Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejące się prawe tylne koło pomimo wymiany zacisku , co może być przyczyną?


kami050

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegos miesiąca mam problem z grzejącym się prawym tylnym kołem w mojej a4 b6 tdi , problem zaczął się gdy klocek od zewnetrznej strony został starty do blachy i piszczało przy hamowaniu , klocek z strony wewnetrznej był w bradzo dobrym stanie, postanowiłem więc wyczyścić jarzmo , zacisk (bez czyszczenia tłoczka) oraz prowadnice zacisku i wymienić klocki , problem niestety dalej był i koło się grzało, linki hamulcowe wymienione dwa lata temu firmy TRW , postanowiłem więc w drugim etapie wymienić zacisk hamulcowy na nowy, niestety po wymianie zacisku koło dalej się grzeje , Panowie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy po zaciągnięciu i odpuszczeniu ręcznego przy jarzmie dźwignia odbija do końca.

Edytowane przez Marcinx52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk nowy kupilem i dalej grzeje odpiolem wczoraj linke recznego i pomimo tego dalej grzeje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło kręci się bez oporów na podnośniku ? Jak przygrzało wcześniej to może łożysko walnięte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ,ze kreci sie normalnie ,pozatym nie slychac szumu nawet przy predkosci 140 km /h 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile musisz przejechać albo ile przyhamowań zrobić, że się tak grzeje?

Może ten zacisk działa prawidłowo, a drugi jest niesprawny i nie hamuje jak trzeba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos jest nie halo.

Jak kreci sie normalnie to zacisk odbija niby jest ok.

Lozysko nie szumi a zacisk nie trzyma i mimo to dalej sie grzeje...

Zacisk to nie tylko reczny ale takze jarzmo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn jak te kolo jest gorace to przednie kola i lewe tylne sa letnie w dotyku , cos trze za dlugo przy hamownaiu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob tak.

Podnies pupe nacisnij pedal hebla pare razy,poruszaj tym kolem oraz kolem z 2 strony.

Sprawdz w ten sposob ktore lzej chodzi szybciej sie zatrzyma itd.

Jak bedzie wskazywalo na te kolo to odkrec zacisk i przykrec kolo z powrotem i teraz nim poruszam bedziesz mial pewnosc czy to zacisk czy same kolo.

Przy okazjii sprawdzisz czy lozysko nie szumi.

Piszesz ze wsio jest ok a dalej sie grzeje.

Moze byc pompa hamulcowa.

Koles mial tak w a8 ze sprezyna w pompie sie zatarla i hamowaly mu dwa kola po skosie bo pompa wali sekcjami.ale tu masz ewidentnie uno kolo wiec to nie to.

Mozesz podczas sprawdzania wyczyscic jarzmo w miejscu dolegania klocka [tam nie dajesz nic smaru.]

Przy okazji przeczysc prowadniczki i daj tam troche smaru do hamulcow.

Jak dalej bedzie ok a kolo bedzie sie grzalo to zacisk prawdopodobnie będzie do rozebrania w mak..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze możliwość że przewód hamulcowy elastyczny spuchł od środka i blokuje przepływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło prawe wydaje mi sie , że nieco bardziej opornie chodzi niż koło lewe , napewno nie jest to łożysko, gdyz jak koło jest zagrzane to dotykam w nim tarczy i mnie strasznie parzy a lewe koło wówczas jest tylko ciepłe , więc łożysko odrzucam, albo jest tak jak kolega pisze , że spuchł przewód albo coś z prowadnicami ale wszystko czyściłem i smarowałem dwukrotnie... tarcze tez sa juz cienkie ale to chyba nie ma wpływu na odbicie tłoczka... , ewentualnie pompa hamulcowa..  na początku zdarło mi klocek do zera od zewnetrznej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ale zacisk zalozylem nowy i jest to samo , prowadnice skrzywily by sie tak same od siebie? nasmarowalem je dodatkowo. Panowie wymieniac ten przewod elastyczny? Moze to byc powodem grzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2018 o 20:17, kami050 napisał:

Kurcze ale zacisk zalozylem nowy i jest to samo , prowadnice skrzywily by sie tak same od siebie? nasmarowalem je dodatkowo. Panowie wymieniac ten przewod elastyczny? Moze to byc powodem grzania?

Nie same od siebie tylko podczas pracy. W ogóle to nie wiem czemu nie możesz namierzyć problemu? podnieś auto i zobacz czy po hamowaniu koło odpuszcza. Jak nie to rozbiórka zacisku. Jak nie jesteś pewien to zamień same zaciski z tyłu i dojdziesz co jest nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauwazylem , ze przednia lewa tarcza jest troche cieplejsza od prawej przedniej , czyli cieplejsze tarcze sa po skosie , lewy przod i prawy tyl , czy to moze byc Panowie pompa hamulcowa? Jesli tak to da sie jakos naprawic czy tylko wymiana? Aha i dodam ze kolo po podniesieniu i przy hamowaniu kreci sie i zatrzymuje normalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega tak mial ze sprezynka zacinala sie i pompa nie wracala.

Cos tam próbował robic ale nie dal rady i zakupil nowa pompe tylko uzywke.

Ceny smieszne wiec nie ma sensu sie bawic.

Tutaj nikt Ci nie oceni na odległość co jest nie halo.

 

 

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowimy o pompie hamulcowej wchodzacej do serwa tak? pompa abs tutaj nie gra roli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...