Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tloczek hamulcowy


Drennei

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 1.8t bfb quattro. B7. Mam problem ponieważ tylnia tarcza strasznie się grzeje to postanowiłem wyczyścić wszystko. Gdy chciałem to ścignać musiałem użyć dużo siły ale zaś wypchnolem to bez problemu naciskając reka na szczękę ręcznego lecz tloczek niestety nie chowal się. Macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on jest wciskamy i równocześnie wkrecany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jospethe napisał:

Skoro się grzało to pewnie tłoczek stoi i zacisk do rozebrania jest

może być więcej przyczyn grzania się koła

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacek70 napisał:

Tłoczek jest zapieczony. Przekonserwowanie załatwi sprawę.

przekonserwowanie?

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek70 napisał:

Tak .rozebranie czyszczenie i nowy smar. Pomaga.

smar do tłoczka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczków sie nie smaruję

jak koło się grzeje to tłoczek do przejrzenia wyjąć tłoczek sprawdzić czy nie ma wżerów i rdzy oraz wyczyścić pod usczelniaczem bo alu się utlenia

sprawdzić czy prowadnice nie stoją lub czy nie są krzywe

czy odbija ręczny przy zacisku oraz  czy dźwignia pracuje w całym zakresie i sprawdzić czy linka nie stoi

 

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, wyzyk83 napisał:

smar do tłoczka?

 

Smar do prowadnic hamulca a nie do tłoczka.  A tłoczka wycisnąć i wcisnąć parę razy.   Oczywiście wkręcając. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacek70 napisał:

Smar do prowadnic hamulca a nie do tłoczka.  A tłoczka wycisnąć i wcisnąć parę razy.   Oczywiście wkręcając. 

jak wyczyścisz pod oringiem nie ma takiej potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie posmarujesz tłoczka to znowu stanie po krótkim czasie. Są smary do tłocczków http://allegro.pl/ate-smar-pasta-montazowa-do-hamulcow-tloczkow-5ml-i5995277496.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi nie zawsze mily starszy Pan powiedzial smar dajemy ale tylko lekko w gumke do srodka nic nie wciskamy.

Musisz wyjac tloczek i sprawdzic czy bez niego reczny odbija do konca tj do dzwigienki.jezeli nie to czeka cie rozmontowanie tego mechanizmu,wyczyszczenie i poskladanie na nowych uszczelkach.

Kiedys trafily mi sie dwa alu ze nie szlo ryszyc dzwignia recznego przedluzka dopiero pomogla wyjac tloczek.

Okazalo sie ze jest tak jak pisza chlopaki tloczek ladnie scalil sie z wew czescia zacisku..

Po oczyszczeniu obu pow reczny napierdzielal z impetem jak porypany...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jospethe napisał:

Jak nie posmarujesz tłoczka to znowu stanie po krótkim czasie. Są smary do tłocczków http://allegro.pl/ate-smar-pasta-montazowa-do-hamulcow-tloczkow-5ml-i5995277496.html

bzdury piszesz tłoczek staje bo alu się utlenia i oring ściska tłoczek

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to wszystko wyczysciem dałem smaru. Tloczek bez wzerow ładnie błyszczący. Za dźwignie ręcznego mogę reka naciskać i wycisnie tloczek niestety jak dzwigienka wraca to tloczek stoi w miejscu. Prowadnice są także sprawne. Dodam że to tylnie lewe koło i klocek wewnętrzny ten od strony tłumika jest wyraźniej bardziej zuzyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Drennei napisał:

Zrobiłem to wszystko wyczysciem dałem smaru. Tloczek bez wzerow ładnie błyszczący. Za dźwignie ręcznego mogę reka naciskać i wycisnie tloczek niestety jak dzwigienka wraca to tloczek stoi w miejscu. Prowadnice są także sprawne. Dodam że to tylnie lewe koło i klocek wewnętrzny ten od strony tłumika jest wyraźniej bardziej zuzyty

wkład w tłoczku stoi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dev napisał:

wkład w tłoczku stoi 

No tak jak sie nie cofa to do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moge jakoś odłączyć tylnie hamulce na 1 dzień żeby tylko do mechanika dojechać?. Np zagne przewodu hamulcowe z tyłu? Przód mam na swapie na 320

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Drennei napisał:

A moge jakoś odłączyć tylnie hamulce na 1 dzień żeby tylko do mechanika dojechać?. Np zagne przewodu hamulcowe z tyłu? Przód mam na swapie na 320

 

zdejmujesz zacisk a na przewod musisz nakręcić nieprzelotową nakrętke M12x1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...