Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t BEX Jak jeździć takim autem?


adrian.t

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!  Jestem nowym użytkownikiem tego forum oraz świeżo upieczonym posiadaczem a4 b6 1.8t bex. Wcześniej bylo a3 8l 110km diesel (tylko Audi ♥) mam kilka pytań odnośnie użytkowania takiego bolidu wszak wcześniej był diesel, z wiele mniejsza mocą. 

 

1. W jakim przedziale obrotów powinno zmieniać się biegi (mam 6) tak aby było to zdrowe dla silnika, ale jednocześnie aby go nie żyłować?

 

2. Lecąc po trasie ze stałą prędkością w jakim przedziale powinny się znajdować obroty (oczywiście dla dobra silnika)? Np czy między 2.5k-3k czy 3k-3.5k czy jeszcze więcej? 

 

3. Wczoraj miałem sytuacje kiedy chciałem użyć tempomatu,  wrzuciłem go przy ok. 70km/h (po zwykłej szosie powiatowej) być może jeszcze na 3 biegu może 4 (nie pamiętam), obroty lekko ponad 3k miałem i zapalił się "check engine".. czy może przez takie użytkowanie tempomatu?  Czy można go używać na niskich biegach przy małych prędkościach czy tylko na dalekich trasach ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!  Jestem nowym użytkownikiem tego forum oraz świeżo upieczonym posiadaczem a4 b6 1.8t bex. Wcześniej bylo a3 8l 110km diesel (tylko Audi [emoji813]) mam kilka pytań odnośnie użytkowania takiego bolidu wszak wcześniej był diesel, z wiele mniejsza mocą. 
 
1. W jakim przedziale obrotów powinno zmieniać się biegi (mam 6) tak aby było to zdrowe dla silnika, ale jednocześnie aby go nie żyłować?
 
2. Lecąc po trasie ze stałą prędkością w jakim przedziale powinny się znajdować obroty (oczywiście dla dobra silnika)? Np czy między 2.5k-3k czy 3k-3.5k czy jeszcze więcej? 
 
3. Wczoraj miałem sytuacje kiedy chciałem użyć tempomatu,  wrzuciłem go przy ok. 70km/h (po zwykłej szosie powiatowej) być może jeszcze na 3 biegu może 4 (nie pamiętam), obroty lekko ponad 3k miałem i zapalił się "check engine".. czy może przez takie użytkowanie tempomatu?  Czy można go używać na niskich biegach przy małych prędkościach czy tylko na dalekich trasach ?
 
 
 

Jeden temat to za mało kolego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ukończyłeś kurs prawa jazdy to powinieneś znać podstawy kierowania pojazdem, a nie zadajesz trochę głupkowate pytania jak blondynka pierwszy raz za kierownicą.

Co do błędów to podłącz pod komputer, bo na pewno nie ma to związku z tym co opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, przem8 napisał:

Jak ukończyłeś kurs prawa jazdy to powinieneś znać podstawy kierowania pojazdem,

To czego ucza na kursie nie ma nic wspolnego z prawdziwa jazda samochodem "Eko jazda" miedzy 1,8k-2,6k zmiana biegow Hahah T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Roznie, nie ma na to specjalnie zasady. Ale miedzy 2.5-3k.

2. Najlepiej na najwyzszym boegu. Zalezy z jaka predkoscia jedziesz.

Troche durne pytania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 2,5 3,5 w mieście najlepsze biegi do miasta to 2jka i 3jka poza miastem 4tys do 5tys to jest bez katowania:)  Jak będziesz jezdził jak dziadek to dobijesz motor. 6 bieg to lepiej na autostradzie od 120km/h 

Na nauce jazdy piłują auta na 4 po mieście ale to niejest dobre dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździsz trochę 1.8t to zobaczysz jak jeździć tym silnikiem. Na pewno przyzwyczajenia z 1.9tdi na nic się zdadzą :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...