Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże prawe lusterko, elektrycznie składane


Houdini

Rekomendowane odpowiedzi

W dzisiejszym poradniku przedstawię Wam prosty i tani sposób na uzyskanie prawego DUŻEGO lusterka elektrycznie sterowanego, podgrzewanego i elektrycznie składanego.

Co potrzebujemy:

1. Zestaw lusterek elektrycznie składanych wersja europejska (z małym prawym)

2. ‎Prawe duże lusterko wersja UK

I tu musimy się zatrzymać, bo ważny jest jeden szczegół. Lusterka na rynek UK wychodziły w 3 wersjach:

- podstawowa

- ‎elektrycznie składana(wręcz niemożliwe do znalezienia, ewentualnie RS4 za kosmiczne pieniądze)

- ‎przystosowane pod elektryczne składanie

Nam potrzebna jest wersja ostatnia. Czym różni się od podstawowej? Miejscem na mechanizm składania.

 

d43d7bcabca6ac1751ad22058ad0b7f8.jpg

 

324f7321feb93398bba992252b7f31ec.jpg

 

Niestety nie dysponuję żadnym numerem, więc jedynym sposobem na rozróżnienie rodzaju stelażu, na chwilę obecną, są oględziny.

 

Gdy już mamy zestaw eu składany i lustro UK, możemy przystąpić do swapowania. Zaczynamy od wyciągnięcia szkła.

Następnie zdejmujemy obudowę. 2 śrubki od spodu (z racji iż stelaż lusterka jest aluminiowy istnieje duże ryzyko urwania śrubek)

Następnie ściągamy czarny plastik od spodu, Oraz obudowę lustrerka.

Teraz możemy porównać oba stelaże(eu i UK), i widzimy że różnic brak.

 

 e88aff615995bf50b45953f9342c7a42.jpg

 

11d651f2a428444b806fadb4f0a366ac.jpg

 

Następnym krokiem będzie wyjęcie zawleczki. Płaski śrubokręt i wychodzi. Trzeba uważać bo sprężyna napiera na zawleczkę i może ona wystrzelić w powietrze.

 

3d5fa7139d29e7ffba956d01f302c7dc.jpg

 

96de3de13a8f91ea35cc6ef26a673749.jpg

 

539f18c1a47006e38e9dc3f1e0944100.jpg

 

Teraz trzeba rozebrać kostkę. Zalecam wcześniej zrobić zdjęcie obydwu stron, albo spisać na kartce jaki kolor kabla w którym był pinie.

 

e59d8e7f2427b3fb919deb8055f1e574.jpg

 

81f32b0aa6b417a4ca99c8b6d974c5cc.jpg

 

Aby ją rozebrać małym płaskim odchylamy plastikowe osłony i wyciągamy piny

 

10da060f1fb15540c5ce9608a157c572.jpg

 

Tu single mogą mieć większy problem, gdyż najlepszym narzędziem do wyjęcia pinów będzie przycięta spinka do włosów [emoji6]

 

b7139cd11b2ac9e47df481d77873691e.jpg

 

9146137f9e3f04834558d548bd42f708.jpg

 

e2b5b815ed3fe4bf1c99216d2ec1288c.jpg

 

Gdy mamy już zdjętą kostkę, zaczynamy przeciągać wiązkę przez trójkąt

 

e1a638ee26519834daf2ff9b81a35e4e.jpg

 

7d43621fb950e4c5bc79b7f892f359a5.jpg

 

2bd928c300178db18fb8add3c0be4e06.jpg

 

Oraz przez sprężynę

 

f3169916f101b18e83dfa27e3610ea9f.jpg

 

ec6f16627b93afb24dadea2ba07774ec.jpg

 

Teraz od spodu stelażu, w miejscu gdzie jest mechanizm składania, mamy 3 śrubki na torx 9.

 

efcaaf49dd98b74d31c8591774ddbe46.jpg

 

 

 

Tu podobnie jak wcześniej może być problem z odkręceniem. Mi 2 śrubki odkręciły się bez problemu, przy trzeciej musiałem sobie pomóc dremelem. Wystarczyło naciąć ją pod płaski śrubokręt.

