Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie HC - nie zawsze...


countryFan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Taka sytuacja, pojechałem na badanie rejestracyjne, silnik gorący, odpalony praktycznie od razu przechodzi na LPG - badanie spalin i HC na poziomie ok 350ppm czyli 3,5x norma. Reszta parametrów w normie.

Diagnosta przełączył na benzynę, pozwolił silnikowi chwilę pochodzić i znów przełączył na LPG i wynik HC=7ppm... Centralka Qbox, wtryski Barracuda 320.

O czym to świadczy?

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG dopiero zamontowane ?

Na PB nie robił pomiaru ?

 

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, k232 napisał:

LPG dopiero zamontowane ?

Na PB nie robił pomiaru ?

 

Na LPG mam zrobione niecałe 100kkm,

Na PB robił po tym jak przełączył z LPG i wychodziło dobre - nie pamiętam ile coś 20ppm? Po przełączeniu na LPG jeszcze spadło do 7ppm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z LPG już niedomaga, reduktor, wtryskiwacze?

Tyle KM zrobione to coś jest już na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, k232 napisał:

Może coś z LPG już niedomaga, reduktor, wtryskiwacze?

Tyle KM zrobione to coś jest już na wykończeniu.

Tylko dlaczego miałby niedomagać po odpaleniu na gorącym silniku i po przełączeniu na PB i z powrotem na LPG miałoby być super?

100tys km to dużo? Eee... 2.5 roku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, soul87 napisał:

Pokaz jak masz nawiercony kolektor oraz napisz jakie masz wtryski. 

 

Robione u nich więc porządnie - wygląda tak samo, kolektor demontowany do montażu foto

Wtryski Barracuda 320.

IMG_20180424_110406s.jpgIMG_20180424_110435s.jpgIMG_20180424_110427s.jpgIMG_20180424_110416s.jpg

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to również świadczyć o tym, że sprzęt na stacji jest do d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie po 100k km reduktor i wtryskiwacze do wymiany. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, mszark napisał:

Może to również świadczyć o tym, że sprzęt na stacji jest do d...

No to tego już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, k232 napisał:

Przeważnie po 100k km reduktor i wtryskiwacze do wymiany. ?

To strasznie słaby jest osprzęt do LPG w takim razie... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy słaby :D

Dla mnie takie 100k km to jest pół wieku :D

Pomyśl teraz jak przez 100k km na benzynie ile by Ci wyszło :P

Przy LPG dolicz sobie koszt wtryskiwaczy + robota 400 zł i reduktor tak samo :D

Przelicz czy lepiej nam tym wyszedłeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, k232 napisał:

Ja wiem czy słaby :D

Dla mnie takie 100k km to jest pół wieku :D

Pomyśl teraz jak przez 100k km na benzynie ile by Ci wyszło :P

Przy LPG dolicz sobie koszt wtryskiwaczy + robota 400 zł i reduktor tak samo :D

Przelicz czy lepiej nam tym wyszedłeś :D

No słaby, elementy automotive powinno projektować się na 150kkm przebiegu, później to loteria ile wytrzyma, ale te 150kkm powinno.

Wiesz, są tacy co w rok to robią ;)

Wiadomo, że taniej. Jednak w moim odczuciu 100kkm to mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te 150k km wytrzyma, tak tylko obstawiam, że skoro na LPG jest źle a na PB dobrze to ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, k232 napisał:

Może te 150k km wytrzyma, tak tylko obstawiam, że skoro na LPG jest źle a na PB dobrze to ... :D

Na LPG też jest dobrze, po przełączeniu ponownie z PB ;)

Więc może jakieś mapy się rozłażą? :eusathink:

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, countryFan napisał:

mapy się rozłażą? :eusathink:

Mapy może nie prędzej korekty mogą głupieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, k232 napisał:

Mapy może nie prędzej korekty mogą głupieć.

Korekty... powiadasz? A podwyższone HC świadczą albo o zbyt bogatej lub ubogiej mieszance... ciekawe w którą stronę się rozłażą, Pewnie jak pojade do gazowników to muszą sie wpiąć i ich o to zapytam. Ale zawsze jak robie przegląd to wpinają kompa i patrzą... hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy pomiar od razu po odpaleniu? Może jakieś małe spalanie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mszark napisał:

Pierwszy pomiar od razu po odpaleniu? Może jakieś małe spalanie oleju?

 

W dniu 23.04.2018 o 12:35, countryFan napisał:

pojechałem na badanie rejestracyjne, silnik gorący, odpalony praktycznie od razu przechodzi na LPG

Oleju nie pali, dolewam max 0.5L/15kkm (co tyle wymieniam olej).

W tym aucie jest problem wypadania zapłonów ale na zimnym silniku. Ale tutaj silnik był gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że trzeba jeszcze raz postroić instalację u kumatego gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...