Wymiana sprężyn tył-śruba mimośrodowa!!!
2 2

    29 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Zabralem sie za wymiane spryzyn na eibach -30. Przód udało mi się wymienić. Poległem na tyle. Nie moge wybić śrub od geometrii. Kręcą sie razem z tuleją. Tuleje oberwały się przy wykręcaniu. Czy te tuleje się wymienia czy trzeba cały wachacz kupić? Chodzi o te zaznaczone na zdjeciu.d78cca081fea538c7828f6fa95aec9c9.jpg

     

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Są wymienne, z Lemfoerdera około 30 złotych za sztukę. Śrub nie wybijesz bo one się dosłownie zespalają z wewnętrzną częścią tulejki i pozostaje ciąć.

    Edytowane przez majkel_majki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A z wymianą tej tulei duzo roboty??? Bez problemu wyciągne ten górny wahacz?

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wahacz wyjdzie bez problemu, górna śruba w zasadzie zawsze daje się odkręcić. Wymiana tulei jest prosta jeżeli masz dostęp do prasy. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No nic bede walczył dalej. Dzięki

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A nie wiesz czy górna śruba tez moze być tak zapieczona? Czy nie powinno z nią być problemu?

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Górna powinna pójśc bez większych problemów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Daj cynk jak poszlo ze srubami ... :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Daj cynk jak poszlo ze srubami ... [emoji4]
    Na razie wymieniłem z prawej strony. Dostęp do śruby od wahacza od strony srodka auta-ciezki, ale jest. Nakrętke musiałem przyspawać i śruba pusciła bez problemu. Od strony koła musiałem ciąć. Wahacz na zewnątrz i tuleje do wymiany. Oczywiście nowa śruba. W piątek będe walczył z lewą stroną.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zupełnie zapomniałem Tobie powiedzieć o tej cholernej nakrętce przy śrubie, która mocuje wahacz do sanek, bez przyspawania jej do sanek nie faktycznie jest kłopot z odkręcaniem. Z jednej strony jest łatwo podejść migomatem, z drugiej pamiętam, że coś przeszkadzało- chyba to była rura wlewu paliwa, ale się da.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli się okaże że strona od wlewu paliwa jest gorsza do ogarnięcia to o drugą stronę nie musze się martwić. Nie przyglądnąlem się właśnie stronie lewej.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    po co odkręcacie wachacz do wymiany sprężyn ,zmieniałem ok miesiąc temu ,trzeba odkręcić amor ,łącznik stabilizatora ,ściskamy sprężynę ,wachacz drążkiem naciągamy do dołu i sprężyna wyjęta

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    po co odkręcacie wachacz do wymiany sprężyn ,zmieniałem ok miesiąc temu ,trzeba odkręcić amor ,łącznik stabilizatora ,ściskamy sprężynę ,wachacz drążkiem naciągamy do dołu i sprężyna wyjęta

    Ponieważ po wymianie sprężyn trzeba ustawić geometrie. A żeby ją ustawić trzeba śrube od geometrii popuścić. Niestety jest tak zapieczona że nie jestem w stanie jej ruszyc. A jak sie ruszy to obrywa się tuleja. I tu zaczynają się schody. Żeby wymienić tuleje w wahaczu trzeba go wyciągnąć.  

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ok, ja wymieniałem na takie same więc geometria zbędna 

    Edytowane przez greg2505

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To jeszcze raz ... Które dokładnie tuleje wymieniasz żeby można było ustawić zbieżność i kąty ?  Czy wymieniasz wszystkie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te zaznaczone na zdjeciu. 622accb50efa4b308959d4b66bc87fe4.jpg

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Aha .. ok .... 

    A tamtych tulei gdzie jest sruba nr 3 nie ruszasz ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak są nie wybite to po co? Ja mialem wybitą przy śrubie nr 10. A jak już wachacz miałem na wierzchu to wymieniłem obie.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A właśnie kolego.. powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa geometrii. Ile to cie kosztowało i czy były jakieś problemy z geometrią?  Ja jak podjechałem do jednego zakładu na sprawdzenie to mi  zawołali 500zł za zrobienie geometrii  o ile nie bedzie problemów . Tak więc jjeszcze nic nie ruszyłem u siebie ..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    4 minuty temu, zaba84 napisał:

    A właśnie kolego.. powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa geometrii. Ile to cie kosztowało i czy były jakieś problemy z geometrią?  Ja jak podjechałem do jednego zakładu na sprawdzenie to mi  zawołali 500zł za zrobienie geometrii  o ile nie bedzie problemów . Tak więc jjeszcze nic nie ruszyłem u siebie ..

    Ile????? Placilem 100zł i jeśli sruby się odkręcą to nie ma z tym żadnego problemu. Trwa to około 15-20 min.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to ładny cyrk ... Mi powiedzieli że samego tyłu się nie robi i trzeba zrobić całość przód i tył i to jest koszt 500zł jak nie będzie problemów ze srubami... 😕

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przod ustawia sie razem z tyłem. Ale bez jaj-500zł????  Niezle Cie chcieli naciągnąc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja płaciłem 150 za całość (przód i tył). Zgodnie ze sztuką powinno się to robić razem.

    Gdyby ktoś chciał, to mam cały komplet śrub zawieszenia tylnego w bardzo dobrym stanie😎 Zostały mi po przekładce na quattro

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To ładnie Cię chcieli  skasować ja robiłem kilka razy i płaciłem 100zł

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Orietnuje się ktoś czy takim zestawem ściągnę tą holerną tylną sprężynę: ściągacz z alledrogo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ja ściągnąłem zwykłym ściskiem , ciężko , ale da się,myślę że tymi z linku dużo łatwiej pójdzie , muszę go sobie zafundować 

    Edytowane przez greg2505

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    12 minut temu, greg2505 napisał:

    Ja ściągnąłem zwykłym ściskiem , ciężko , ale da się,myślę że tymi z linku dużo łatwiej pójdzie , muszę go sobie zafundować 

    Pytanie czy faktycznie wejdzie. Ostatnio byłem w hobby warsztacie i męczyłem się z kolegą 2 mniejszymi. Wniosek: za mało miejsca. I poleglismy mimo odpięcia amortyzatora i stabiizatora, a jak mi mają zaśpiewać po 100 zł za stronę, to wolałbym 100 dołożyć i mieć sprzęt - tylko nie mam pewności czy z nim mi się uda.

    Nie chcę też ruszać żadnych wahaczy, bo po kolei będę musiał wszystko wymieniać...

    Edytowane przez HatefulEvil

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja sobie dorobiłem specjalnie sciagacze bo zwykłe były troche za duże, wymiana idzie elegancko nie trzeba aż dużej siły używać żeby odgiąć wahacz żeby wyjąć spręzyne ...

    Ja odkręciłem tylko amorek i łacznik stabilizatora ..

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ja po odkręceniu amorka i stabilizatora byłem w stanie opuścić zawieszenie o może półtora cm więcej, wisząc pod autem. Szkoda że nie ma jak w starej Astrze że pod odpięciu Amorów sprężyny same wypadają :D

    Edytowane przez HatefulEvil

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy