Podnoszenie mocy w ASN

    12 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witajcie, długo zastanawiałem się nad wyborem b6, na początku padło na BEX z powodu dwóch IC, co dawałoby większy zapas mocy, ale wyczytałem, że czipsem wejdę maksymalnie na 240ps, potem koszta zaczną rosnąć wykładniczo. Pomyślałem sobie więc o ASN'ie, tylko ciężko tu znaleźć jakiś temat o podnoszeniu mocy w tym silniku, bo wszystko to 1.8T lub 1.9/2.5 TDI.. 

    Jestem na etapie szukania ASN'a z tiptronic na 4 buty oczywiście, chyba że były z multitronic to mnie poprawcie.

    Chciałbym wiedzieć jakie mniej więcej koszta musiałbym ponieść aby z tych 220 zrobić np. 250. Czytałem o dołożeniu kompresora, ale to jest koszt ok. 10k o ile dobrze wyczytałem. Ogólnie jakbyście wypisali od czego najlepiej zacząć aby dźwigać moc. Jak uda mi się za dobrą cenę wyrwać egzemplarz z potencjałem to będę w stanie przeznaczyć te 10k na dźwignięcie mocy. Myślałem na początek jakiś dobry wydech żeby ładnie mruczało, ale samo to pewnie będzie już swoje kosztować. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem po co tak kombinujesz.

    Bierzesz bexa, robisz hybryde k03s, wsadzasz dp, wtryski co najmniej 380cc, fmic, tip. Jedziesz na program i masz 250-260km. Za jakies 5tys.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Części za ok 5k czy razem z robocizną tj. dostrojenie osprzętu i wgranie nowej mapy? No i pod warunkiem, że znajdę zdrowego BEX'a.. poczytałem trochę o podnoszeniu mocy w ASN'ie i faktycznie nie ma co, bo albo dołożyć turbo, zmieniając przy tym kolektor, albo kompresor, gdzie koszta są ogromne..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hybryda 1500 (np turbospec, geremi)

    Dp 400

    Wtryski uzywka 400

    Fmic 1500 maks

    Tip 500

    Program ogarniesz za 500-1000, zalezy gdzie.

    Moze byc (nie musi) potrzeba wsadzenia nowego n75, dv czy przeplywki. Nawet przyjmujac pesymistyczny wariant ogarniesz te 3 rzeczy za tysiaka.

    Lacznie za 5-6 tys idzie zrobic 250-260 km.

    Tutaj racja ze zdrowego bexa w Q nie tak latwo znalezc, ja troche sie naszukalem, ale mozna probowac.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmmm.. coś tutaj czytałem właśnie, że te stockowe IC powyżej 240ps sobie nie radzą, to nie trzeba inwestować dodatkowo w lepsze IC?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisalem Ci przeciez:

    Fmic (centralny ic) zakladasz

    Stockowy dsmic z bexa obsluzy 230-240hp, powyzej trzeba fmic. Przynajmniej 180tka, moze byc 230.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sorka, jakoś mi to uciekło. Wszystko mieści się bez żadnej rzeźby w zderzaku?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jezeli chcesz zrobic 250PS z 1.8T (i nie, nie kupuj bexa, szkoda przeplacac za cos co i tak wymienisz)
    DP 300-400zl
    fmic 1200-1500
    wtryski saab 2.3T(czerwone) 150zl razem z listwa wtryskowa
    300-500 (mowa o silikonie), sztywny ok. 800
    sprzeglo 250~ obicie kevlarem Twojego, (ewentualnie wrzucenie kompletu wzmacnianego z AWX 800 zl) + targanie skrzyni (300zl)
    Turbo ok 1000-1300 (najlepiej u Geremiego jak ktos wyzej juz wspomnial)
    program 500-1500 (cena nie znaczy jakosc, takze sie tym nie sugeruj)

    Do tego trzeba doliczyc wszystkie niespodzianki jakie wyjda, typu walniety zaworek, sparciale wezyki, cewki, swiece itp.

    No i warto pomyslec o zrobieniu hamulcow od razu, seryjne hamulce w b6 nie hamuja wcale i strach tym jezdzic nawet w serii. Mozesz zrobic sam przod 320mm, a tylu nie ruszac nic to nie szkodzi. Koszt zaciskow i jarzm na przod to 200-250 zl (2.0 tfsi, 3.0tdi a4 b7) + tarcze i klocki (z wyzszej polki to koszt 500-700 zl)

    Edytowane przez DivaynEays

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    6 godzin temu, DivaynEays napisał:

    Jezeli chcesz zrobic 250PS z 1.8T (i nie, nie kupuj bexa, szkoda przeplacac za cos co i tak wymienisz)

    Ciekawe... Z małego k03 hybrydy zrobisz 250km?

    Takich cudów jeszcze nie widziałem.

    Chyba że od razu wymiana turbo na k03s i hybryda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z k03s tez nie zrobisz 250PS. Przerabiasz swoje na hybryde, a poza tym opcji z turbo jest masa. A kupowanie bexa, za ktorego trzeba doplacic kilka tys wzgledem AVJ/BFB i robic mody jest totalnie bez sensu.

    Edytowane przez DivaynEays

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z k03s nie zrobisz, ale z k03s hybrydy tak.

    Z k03 hybrydy to maks 230-240km. Nawet jak ktos zrobi hybryde z malego k03 na taka moc to ciekawe jaka bedzie jej trwalosc...

    Edytowane przez bartez90

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy