Czerwony wykrzyknik i kontrolka abs po wymianie tarcz i klocków hamulcowych.
0

    10 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich . Oddałem auto do mechanika ,żeby je przejrzał i naprawił kilka rzeczy. Wymienione zostało kilka elementów w tym tarcze i klocki hamulcowe na tył .   Po odebraniu auta wyskakuje mi czerwony wykrzyknik  na środku,uruchamia się sygnał dzwiekowy oraz świeci się kontrolka abs. Problem występuje po uruchomieniu auta i gdy nabiorę prędkości typu 20 km .  Jeśli uruchomię auto i jadę poniżej 20 km  na godzinę to kontrolki się nie palą ale przy hamowaniu słychać jakiś dziwny dzwiek jakby piszczenie czy tam ocieranie jakiś elementów. 

    Co to może być ? Mechanik powiedział żebym pojechał do kogoś kto ma  ma komputer i zeby go podlaczyć pod to i wykasować bład. Bo on już próbował wszystkie wymienił jakiś pierścień i dalej bład wystepuje. 

    Odpiełem akumulator na cała noc ale problem dalej wystepuje.

    Ps jaki kabel warto kupic aby samemu przeprowadzić taką diagnoze ?  Czy ten bedzie ok ? http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i7200310087.html#thumb/1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ktoś pewnie Ci dużo konkretniej odpowie ale uważam że problem tkwi w niewłaściwym odczycie prędkości jednego lub dwóch tylnych kół. Na 100% potwierdzi to zczytanie błędów i sprawdzenie odczytów prędkości kół podczas jazdy. Generalnie, podczas jazdy na prostej , te prędkości powinny być identyczne dla wszystkich kół.

     

    Przy wymianie tarcz mechanik powinien wymienić również pierścienie współpracujące z czujnikami ABS. Można próbować zastosować stare ale zazwyczaj są one w złym stanie i odkształcają się przy zdejmowaniu. Jeżeli mechanik źle nabił nowe pierścienie, zostawił brudny czujnik, lub uszkodził czujnik to sterownik wykryje nieprawidłowy odczyt i wyświetli alarm.

     

    Jeżeli spaprał robotę to żaden komputer Ci nie pomoże do czasu usunięcia przyczyny błędu.

     

    Nie daj się mechanikowi oszukać i każ mu dokończyć robotę. Skoro majstrował przy hamulcach i nie działa to po jego stronie jest sprawdzenie wszystkiego i usunięcie usterki a nie odsyłanie do kogoś innego. Kasę chyba wziął za całą usługę.

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pewnie uszkodził któryś z czujników ABS, albo przewody. Mogą być uszkodzone zębatki na tylnych piastach. Komputer ci powie który czujnik szwankuje ale nie usunie usterki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 12.04.2018 o 15:03, kamil2227 napisał:

    Wymienione zostało kilka elementów w tym tarcze i klocki hamulcowe na tył

    I pewnie nie dał nowych pierścieni ABS.

    Spytaj czy dał nowe czy przełożył i wszystko jasne będzie.

    Można też się zastanawiać czy nowe łożyska dał. 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 16.04.2018 o 14:55, maciucha512 napisał:

    I pewnie nie dał nowych pierścieni ABS.

    Spytaj czy dał nowe czy przełożył i wszystko jasne będzie.

    Można też się zastanawiać czy nowe łożyska dał. 

    fakturze widnieje

    pierscien abs  1 sztuka ,który był kupiony jako ostatni po tym jak już ten bład zaczął wystąpywać

    tarcza hamulcowa 254x84 sztuk 2

    klocki hamulcowe sps p115

    lozyska kola tyl komplet

    2 wahacze

    oslona przegubu

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 16.04.2018 o 14:55, maciucha512 napisał:

    pewnie nie dał nowych pierścieni ABS.

    Wcale nie musiał , bo niby po co .  Ja u siebie stare pierścienie przeglądałem na nowe tarcze i było ok.

    Ważna jest odległość czujników od pierścienia☺

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 17.04.2018 o 23:35, jacek70 napisał:

    Wcale nie musiał , bo niby po co .  Ja u siebie stare pierścienie przeglądałem na nowe tarcze i było ok.

    Ważna jest odległość czujników od pierścienia☺

    Jak można tą odległość sprawdzić/zmiennić/wyregulować ?

    Czy ewentualnie ten bład skasuje jak kupie ten kabel WAG z oprogramowaniem ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odległość ma wynosić 0.6-0.8 mm czujnika od koronki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 7.05.2018 o 13:31, jacek70 napisał:

    Odległość ma wynosić 0.6-0.8 mm czujnika od koronki.

    Czyli muszę podłaczyć samochód pod komputer ,sprawdzić które to koło i je sciągnać i  ustawić czujnik . 

    Czy to skomplikowana sprawa czy można samemu ogarnać ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Bez kompa też się da. Sprawdź czujnik który był ruszany ,łup po prostu  wszystkie 4.😊

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy