Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Problem z drganiami


Krylek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Problem dotyczy A4 B7 1.9TDI BRB mojego przyszłego teścia. W ubiegłe wakacje silnik przeszedł prawie kapitalkę. Głowica poszła do nadspawania (pękła przy gniazdach oraz zostały odbite), wymienione zawory, szklanki, planowanie, wszystkie wtryski do regeneracji, turbo regeneracja, nowe świece żarowe i wszystkie pierdoły potrzebne do założenia (koszt ponad 8tys). Po złożeniu wszystkiego do kupy było ok, delikatne dragnia miał, ale mechanik tłumaczył, że to przez poduszkę, ponieważ ktoś założył bez elektrozaworu. Od jakiegoś tygodnia zaczął nierówno pracować, drgania przechodzą, aż na budę. Obroty nie falują (882). Dzisiaj podpiąłem go do kompa i wyszło, że na 1 i 3 cylindrze wtryski dają nieźle d*py. Synchronizacja rozrządu też walnięta na -1.0. Poniżej wstawiam wam fotki jak to wygląda. Bardzo was proszę o pomoc bo już rozkładamy ręce, a teściu ma ochotę go spalić :facepalm:

1.JPG

2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro jest OK, -1...1 to poprawne wartości. 

Problem jest na 3 cylindrze - zacząłbym od ponownej wymiany uszczelnień i podmianie 1 z 3 wtryskiem. 

Jak masz gdzie sprawdź kompresje przed tym zabiegiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po majówce umówiliśmy się ze znajomym, żeby zajrzał do klamota. Powiedz mi czy możliwe by były takie wahania gdyby wiązka do pompowtrysków była uszkodzona? Bo coś mi się wydaje, że przy składaniu silnika po remoncie, mechanik nie wyczyścił, ani nie podoginał konektorków, żeby mocniej siedziały. Wstępnie zostanie sprawdzona wiązka, synchronizacja ustawiona na 0, sprawdzenie ustawienia pompek i ewentualna podmianka tak jak pisałeś. Mam nadzieję, że to będzie jakaś pierdoła ? bo koszty napraw to za niedługo przewyższą wartość B7ki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2018 o 15:33, Krylek napisał:

Po majówce umówiliśmy się ze znajomym, żeby zajrzał do klamota. Powiedz mi czy możliwe by były takie wahania gdyby wiązka do pompowtrysków była uszkodzona? Bo coś mi się wydaje, że przy składaniu silnika po remoncie, mechanik nie wyczyścił, ani nie podoginał konektorków, żeby mocniej siedziały. Wstępnie zostanie sprawdzona wiązka, synchronizacja ustawiona na 0, sprawdzenie ustawienia pompek i ewentualna podmianka tak jak pisałeś. Mam nadzieję, że to będzie jakaś pierdoła ? bo koszty napraw to za niedługo przewyższą wartość B7ki. 

Akurat synchronizacja wałka w tym motorze nie ma nic wspólnego z opisywanym problemem , te silniki najlepiej pracują właśnie gdy jej wartość mieści się w granicach -2 do -1, około zera i powyżej robią się zamulone , jedyne co jest na plus to to że spada zużycie paliwa :decayed:

Jakieś nieciągłości w wiązce sterującej pracą pompek dają objawy w postaci szarpania silnikiem w czasie jazdy, szczególnie podczas dużego jego obciążenia , a o takich objawach nie piszesz.

Te wartości korekcji na pierwszej fotce nie mają nic wspólnego ze stanem pompowtrysków , powodem problemów jest najprawdopodobniej nieszczelność dolnych uszczelnień pompek , a konkretnie na trzecim cylindrze  .

Szczegóły znajdziesz tutaj :

Jeżeli objawy są takie jak tam opisane to na 95% będzie to :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teściu na poniedziałek jest umówiony do mechanika więc mam nadzieje, że w końcu się coś wyjaśni. A powiedz mi, co mogło by być powodem zużycia się tych dolnych uszczelnień? Od września 2017 nie wytrzymały by do teraz? Tym bardziej, że może 6-7tys zrobione zostało od tego czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej mechanik nie wyczyścił solidnie płaszczyzn w głowicy i na pompkach do których przylegają mosiężne podkładki .

Jak na nich nie uzyska się wstępnej szczelności , to przeciwne co do kierunku działania ciśnienia spalin z cylindra i ciśnienie paliwa z szyny głowicy powodują cykliczne przemieszczanie się tego uszczelniacza góra -dół i jego szybkie wycieranie się :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2018 o 01:12, piotrsob1 napisał:

Najprawdopodobniej mechanik nie wyczyścił solidnie płaszczyzn w głowicy i na pompkach do których przylegają mosiężne podkładki .

Jak na nich nie uzyska się wstępnej szczelności , to przeciwne co do kierunku działania ciśnienia spalin z cylindra i ciśnienie paliwa z szyny głowicy powodują cykliczne przemieszczanie się tego uszczelniacza góra -dół i jego szybkie wycieranie się :whistling:

Dzięki za nakierowanie. :hi:W poniedziałek mam nadzieję, że się wyjaśni co było przyczyną i silnik zacznie równo pracować i nie przenosić wibracji aż na budę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dalej jesteśmy w niczym. Pompki zostały zamienione miejscami, parametry uciekły na inny cylinder. Wtryski zawieźliśmy na reklamacje do gościa, który je regenerował. Podobno było wszystko z nimi ok, tylko wyregulował BIPy. Wczoraj założyliśmy je pod wieczór na miejsce (oczywiście nowe uszczelniacze). I nadal jest to samo. Budą jak drgało przy dogrzewaniu i zagrzaniu tak drży nadal...? co może być jeszcze za to odpowiedzialne? Głowica jak była do nadspawania pojechała razem z wałkiem, podobno krzywki przeszlifowali i pomierzyli, ponoć wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale jakie są teraz wartości tych korekcji w grupie 13 i 23 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kamil-vag napisał:

No dobra ale jakie są teraz wartości tych korekcji w grupie 13 i 23 ?

Nie powiem Ci teraz dokładnie bo auto stoi u kumpla, a teściu mi tylko z rana jak mijaliśmy się w drodze do pracy powiedział, że nadal to samo. Już się tak zacząłem zastanawiać czy dwumasa by się nie kończyła (285tys nalotu ma). Tylko co by to miało wspólnego z korekcją dawek. Po południu będę wiedział jakie wartości teraz pokazuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja podnieść mu obroty do 900RPM i wtedy pewnie nię będzie telepać (bo przy delikatnym naciśnięciu gazu ustaje), ale to raczej metoda na krótką metę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj te logi o których pisze Kamil i nie kombinuj, napisz jak pompki zostały pozamieniane ( które i gdzie poszły ), żeby można było wyciągnąć prawidłowe wnioski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, piotrsob1 napisał:

Daj te logi o których pisze Kamil i nie kombinuj, napisz jak pompki zostały pozamieniane ( które i gdzie poszły ), żeby można było wyciągnąć prawidłowe wnioski ?

Pod wieczór pojadę do kumpla to zrobie i wrzucę. Nie wiem czy przypadkiem nie zamienił 3 z 4, a z tego co się orientuje powinno się wymieniać 1-3, 2-4. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienia się najmniej z najbardziej wydajnym, czyli w Twoim przypadku sugerowałem 1 z 3...ale dowiedz sie, który podmienił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od kumpla, logów nie zrobiłem bo pompki znowu wyciągnięte. Ale z tego co mi mówił wygląda następująco: podmieniał 3 z 4. I parametry z 3 cylindra wskoczyły na 4. Dawkowanie na tej felernej pompce 3mg, i co najlepsze w ogóle nie reaguje. Pozostałe 3 pompki zmieniają wartości, a ten jest w bezruchu. Typ który regenerował mówi, że jest ok, ale czy tak faktycznie jest? Wpadł nam pomysł do głowy, żeby kupić 1 używaną pompkę i włożyć ją w miejsce tej "felernej", żeby sprawdzić czy będzie w ogóle korygował. Co o tym rozwiązaniu myślicie? Czy może macie jakieś propozycję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie o to chodzi, żeby sprawdzić czy w ogóle będzie jakakolwiek reakcja. Tutaj jak zatrzymał się na 3mg, tak został. Tylko teraz znaleźć jakąś pompkę, żeby była tania, a dobra ? bo chyba nic innego nie może być winowajcą problemu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli korekcja poszła za pompowtryskiem, to jest jego wina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety uciekła ? znalazłem niedaleko siebie wtryski z BRB to chyba jutro podjadę i sprawdzimy, bo już ręce opadają... Ciekawi mnie jeszcze dlaczego majster od pompek mówi, że wszystko ok, a jak założysz do auta to nadal lipa, czy wali Jana czy co.

http://allegro.pl/vw-audi-tdi-pompowtryski-038130073-bp-bielsko-b-i7075627511.html#thumb/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po 22 mechanik zadzwonił, że włożył ten używany wtryskiwacz i przestał palić na ten 3 garnek. W końcu zgłupiałem, czy mechanik ładuje wała z tymi wtryskami, że zamieniał miejscem i tylko ten „felerny” nie działał czy faktycznie coś innego poszło... Czas chyba zabrać od niego i poszukać innego mechanika. Jest takie coś możliwe co opowiada czy nie bardzo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...