Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVJ ciśnienie oleju


Majk009

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z świeżo zakupionym Audi.

Po kilkunastominutowej jeździe świeci się kontrolka ciśnienia oleju - pierwsza myśl po przeczytaniu forum to czyszczenie smoka.

Samochód został oddany do mechanika, który stwierdził, że miska była już zdejmowana oraz, że"góra" silnika jest za sucha. Macie może jakieś pomysły co robić w tym przypadku oprócz rozbierania silnika? Może mechanik czegoś nie sprawdził a jest to istotna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdjął tą miskę czy nie? Ma rentgen w oczach ten mechanik? Pewnie robić mu się nie chce bo za dużo roboty przy tym albo nie umie :P

Pomiar ciśnienia na ciepłym i pewnie pompa oleju do wymiany jak smok czysty.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mierzył ciśnienie to nie wiem, nawet nie pytałem. Ogólnie majster ma trochę roboty i to były jego pierwsze spostrzeżenia tak to  umówiłem się na 7 maja i wtedy ogarnie temat jak należy.  Temat utworzyłem bo może są jacyś magicy na forum i podpowiedzą co można jeszcze zrobić :)

Mierzenie ciśnienia oleju chyba nie jest jakoś super wymagające?  Może do tego 7 maja jakoś sam zmierzę ciśnienie i odezwę się tutaj.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic nie zrobił. Na 90% zabity nagarem smok olejowy. Temat 2 razy przerabiałem po świeżo kupionych 1.8t.

To samochodem w majówkę nie pojeździsz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzucasz miske sprawdzasz smok, jak nie zabity rozbierasz pompę czy  nie ma mocnych rys, jak nie ma to inspekcja panewek... Dla ciebie najtansza opcja czyszczenie smoka + uszczelniacz miski. W razie wymiany pompy polecam Pierburga z 300zł w IC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak powiedzieć, że nic nie zrobił jednak jakieś tam oględziny wstępne są.

Jak oddam samochód to wtedy mechanik ma rozbierać wszystko i mam nadzieję, że wyjdzie to w miarę tanio  :)

Miskę można wyciągnąć jakoś bez podnoszenia silnika? Dostęp do kanału mam tylko brak sprzętu do podniesienia silnika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się jeszcze raz i błąd wyskakiwał przy ok 1,8-2 tys obr.

Przeskanowałem VCDS Lite i pokazały się takie błędy.

17698 -  Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
        P1290 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
16395 -  Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
        P0011 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent

Czytałem, że może to być wina napinacza łańcucha rozrządu ale tak za 1h będzie mierzone ciśnienie i dam więcej info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Majk009 napisał:

zytałem, że może to być wina napinacza łańcucha rozrządu ale tak za 1h będzie mierzone ciśnienie i dam więcej info :)

Napinacz jest sterowany ciśnieniem oleju więc jak jest za małe to i wywali od niego błąd. Ja bym nie kombinował tylko zaczął od ściągnięcia michy. Zrobisz to raz i będziesz miał pewność, że dół jest w porządku (przy okazji obadać pompę oleju i panewki jak będzie konieczność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego jadę mierzyć te ciśnienie. W innym temacie było napisane, że na jałowych ma być 1,8 bara a przy 2tys obr ma być 3,5-4,5 bara  - zgadza się? Czy mierzyć jeszcze jakiś zakres?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej kolo 3 barow kolo 2tys obr to juz bedzie niezle

na jalowym jak mowisz, 1.8 ale to na maxa rozgrzanym oleju (nie wodzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie było mierzone i na jałowych tylko 0,8 bara było na 2tys ok 2bar czyli trochę mało :(

Teraz i tak muszę czekać do 7 bo prędzej to nikt w pobliżu nie weźmie na warsztat.

Było widać, że nowy czujnik, olej i prawdopodobnie czyszczony dolot ( czy jak to tam się nazywa). Bardzo możliwe, że pompa była wymieniana ale to się okaże już u mechanika.

Co sprawdzać dalej jeżeli pompa będzie wyglądała na dobrą i czysta miska olejowa?

Chyba, że jakaś lipna pompa jest włożona tylko jak taką rozpoznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo za mało. Jak ściągniesz michę to wszystko będzie widać i jaka pompa oleju jest wsadzona też. Nie gorączkuj się póki co, a samochód niech czeka w spokoju na diagnozę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja michy nie będę raczej ściągał a jak widać, że coś grzebane to chcę mieć jakiś plan działania ułożony żeby mechanik nie naciągnął nie nadwyrężył portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to może i sam papież to robić.

Masz od początku wałkowane, że trzeba targać michę i zajrzeć do smoka, a nie będziesz jakieś plany strategiczne układać. W tych silnikach jeśli cokolwiek dzieje się z ciśnieniem oleju to na 99% zawsze jest to winna zajebanego smoka nagarem. Jak smok czysty to trzeba rozebrać pompę, sprawdzić jej stan i przy okazji zajrzeć do panewek.

Żadnej większej filozofii tutaj nie ma.

Chcesz być pewny to trzeba zrobić niestety samemu lub patrzeć mechanikowi na ręce i mówić mu co ma robić - takie czasy nastały :P

Pozdrawiam i miłej majówki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany :) maiłem odezwać się prędzej ale jakoś  czasu nie miałem.

Naprawa wyszła trochę ponad 3tys jednak mam nadzieję, że teraz wszystko będzie pięknie.

Chciałbym dołożyć teraz zegar ciśnienia oleju gdzieś w środku tylko nie wiem jaki zestaw kupić - warto kupić elektronicznego chińczyka jako rozwiązanie tymczasowe? Wiem, że lepszy zestaw kosztuje kilka stówek a teraz tak średnio z kasą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Majk009 napisał:

Naprawa wyszła trochę ponad 3tys jednak mam nadzieję, że teraz wszystko będzie pięknie.

I co tam wyszło dokładnie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe panewki. szlif wału, nowe pierścienie, pompa oleju i chyba coś jeszcze - super szczegółów nie znam bo tata się kontaktował z mechanikiem a jak usłyszałem cenę naprawy to się trochę załamałem.

Teraz właśnie chcę zamontować wskaźnik ciśnienia oleju tylko na razie chciałbym pójść tanim rozwiązaniem żeby kiedyś je poprawić bo średnio z funduszami :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...