 

e7bc2f62d195b9e93f54ef0ceb052a30.jpg

 

b2d9043bb8bc7273362f60025f7d169e.jpg

 

a6d08bb426aa2603e2f357a39b09d432.jpg

 

4c5f2a0392b15544e08794612142a4f5.jpg

 

Odkręcamy mechanizm regulacji szkła

 

17d2311afde389cb9f6d094604ea7ed7.jpg

 

Oraz wypinamy wtyczkę

 

1d78fdc10a479bda2b1af13478a19fdd.jpg

 

Wysuwamy mechanizm składania luster

 

15c36652793dcd9996fdc6b0101be807.jpg

 

Dla porównania nagie stelaże

 

1e634a05304f060685f33a9e5e9f2c5f.jpg

 

6e987fa0daf9dddb533f3df5a8dc7e39.jpg

 

62953c78762cf2a865d52675d7e3b082.jpg

 

Tu widać jedyną różnicę w budowie, ale nie będzie to nam przeszkadzało w niczym

 

4ba8b41502f9ef1256c0d07d2dc1d578.jpg

 

Kolejny krok można pominąć, ale osobiście polecam go wykonać skoro już mamy rozebrane lusterko. Mowa tu o czyszczeniu i smarowaniu mechanizmu.

Zaczynamy od zdjęcia osłon plastikowych z dołu

 

c144dbc78b179d7771861f550e54d7c8.jpg

 

6119afb046c51ce77be11382c52590f2.jpg

 

Oraz z góry i wyciągnięcia silniczka

 

1279ab3947843e7f47f9c7bbc9c3685f.jpg

 

Patroszymy obudowę, czyścimy np benzyną ekstrakcyjną ze starego smaru i nakładamy nową warstwę

 

868d0093d097814b676428638d4c3420.jpg

 

dce592c6827aac44433f1fcc929461f5.jpg

 

f44e7da78005c70f0653d2d98f4e9ff4.jpg

 

67af6f9e0957c8b37976c925e9c42e95.jpg

 

fc8c8ac2a038248222ba5f8f3f302426.jpg

 

ef93410c532446c8f82c305e04e0629e.jpg

 

Składamy w odwrotnej kolejności

 

d8012530ae79edd62d5338762129fdad.jpg

 

Teraz możemy przykręcić mechanizm do stelażu lusterka UK, polecam posmarować czymś śrubki, aby w przyszłości nie mieć problemu z ich odkręceniem. Ja użyłem smaru miedziowego.

 

593115e626c2ad2714c526685a58ce49.jpg

 

Przykręcamy mechanizm regulacji szkła, od lusterka eu.

 

f4d0a0847bc460ad4d921981ef9d7e7a.jpg

 

Teraz czas na najtrudniejszą część całej operacji, czyli założenie zawleczki na trzpień. Ja tutaj skorzystałem ze sposobu który wymyślili koledzy w wątku o przekładaniu zwykłego lusterka uk.

Potrzebujemy do tego rurkę pcv, mi wystarczyła taka o średnicach

wew 23mm

 

383182b0b0566a914302e2228c10c306.jpg

 

Zew 33mm

 

03bb46ec14125e87d09c2937b4479cd4.jpg

 

Gwint (może być też długa śrubka) odpowiednio mały by zmieścił się w otwór w trzpieniu, nakrętki i kilka podkładek

 

5abb0a06e879331fbfe1277667c2a526.jpg

 

W rurce wycinany taki ząbek, aby mieć którędy wsunąć zawleczkę

 

b393e510a4c749bed7195ec66a089a60.jpg

 

Składamy w następujący sposób

 

664716ca4f88881f73e33562d87d73a6.jpg

 

d327bc1d9f40dc47c329f4ff2b59adb8.jpg

 

Oraz przykręcamy od spodu

 

b84d9c6499ce0d7b0cce2bfb928fa43a.jpg

 

Teraz wystarczy tylko skręcać, aż sprężyna zostanie ściśnięta wystarczająco mocno aby można było założyć zawleczkę

