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1BQTG8bV_c2dg6p2oM49CjxrJDsI&ll=52.20888453811197%2C11.638433950000035&z=5
 
Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak kolega wyżej uważam, że problem leży w wystrojeniu instalacji, ewentualnie zamontowanych podzespołów. Jakiej firmy masz wtryski i reduktor?

Ja mam podkręcone 1.8T na ponad 200 KM i różnica w lpg a pb nieodczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzespoły miały starczyć na 200KM w razie Chipa w przyszłości, takie było moje życzenie. Instalacja jest staga.

W lipcu jadę właśnie na Chipa do Gregora na około 200-205km, pytanie czy te wtryskiwacze rzeczywiście okielznaja te moc 

IMG_20180410_130305.jpg

IMG_20180410_131926.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj jakie masz wtryski, bo na fakturze acw01, a w książce acw02. Jak acw02 to mógł pojedynczo zamontować, bo masz zapewne wtryskiwacze w listwie?

Jeśli siedzą acw02 to taki zestaw ogarnie spokojnie moc po programie.

Jak masz vaga to podejrzyj korekty w grupie 32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj jakie masz wtryski, bo na fakturze acw01, a w książce acw02. Jak acw02 to mógł pojedynczo zamontować, bo masz zapewne wtryskiwacze w listwie?
Jeśli siedzą acw02 to taki zestaw ogarnie spokojnie moc po programie.
Jak masz vaga to podejrzyj korekty w grupie 32.
AC-W02 na listwie czyli BFC mają większy przepływ od tych montowanych pojedynczo. Przy ciśnieniu 1.2 bar i zamontowanych dyszach 3.2 przepuszczą 150l/min a pojedyncze tylko 120. Dodatkowo przy takich zestawieniu tj: 1.2bar i 3.2 mm obsłużą 57KM na cylinder.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Dopytaj jakie masz wtryski, bo na fakturze acw01, a w książce acw02. Jak acw02 to mógł pojedynczo zamontować, bo masz zapewne wtryskiwacze w listwie?

Jeśli siedzą acw02 to taki zestaw ogarnie spokojnie moc po programie.

Jak masz vaga to podejrzyj korekty w grupie 32.

Tak mam wtryskiwacze na listwie o oznaczeniu BFC. Przy okazji się go zapytam co tam dokładnie siedzi bo nie daje mi to spokoju. Tak jak mówisz co innego jest w książce a co innego na fakturze i bądź mądry co tam siedzi. Kabel mam,  wieczorem spróbuję zrobić tego loga i go wrzucę. Chodzi o loga statycznego? 

 

Screenshot_20180410-170056.png

Screenshot_20180410-165959.png

IMG_20180410_164652.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafiki5 napisał:

Chodzi o loga statycznego? 

Nie,odczytaj tylko wartości z gr. 32 bez kasowania błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, przem8 napisał:

Nie,odczytaj tylko wartości z gr. 32 bez kasowania błędów.

A więc wygląda to tak, nie za dużo mi to mówi bo wartości bloków dla gazowni nie ogarniam za bardzo. Jeszcze kod błędu co wyskakuje cały czas na gazie 

Screenshot_20180410-185613.png

Screenshot_20180410-185701.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile przejechałeś km od kasowania błędów, pewnie nie dużo? :P Błąd jest od ubogiej mieszanki ale od wartości na biegu jałowym i pewnie korekty będą dalej iść na ubogo, pod obciążeniem jest w stronę bogato -3 więc nie jest źle póki co. 

Przed założeniem lpg nie było problemów z autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał:

Ile przejechałeś km od kasowania błędów, pewnie nie dużo? :P Błąd jest od ubogiej mieszanki ale od wartości na biegu jałowym i pewnie korekty będą dalej iść na ubogo, pod obciążeniem jest w stronę bogato -3 więc nie jest źle póki co. 

Przed założeniem lpg nie było problemów z autem?

