Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T AEB Dziwny dzwięk z turbo.


PluszowyZuczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam problem z moją A4 1.8t AEB, od dzisiaj po puszczeniu gazu,  słychać "ten dźwięk" (filmik), Niby jak Dump Valve, ale 10 razy bardziej, i zastanawiam czy to DV się zepsuło (i można jeździć), czy może coś poważniejszego. Turbo ma lekki, wyczuwalny luz,  nie regenerowałem jej, bo jestem już umówiony na maj/czerwiec, na remont silnika,  zamianę turbawki na k04  i chipa, nie pasuje mi teraz tego robić, bo za bardzo czasu nie mam, Jak uważacie, wytrzyma te 2 miesiące ? Dodam jeszcze, że  od czasu, jak "śwista",  turbo nie osłabło, wręcz przeciwnie, wcześniej pakowało do 0.5 bara a teraz 0.8 nawet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij zawór i sprawdź, parę minut roboty. Przy tak padniętym dv turbo długo nie pożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, jak sprawdzałem DV, to okazało się, że wąż był urwany przy turbinie i stamtąd ten dźwięk docierał, skróciłem wąż, dzwięk wrócił do normy (teraz jest tłumiony przez filtr powietrza).  Pojechałem na próbę, wciskam gaz,  i co chwile mam overboosta :/  turbo dobija do 1 bara i odcina ..   miałem wcześniej takie przypadki, ale po chwili przechodziło, jak myślicie, to sztanga od sterowania się przycina, czy może coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2018 o 20:34, PluszowyZuczek napisał:

Okej, jak sprawdzałem DV, to okazało się, że wąż był urwany przy turbinie i stamtąd ten dźwięk docierał, skróciłem wąż, dzwięk wrócił do normy (teraz jest tłumiony przez filtr powietrza).  Pojechałem na próbę, wciskam gaz,  i co chwile mam overboosta :/  turbo dobija do 1 bara i odcina ..   miałem wcześniej takie przypadki, ale po chwili przechodziło, jak myślicie, to sztanga od sterowania się przycina, czy może coś innego ?

przeczyść najpierw jakimś wd-40 albo czymś podobnym n-75

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyszczenie n75 pomogło, niestety długo się nie pocieszyłem, bo mi się sprzęgło rozleciało XD




Temat uważam za zamknięty, dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2018 o 13:55, PluszowyZuczek napisał:

Przeczyszczenie n75 pomogło, niestety długo się nie pocieszyłem, bo mi się sprzęgło rozleciało XD




Temat uważam za zamknięty, dziękuję wszystkim za pomoc.

no niestety tak to już jest ze starymi samochodami.

Sprzęgło wsadzasz serie czy coś będziesz kombinował ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem właśnie o tym osobny temat :D Planowałem na razie dobrą serię zamontować (LUKa), a jak ją zakatuję, to okuć w kevlar, ale nie wiem, czy to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2018 o 19:16, dawid221 napisał:

no niestety tak to już jest ze starymi samochodami.

Sprzęgło wsadzasz serie czy coś będziesz kombinował ?

Właśnie wyczytałem, że z 1.9TDI 228mm AWX  Sachs 3000 844 701  podejdzie, wiadomo ci coś może o tym, czy jednak mój pomysł z postu wyżej jest lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

Właśnie wyczytałem, że z 1.9TDI 228mm AWX  Sachs 3000 844 701  podejdzie, wiadomo ci coś może o tym, czy jednak mój pomysł z postu wyżej jest lepszy ?

a w jakie moce celujesz ? 250+ ?

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dawid221 napisał:

a w jakie moce celujesz ? 250+ ?

 

teraz planuję 230, i dopiero za jakiś czas więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

teraz planuję 230, i dopiero za jakiś czas więcej.

to ja bym zakładał awx cały komplet razem z dwumasem + tarcza kevlar nie ma sensu robić  tego samego 2 razy weź pod uwagę ze masz quattro i seria powyżej 250km już może wymiękać 

ewentualnie możesz zrobić zestaw 240mm i sztywne koło z audi 80 + tarcza 2.5 tdi 240mm + docisk vw LT bodajże 2.8 tdi tyle ze tu musisz sztywne koło trochę przerobić ale nie są to jakieś duże koszta 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dawid221 napisał:

to ja bym zakładał awx cały komplet razem z dwumasem + tarcza kevlar nie ma sensu robić  tego samego 2 razy weź pod uwagę ze masz quattro i seria powyżej 250km już może wymiękać 

ewentualnie możesz zrobić zestaw 240mm i sztywne koło z audi 80 + tarcza 2.5 tdi 240mm + docisk vw LT bodajże 2.8 tdi tyle ze tu musisz sztywne koło trochę przerobić ale nie są to jakieś duże koszta 

 Jak mam podnosić 250+, to chyba jednomas najlepszy by był.  Pozwolisz, że jeszcze zapytam, powyżej jakiej mocy muszę inny blok silnika mieć, niż ten w AEB, bo coś tam wyczytałem, że głowica, jak najbardziej, ale blok pasuje mieć inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350-400 to normalnie tyle że wiadome trzeba cały zakuć . Są samochody z aeb co maja po 500-600 km tyle ze maja strokera

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dawid221 napisał:

350-400 to normalnie tyle że wiadome trzeba cały zakuć . Są samochody z aeb co maja po 500-600 km tyle ze maja strokera

Ja nie planuję więcej niż 350, a jakby jednak, to planowałem 2.7BiT wsadzić, ale to w dalekiej przyszłości.  Tłoki też trzeba zakuwać, przy 350  ? bo gdzieś tutaj na forum wyczytałem, że nawet 600 wytrzymują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

Ja nie planuję więcej niż 350, a jakby jednak, to planowałem 2.7BiT wsadzić, ale to w dalekiej przyszłości.  Tłoki też trzeba zakuwać, przy 350  ? bo gdzieś tutaj na forum wyczytałem, że nawet 600 wytrzymują .

same korby + śruby do nich 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dawid221 napisał:

same korby + śruby do nich 

To jeszcze nie koszmar, jeżeli chodzi o cenę, może zrobię od razu przy okazji remontu silnika :D  Pozwolisz, że zapytam jeszcze o jedną rzecz,  jak rozmawiałem z tunerem, to powiedział, że z mojej przepływki więcej niż 230km się nie da wyciągnąć,  Prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PluszowyZuczek napisał:

To jeszcze nie koszmar, jeżeli chodzi o cenę, może zrobię od razu przy okazji remontu silnika :D  Pozwolisz, że zapytam jeszcze o jedną rzecz,  jak rozmawiałem z tunerem, to powiedział, że z mojej przepływki więcej niż 230km się nie da wyciągnąć,  Prawda to ?

jak robisz remont to odrazy wsadzaj kute po co dwa razy ściągać głowice .

jeśli twoja przepływka jest oryginalna i sprawa to kup obudowy 3 calowa wsadź swój wkład i skalibrować ja w sofcie i na pierwsze twoje mody starczy

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dawid221 napisał:

jak robisz remont to odrazy wsadzaj kute po co dwa razy ściągać głowice .

jeśli twoja przepływka jest oryginalna i sprawa to kup obudowy 3 calowa wsadź swój wkład i skalibrować ja w sofcie i na pierwsze twoje mody starczy

A jakbym znalazł dobrą używkę bosch  0280217512  to by mogło być ?? To jest od VR6 2.8, na alledrogo są takie po 100/150 zł i skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu, jeżeli będzie śmigać.

 

 

Edytowane przez PluszowyZuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...