Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne działanie modułu wentylatorów


Koucz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem i zwracam się z prośbą o porady w temacie. W skrócie:

W tamtym roku miałem zmieniany moduł wraz z wentylatorami z powodu uszkodzenia wentylatora od klimatyzacji. Po zamontowaniu w miarę nowego modułu (produkcja 2016, ale numer ten sam- końcówka D) zaczął się problem z klimatyzacją:
- brak "drugiego biegu"
- w testach sterownika klimatyzacji nie ma żadnej reakcji w momencie testu modułu "j293"
- na postoju klima przestaje chłodzić, po dodaniu obrotów dopiero się załącza

Błędów brak, czynnika jest nabite tyle ile trzeba, nastawy początkowe zrobione. Dziś podłączyłem nawet stary moduł żeby sprawdzić czy na nim będzie odpalać j293. Niestety dalej jest tak samo.

Za wszelkie sugestie będę zobowiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł jest sterowany przez ecu. Przeprowadź output test w ecu. Wentylatory zalaczają się gdy ciśnienie w układzie klimy przekroczy 9 bar, może na postoju to ciśnienie spada. W B6 i B7 regulacja obrotów jest plynna więc nie wiem jak rozpoznajesz 1 i 2 bieg.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piwoszek28 napisał:

Zawór w sprężarka padł

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Chodzi o taki zawór?  4689.jpg

Godzinę temu, bobikos napisał:

Moduł jest sterowany przez ecu. Przeprowadź output test w ecu. Wentylatory zalaczają się gdy ciśnienie w układzie klimy przekroczy 9 bar, może na postoju to ciśnienie spada. W B6 i B7 regulacja obrotów jest plynna więc nie wiem jak rozpoznajesz 1 i 2 bieg.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Pisałem że w output test, w momencie testu j293 nie ma żadnej reakcji. A 1 i 2 bieg rozpoznaje po tym że wentylator działa głośniej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zawór miałem podobnie econ się nie wylaczal i test też nie dał się włączyć

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci odpisałem żebyś zrobił output test w sterowniku silnika

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bobikos napisał:

A ja Ci odpisałem żebyś zrobił output test w sterowniku silnika

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

źle zinterpretowałem. :) Jak będę w domu to zrobię test- ma być na odpalonym silniku czy zgaszonym?

 

8 godzin temu, piwoszek28 napisał:

Taki zawór miałem podobnie econ się nie wylaczal i test też nie dał się włączyć

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

U mnie "econ" się wyłącza, tylko klima na wolych obrotach jakby się wyłączała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test wentylatorów może być na wyłączonym silniku, wtedy będziesz słyszał jak się rozpędzają i zwalniają

Sprawdź co się dzieje z ciśnieniem w układzie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu - pierwsza grupa w blokach pomiarowych klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bobikos napisał:

Test wentylatorów może być na wyłączonym silniku, wtedy będziesz słyszał jak się rozpędzają i zwalniają

Sprawdź co się dzieje z ciśnieniem w układzie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu - pierwsza grupa w blokach pomiarowych klimatronika.

Test wentylatorów zrobiony i przeszły pomyślnie- żadnych błędów po teście nie było. Natomiast po przejściu do sterownika klimy i włączeniu samej klimatyzacji- oba wentylatory stały. Po włączeniu i wyłączeniu silnika znów ruszyły.

Zrzuty ekranu z grup poniżej:

Pierwszy na luzie, drugi przy 1200 obrotów, trzeci przy 1500 obrotów.

 

1.png
2.png
3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niskie ciśnienie klimy. Przy takich wartościach wentylatory nie załączą się, dopiero powyzej 9 bar.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rzeczywiście problem jest w samej spreżarce klimy. Sprawdź jakie masz ciśnienie gdy klima działa.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to o tyle dziwne że klima działa w kratkę- raz chłodzi normalnie raz nie. Chłodzi w momencie załączenia się wentylatorów.

Takie parametry są w momencie jak wentylatory się załączają.

4.png

Tutaj moje dwa pytania- czy dysza rozprężna może mieć jakiś wpływ na działanie klimatyzacji. Drugie to czy moduł wentylatorów jest w jakikolwiek sposób konieczny do adaptacji w momencie jego wymiany?

 

-----

Edit:

W sterowniku klimy brak błędów, w silniku tak samo. Zaczynam się zastanawiać czy czujnik G65 nie jest walnięty.

Edytowane przez Koucz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Klima nie musi wcale dawać dużego ciśnienia czynnika istotne jest też tutaj to ile stopni jest na czujniku temperatury parownika. Sterownik dąży do tego żeby nie spadła poniżej zera. Jeśli spada to obcina wysterowanie zaworu. Ponadto próg załączenia wentylatorów w zależności od sterownika klimy i silnika jest różny nie zawsze jest to 9bar, czasami wentylator włącza się od razu wraz ze sprężarką.

Wklej na początek logi grupy 01, 09, i 10 na postoju, na wolnych obrotach i na wysokich. Sterownik  klimy ustawiony na low i nadmuch na auto. Napisz też co pojawia się w mvb14. Oczywiście mówimy o sterowniku klimy

Przy temp zewnętrznej ok 20stopni ciśnienie w układzie klimy powinno być w okolicy 4 bar najlepiej sprawdzić to po godzinie od zjedzenia silnika wtedy mamy pewność że ciśnienie się ustabilizowalo.

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli log zrobiony jest na ustawieniach LO i nawiew na maxa przez kratki w desce to wygląda na to że masz mało czynnika. proponuję wycieczkę do klimiarza na odciągnięcie czynnika i nabicie odpowiedniej ilości (wtedy się okaże czy masz wystarczająco. powinno być 500g). przy okazji jak nie wiesz co za dysza siedzi i w jakim jest stanie warto ją wtedy wymienić na nową. koszt niewielki a spokój będzie.

wlaśnie przeczytałem mój poprzedni post i widzę że z rozpędu napisałem żebyś sprawdzał bloki z nawiewem na auto. a powinno być wpisane na maxa. no ale i tak z logów wygląda na to że czynnika może być mało.

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2018 o 19:39, MaTeo85 napisał:

jeśli log zrobiony jest na ustawieniach LO i nawiew na maxa przez kratki w desce to wygląda na to że masz mało czynnika. proponuję wycieczkę do klimiarza na odciągnięcie czynnika i nabicie odpowiedniej ilości (wtedy się okaże czy masz wystarczająco. powinno być 500g). przy okazji jak nie wiesz co za dysza siedzi i w jakim jest stanie warto ją wtedy wymienić na nową. koszt niewielki a spokój będzie.

wlaśnie przeczytałem mój poprzedni post i widzę że z rozpędu napisałem żebyś sprawdzał bloki z nawiewem na auto. a powinno być wpisane na maxa. no ale i tak z logów wygląda na to że czynnika może być mało.

Dzięki za info, w takim razie skoczę do gościa który mi to ogarnie na czasie plus rzucę okiem na dyszę. Dam znać jaka będzie sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ciśnienie w układzie jest poprawne? Ja przy mocno sfatygowanym skraplaczu przy obecnych temperaturach mam ok 11 barów podczas pracy układu. Klima po odpaleniu potrzebuje chwilę czasu na uzyskanie zimnego powierrza ale potem pracuje już bez problemu.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...