Od kasowania błędu przejechałem około 800-1000km. Błąd się pojawił po około 500km,po paru dniach zgasł i teraz świeci już z dobry tydzień.  Przed założeniem gazu nic się z autem nie działo, smigało na benzynie równie dobrze jak teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze mogę zrobić samemu w tę stronę, by sprawdzić stan wystrojenia lpg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pod obciążeniem jest wiarę ok to z kad ta różnica w mocy na lpg? Wtryski gazowe za słabe? Może gazownika popełnił jakiś błąd w sztuce podczas zakladania gazu? Coraz bardziej mnie to irytuje eh.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może logi na LPG grup 002 + 033 by coś powiedziały

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś żeby podjechać do innego gazownika, tak w celu sprawdzenia. (Pewnie powiedzą kto to K#@#wa zakładał). Miałem we wcześniejszych autach gaz i po tym mogę powiedzieć że tu w okolicy nikt dobrze tego nie robi. (Takie jest moje zdanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wykonaj log dynamiczny na lpg 2+33 i statyczny 2+33 na samym lpg i z przełączaniem paliw pb->lpg->pb...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Rob@k napisał:

A myślałeś żeby podjechać do innego gazownika, tak w celu sprawdzenia. (Pewnie powiedzą kto to K#@#wa zakładał). Miałem we wcześniejszych autach gaz i po tym mogę powiedzieć że tu w okolicy nikt dobrze tego nie robi. (Takie jest moje zdanie).

Witam kolegę z tej samej mieściny ? U innego gazownika nie byłem bo obawiałem się utraty gwarancji po podpięciu pod inny komputer, łudzilem się że gazownik co zakładał mi instalacje ogarnie w końcu fure ale teraz już mi nie zależy, jestem skłonny oddać auto na porządne  wystrojenie komuś innemu ogarniajacemu temat jak należy. W lipcu jadę do Gregora10 na mody i wystrojenie auta na lpg pod nową moc. Mam nadzieję że odczaruje mi wkoncu auto, tylko że to jeszcze 3 miesiące.. szkoda mi auta do tego czasu. 

 

28 minut temu, przem8 napisał:

Dokładnie, wykonaj log dynamiczny na lpg 2+33 i statyczny 2+33 na samym lpg i z przełączaniem paliw pb->lpg->pb...

Jutro porobię logi i wrzucę do wglądu. Czyli wpierw na lpg, następnie te same na benzynie i następnie znowu lpg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, rafiki5 napisał:

następnie te same na benzynie i następnie znowu lpg? 

Pierwszy log dynamiczny na lpg (do odcinki), drugi statyczny na lpg (około minuty niech trwa) i trzeci statyczny tylko w jego trakcie będziesz przerzucać między pb, a lpg na zmianę (co kilkanaście sekund).

Dla pełni szczęscia możesz wykonać logi dynamiczne na pb 2+33, 3+20 i 115+118 i będzie wiadomo czy wszystko ok na benzynie. Pamiętaj żeby przed logami kasować błędy. :hi:

Gwarancji nie powinieneś stracić jeśli będziesz robił w warsztacie z autoryzacją staga. Jeśli Twój gazownik nie potrafi wystroić to daj mu do zrozumienia, że jest tępym c**jem za przeproszeniem i pojedziesz do kogoś kumatego w tej kwestii ale gwarancja ma być :D

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Pierwszy log dynamiczny na lpg (do odcinki), drugi statyczny na lpg (około minuty niech trwa) i trzeci statyczny tylko w jego trakcie będziesz przerzucać między pb, a lpg na zmianę (co kilkanaście sekund).

Dla pełni szczęscia możesz wykonać logi dynamiczne na pb 2+33, 3+20 i 115+118 i będzie wiadomo czy wszystko ok na benzynie. Pamiętaj żeby przed logami kasować błędy. :hi:

Dzieki za poradę, nigdy nie ogarnialem właśnie które logi wykonać dla sprawdzenia lpg teraz już co nieco wiem ?

Jeżeli chodzi o logi dynamiczne na Pb to robiłem je 2 miesiące temu, brakuje tylko logu 3+20 ale mogę je jutro wykonać. 

http://vaglogi.pl/log-115_118_moqRPT.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_mgDa99.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rafiki5 napisał:

Jeżeli chodzi o logi dynamiczne na Pb to robiłem je 2 miesiące temu

Jak się nic nie zmieniło to jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...