 

6fb39118fcd726f4e6a3fe953848f4ea.jpg

 

54ba09b84701ed169d9c474962762f10.jpg

 

Zdejmujemy nasze narzędzie

 

808dc9565f55089e2eb16cd847302802.jpg

 

Przeciągamy wiązkę przez otwór i trójkąt, nie zapominając o piance

 

057fed47fc3b565c9dd858862232b310.jpg

 

Wkładamy piny do kostki, wcześniej jednak zalecam ocenić stan i ewentualnie przeczyścić

 

32058e9a7f51d4ef6734e9259b0427e8.jpg

 

1193e17b08a674fcd919dd3d664c56cc.jpg

 

c6d162b2a6b2c94163528c3fd1e4fc27.jpg

 

 

Zakładamy obudowę, plastik od spodu oraz wkładamy szkło. I tak oto możemy się cieszyć dużym prawym elektrycznie składanym lusterkiem.

Możecie zauważyć podczas składania wszystkiego do kupy, że przewody od grzania są na styk. Można się zdecydować na przedłużenie ich, jednak ja pozostawiłem je takie jak były.

 

Będę wdzięczny za wskazanie błędów, jeśli jakieś popełniłem, oraz życzę owocnego modzenia [emoji6]

Edytowane przez Houdini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą tulejke mogłes wykorzystac juz przy rozbieraniu ale ogółem bardzo dobrze wykonana robota ja zrobiłem poradnik na zwykłe lustro elek a ty na składane elek i cos czuje ze za niedługo znowu lustra pójda w ruch do przekładki na el. składane :D  tylko piny bede musiał dorobic do silniczkow składania

 

ehh i znowu noce będą zarwane na poszukiwanie modów :facepalm::grin::hi:

Edytowane przez BlackHazelAudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zamierzam zrobić taki mod i mam kilka pytań ,  rozumiem że cały trójkąt który dokładamy do drzwi zostawiamy z małego lusterka żeby zachować odpowiedni kąt lusterka bo anglik podobno ma inny kont i czy mechanizm regulacji szkła trzeba przekładać czy może zostać z anglika  . Masz może numer swojej obudowy bo zastanawiam się czy lusterko co mi wpadło w ręce to przedlift czy polift  ty masz polifta a ja przedlifta 

Edytowane przez Mario82A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narąbali tych modeli lusterek jak głupi siana . Ja mam dwa komplety lusterek składanych i każdy ma inne silniczki a twoje są jeszcze inne  ,  wiec jak ktoś zamierza przerabiać swoje prawe lusterko na duże składane to niech zacznie od tego jakie ma silniczki i lusterka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy u kogoś po przełożeniu wszystkiego lusterko jest dość luźne na tej zawleczce? przy 120kmh się mocno trzęsie i nie wiem czy szukać innego trojkata (wydaje mi się że zawleczka jest luźno bo zaczep jest już wyrobiony) czy tak ma być? lustro kierowcy jest sztywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mophk napisał:

czy u kogoś po przełożeniu wszystkiego lusterko jest dość luźne na tej zawleczce? przy 120kmh się mocno trzęsie i nie wiem czy szukać innego trojkata (wydaje mi się że zawleczka jest luźno bo zaczep jest już wyrobiony) czy tak ma być? lustro kierowcy jest sztywne

U mnie jest wszystko ok , raczej powinno być sztywno ale obstawiam raczej sprężynę . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mario82A4 napisał:

U mnie jest wszystko ok , raczej powinno być sztywno ale obstawiam raczej sprężynę . 

wysokosc sprezyn byla raczej taka sama... moze dam jakas podkladke jeszcze ale mimo "urządzonka" dalej jest ciezko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A grubości sprężyny  też?  Ja miałem dwie inne  , jedna była z cieńszego drutu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tak:

czy ta część: z2wxi2G.png występuje w zamieniku jakimś? wydaje mi się że jest mocno wyrobiona przez to sie dzieje jak na filmie. ktos coś? chodzi mi o wyrobienie tutaj: 0mIj45I.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...