a5 1.8tfsi cjeb nie działają wentylatory

    7 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    WItam. Autko audi a5 1.8 tfsi lift cjeb, po lekkiej kolizji..chłodnice nie działają.  Wiadomo tyle że wyrwane były przewody z kostki (załącznik) Problem w tym że kolor czerwony i brązowy było wiadomo gdzie bo taki też kolor jest od strony modułu sterowania wentylatorów, natomiast te dwa cienkie przewody w środku już zostały połączone na chybił trafił, gdyż od strony modułu są inne kolory. Prośba do was posiadaczy a4 a5 1.8 2,0 tfsi sprawdzić jakie kolory przewodów wchodzą i gdzie, żebym miał pewność, że tu jest połączenie ok. U mnie te dwa cienkie to czerwony/żółty i czerwony/biały. Błąd jaki pokazuje komp to "sterowanie wentylatora chłodnicy 1, zwarcie z masą". Sprawdziłem oba silniki odpinając kostki i podpinając napięcie bezpośrednio i wentylatory się kręcą. Sprawdziłęm też czy jest napięcie 12v na tym grubym czerowym na wtyczce (załącznik) i jest. Szukałem jakiegoś bezpiecznika od wentylatorów, ale takiego odpowiadającego za wentylatory nie znalazłem. Bezpieczniki na desce strona lewa prawa, z tyłu po prawej, na aku i na podszybiu wszystkie ok, myślę że gdyby bezpiecznik był spalony to bym nie miał napięcia na kostce. Może jakiś przekaźnik, ale to już nie wiem gdzie szukać? Robiłem też mostek na pinach kostki przy czujniku temp ale cisza. Sprawdziłem też wartości z czujnika płynu chłodzącego i mając na zegarze 90C, komp wskazywał z czujnika jakieś 94C. Im dłużej chodził tym temp szła do góry. 

    fullsizeoutput_451.jpeg

    Edytowane przez alvarokr

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    23 minuty temu, alvarokr napisał:

    WItam. Autko audi a5 1.8 tfsi lift cjeb, po lekkiej kolizji..chłodnice nie działają.  Wiadomo tyle że wyrwane były przewody z kostki (załącznik) Problem w tym że kolor czerwony i brązowy było wiadomo gdzie bo taki też kolor jest od strony modułu sterowania wentylatorów, natomiast te dwa cienkie przewody w środku już zostały połączone na chybił trafił, gdyż od strony modułu są inne kolory. Prośba do was posiadaczy a4 a5 1.8 2,0 tfsi sprawdzić jakie kolory przewodów wchodzą i gdzie, żebym miał pewność, że tu jest połączenie ok. U mnie te dwa cienkie to czerwony/żółty i czerwony/biały. Błąd jaki pokazuje komp to "sterowanie wentylatora chłodnicy 1, zwarcie z masą". Sprawdziłem oba silniki odpinając kostki i podpinając napięcie bezpośrednio i wentylatory się kręcą. Sprawdziłęm też czy jest napięcie 12v na tym grubym czerowym na wtyczce (załącznik) i jest. Szukałem jakiegoś bezpiecznika od wentylatorów, ale takiego odpowiadającego za wentylatory nie znalazłem. Bezpieczniki na desce strona lewa prawa, z tyłu po prawej, na aku i na podszybiu wszystkie ok, myślę że gdyby bezpiecznik był spalony to bym nie miał napięcia na kostce. Może jakiś przekaźnik, ale to już nie wiem gdzie szukać? Robiłem też mostek na pinach kostki przy czujniku temp ale cisza. Sprawdziłem też wartości z czujnika płynu chłodzącego i mając na zegarze 90C, komp wskazywał z czujnika jakieś 94C. Im dłużej chodził tym temp szła do góry. 

    fullsizeoutput_451.jpeg

    Cześć, Wieczorem wrzucę Ci schemat tych wentylatorów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    fajnie czekam

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Poniżej schematy

    Są trzy różne wersje wentylatorów, i skoro masz dwa wiatraki to powinien pasować schemat2, ale zamiast czerwono/żółtego na schemacie jest czerwono zielony

    Na schemacie3 są takie kolory ale to znowu jest dla silników 6 i 8 cylindrów i są w dwóch różnych wtyczkach.

     

    https://www.dropbox.com/s/ezblduhr8ri1cyf/schemat wentylatora.rar?dl=0

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czyli wygląda na to,że czerwony/żółty ma się łączyć z czarnym a czerwony/biały z zielonym. Ok jutro sprawdzę i ewentualnie przełożę, choć już obracałem te przewody i nadal wiatraki nie startowały. Gdzie znajdę to złącze pięcio stykowe w komorze silnika? sprawdziłbym ciągłość tych przewodów. 

    "ST1 - wspornik bezpieczników 1, SB11 - bezpiecznik 11 w uchwycie B"  - rozumiem że chodzi o bezpieczniki z prawej strony deski rozdzielczej?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Akurat nie jest pokazane gdzie to złącze jest (brak ikonki aparatu przy opisie schematu), natomiast bezpiecznik SB11 jest w skrzynce ECU na podszybiu

    Bez_tytu_u.png

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Temat rozwiązany. Przepalony był bezpiecznik w obudowie komputera przy podszybiu. Dość trudny dostęp jeśli chodzi o bezpieczniki.

    Dzięki BIN85.

    Co do połączeń to w kostce 4pin (photo powyżej) musiałem zamienić miejscami te dwa cienkie przewody, tak aby było jak w schemacie powyżej.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy