Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świst 2-3 tysiące obrotów + błędy - pomoc.


Salas_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegoś tygodnia samochód zaczął świstać mi w przedziale obrotów 2-3 tysiące jak dodam trochę gazu... Jak będę przyspieszal jak emeryt to nic nie słychać. Na postoju i dodaniu gazu nie ma tego świstu i ciężko mi dojść skąd dochodzi... Wymieniłem uszczelki na rurze EGR, bo myślałem, że może stamtąd śwista... Ale niestety nie. (jedno zdjęcie dodałem z bąbelkami - nowe uszczelki i dziwne, że tam tak jest...)

 

Odłączyłem EGR i świst nadal jest, czyli zasyfiały nie jest.

 

Dziś zapaliła mi się po raz pierwszy na fisie ikonka DPF... VCDS i 14,2 % zapchania i niestety 81g sadzy [emoji21][emoji22])odpaliłem skan błędów, oto one:

 

(ten błąd od spalin to pewnie jest z tego, że odłączyłem na chwilę EGR żeby sprawdzić czy będzie nadal świst)

 

Z góry dziękuję za pomoc! [emoji482][emoji109]

 

747ad816133832c8ca64bc805f5a8e14.jpg999aabdce9b67ef9e590c8a108aef1be.jpgfe37f9cfd6c2d7d0cc2cd2a3ffedf816.jpgee9ec58836284847bb4ca4c9fd89731f.jpge36100666892507a283540425ee94f6d.jpg

 

Skrobnięte z Szajsunga S7

 

 

 

 

4550661bb8b3bffe43b6b1c82e5d36c6.jpg

 

 

I w sumie ostatnio jak otworzyłem maskę smierdzialo trochę olejem i leciał dymek - pewnie kropelka skapnęła na jakieś gorący element. W tym miejscu więc pod okolicą egr gdzieś był ten dymek:

 

5a370353695998c12b042b304496d57c.jpg

 

Od dołu szukałem jakieś przyczyny ale nie znalazłem.... Wygląda to tak:

 

e8248e33f0545c1b503ad9421819c693.jpga1bece678660c141431886c96ab0dc36.jpg15dbb773a8d4c76a2bab44cd582511fd.jpgcd17ed2d87c43cb41a56988a74b686aa.jpg8ea69fcff310c6ff0157c11112da7912.jpg5dbd586d98cfb8d0ebb028d904869631.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był taki świst moze bardziej szum jak ta rurka pekla na załamaniu przed przepustnica gumowa f612cb5f18cefce1344a0295f4a2781c.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był taki świst moze bardziej szum jak ta rurka pekla na załamaniu przed przepustnica gumowa f612cb5f18cefce1344a0295f4a2781c.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Oglądałem ją i jest cała raczej... Jutro lepiej ją obczaję. Dzięki za odzew [emoji106][emoji482]

Mnie ciekawi to, że po raz pierwszy DPF mi się tak szybko zapalił... W niedzielę poprzednią przegoniłem na trasie i tak szybko by się zapalił? A mało jeżdżone było, hmm.

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W błędach masz taki mówiący o problemie z potencjometrem EGR-a ( zbyt mały sygnał ) . 

Niezależnie czy przyczyną jest sam potencjometr, czy nieprawidłowa praca samego zaworu, na pewno ma to wpływ na ilość sadzy produkowanej przez silnik.

Skutkiem tego są najprawdopodobniej problemy z DPF-em :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W błędach masz taki mówiący o problemie z potencjometrem EGR-a ( zbyt mały sygnał ) . 
Niezależnie czy przyczyną jest sam potencjometr, czy nieprawidłowa praca samego zaworu, na pewno ma to wpływ na ilość sadzy produkowanej przez silnik.
Skutkiem tego są najprawdopodobniej problemy z DPF-em :naughty::hi:
EGR odłączyłem dosłownie na 2 minuty... Świst był dalej więc podłączyłem wtyczkę znów. No ale coś w tym jest... Wykasowalem błąd i zobaczymy jak teraz DPF będzie się zachowywał. Będę robił rozrząd to od razu powiem żeby sprawdził co może być przyczyną świstu [emoji90]

Tak w ogóle rozrząd firmy INA jest godny polecenia?

Pozdrawiam

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensu stricte nie ma czegoś takiego jak kompletny rozrząd produkcji INA, podobnie rzecz się ma z innymi producentami i pakowaczami, nawet fabryczny zestaw to zlepek gratów różnych producentów :P

Jakość całości jest taka jak "najsłabsze ogniwo" użyte do stworzenia takiego zestawu , te markowe mają raczej dobrą jakość, pod jednym wszakże warunkiem, że nie są to tanie podróbki z Azji  :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensu stricte nie ma czegoś takiego jak kompletny rozrząd produkcji INA, podobnie rzecz się ma z innymi producentami i pakowaczami, nawet fabryczny zestaw to zlepek gratów różnych producentów [emoji14]
Jakość całości jest taka jak "najsłabsze ogniwo" użyte do stworzenia takiego zestawu , te markowe mają raczej dobrą jakość, pod jednym wszakże warunkiem, że nie są to tanie podróbki z Azji  :decayed::hi:
Więc jaki zestaw do kupna polecasz?

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem to tylko z ASO :decayed:

Żeby nie było przesadnie drogo to z ASO Skody lub Seata ......:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem to tylko z ASO :decayed:
Żeby nie było przesadnie drogo to z ASO Skody lub Seata ......:whistling:
Odbiliśmy trochę od tematu...ale jaki koszt mniej więcej?

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, bo nie kupowałem ....

W zeszłym roku brałem z forum rozrządy do A2 1,4 TDI i Tourana 1,9 TDI , rozrządy te same i niby ori, ale co do pomp wody to mam 99 % pewności że koło ori nawet nie leżały ...:naughty:

Doszedłem do tego jak już były w autach , tak że czujność mam wzmożoną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś turbo? Może to to. Bez obciążenia może się nie odzywać. Sprawdź luzy na wirniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odejścia od tematu to faktycznie chyba nie przeczytałem ze zrozumieniem pierwszego posta, świst , syczenie  pod obciążeniem to w 95% przypadków nieszczelność w układzie dolotowym pomiędzy turbiną a głowicą .

Taka nieszczelność też skutkuje zwiększeniem produkcji sadzy przez silnik , bo  ECU ma mocno zawyżone  ilości dostarczanego do cylindrów powietrza .

MAF mierzy wszystko przepływające przez niego , a cześć po drodze spier**la przez nieszczelność , a ECU o tym nie wie i leje paliwem jakby wszystko do cylindrów docierało  ..:P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ruch w temacie [emoji482][emoji106]

Za tydzień będę działał... A pozostałe błędy - może ktoś podpowie co jest ich przyczyną?

Pozdrawiam

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2018 o 16:55, Salas_ napisał:

A pozostałe błędy - może ktoś podpowie co jest ich przyczyną?
 

No przecież opisy błędów masz po polsku ...

Jasno wskazują one co jest zepsute, a dlaczego ?

No cóż, w 15-to letnim aucie po prostu ma prawo się coś popsuć ze starości :naughty::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież opisy błędów masz po polsku ...
Jasno wskazują one co jest zepsute, a dlaczego ?
No cóż, w 15-to letnim aucie po prostu ma prawo się coś popsuć ze starości :naughty:[emoji38]
Dziesięcioleletnim jak coś! [emoji16][emoji23]

No tak poczytałem już co nieco... [emoji482]

Robić będę teraz rozrząd to od razu przerobiona będzie pompa na tą z 1.9 no chyba, że okaże się, że było coś robione... Bo PODOBNO było, ale wierzyć mi się nie chce i wolę sprawdzić żeby płaczu później nie było [emoji14]

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Salas_ napisał:

Dziesięcioleletnim jak coś! emoji16.pngemoji23.png
 

Przyjąłem optymistyczny rocznik, bo według profilu to Twoje auto ma 28 latek i silnik 1,9 :lol:

Silnik to BPW jest ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No profil muszę zaktualizować, bo info w nim chyba samo się dodało :D

Dokładnie BPW... jak będę chciał usunąć DPF to co jeszcze warto zrobić? Zaslepic EGR?

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem zwolennikiem wyłączania, czy tam całkowitego zaślepiania EGR-a, jeżeli już to kryza z  otworem 9-10mm ...:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego, hmm?

Spalanie po wycięciu DPF'a spadnie minimalnie i odczuję różnicę? Zastanawiam się jeszcze nad podniesieniem mocy na 170 kuni.

Skrobnięte z Szajsunga S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Salas_ napisał:

Dlaczego, hmm?
 

Działający EGR w połączeniu z chłodniczką spalin powoduje dużo szybsze uzyskiwanie przez silnik temperatury roboczej, szczególnie przy bardzo niskich temperaturach i jeździe miejskiej .

O ekologii nie wspomnę :)

Co do spalania to teoretycznie powinno spaść , praktyki w tym zakresie nie mam bo cegła cały czas na swoim miejscu :decayed:

Jak silnik w dobrej kondycji to 15 % koników można mu spokojnie dołożyć nawet bez wywalania DPF-a :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...