Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina do oceny


MateuszDG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio wymieniałem rurę kolektorowa, przy okazji odkręciłem katalizator żeby zobaczyć jak wygląda turbina od środka i chciałbym Was zapytać czy nadaje się to jeszcze do jazdy czy warto pomyśleć nad wymianą ponieważ są delikatne pęknięcia.

IMG_20180505_160522.jpg
IMG_20180505_160525.jpg
IMG_20180505_160533.jpg
IMG_20180505_160536.jpg
IMG_20180505_160541.jpg
IMG_20180505_160545.jpg
IMG_20180505_160548.jpg
IMG_20180505_160554.jpg
IMG_20180505_160557.jpg
IMG_20180505_160625.jpg
IMG_20180505_160632.jpg
IMG_20180505_160637.jpg
IMG_20180505_160640.jpg
IMG_20180505_160648.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche dziwne pytanie : > z jednej strony jezeli nie masz zadnych objawow typu spadek mocy i doladowania to niby mozna jezdzic ... pytanie co sie stanie jak kolektor rozszczelni sie na dobre w najmniej oczekiwanym momencie i jakie ew. spowoduje uszkodzenia . niby prawdopodobienstwo male , ale w najgorszym wypadku moze posypac sie wszystko od turbo przez katalizator do silnika wlacznie jak sie wirnik rozsypie i wleci do dolotu . ja bym wymienil : >

pytanie czy to zmeczenie materialu, przegrzanie czy jakis strzal tam poszedl : >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś strzał musiał pójść. W turbo przy normalnym użytkowaniu tylko wirnik może dostać luzów i to po nim stwierdza się czy jest do regeneracji czy nie. O ile nie ma luzów na wirniku to wszystko gra. Możesz podpiąć kompa i sprawdzić jakie są wartości przy doładowaniu. Jeżeli te pęknięcia powodują nieszczelność to warto się tym zająć. Ogólnie nie powinno to 'rozsadzić' bloku, bo aż takich przeładowań tam nie masz, ale pozostaje kwestia tego jakie oddziaływania będzie to miało na zachowanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku jak kupiłem auto pojawia się błąd:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

Auto całkiem dobrze się zbiera ale wydaje mi się że turbo wstaje z opóźnieniem.

Możecie polecić jakieś dobre źródło turbin? Regenerować moja? Jakie są koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary no to sam sobie odpowiedziales na pytanie - masz ten blad bo masz popekany kolektor przy klapie WG i Ci spaliny uciekaja a Ty sie zastanawiasz czy wymieniac :facepalm: Regeneruj i tyle.

koszta zalezne w duzej mierze od robocizny - chyba, ze bedziesz demontowal/skladal sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary no to sam sobie odpowiedziales na pytanie - masz ten blad bo masz popekany kolektor przy klapie WG i Ci spaliny uciekaja a Ty sie zastanawiasz czy wymieniac :facepalm: Regeneruj i tyle.
koszta zalezne w duzej mierze od robocizny - chyba, ze bedziesz demontowal/skladal sam.
No nie koniecznie. Przyczyn tego błędu może być wiele. Nie popadajmy w skrajności. Zanim kolega wyciągnięcie turbinę trzeba wykonaćn porządną diagnostykę i przekonać się czy to faktycznie turbo czy jakaś pierdoła [emoji41]
No chyba że śpi na pieniądzach to kupić nową i albo będzie poprawa albo nie [emoji23]


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeliwo popękane przy wg, z tego turba juz nic nie będzie, trzeba wstawić nowe żeliwo, albo nie popękane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 minut temu, cysiek18 napisał:

No nie koniecznie. Przyczyn tego błędu może być wiele. Nie popadajmy w skrajności. Zanim kolega wyciągnięcie turbinę trzeba wykonaćn porządną diagnostykę i przekonać się czy to faktycznie turbo czy jakaś pierdoła emoji41.png
No chyba że śpi na pieniądzach to kupić nową i albo będzie poprawa albo nie emoji23.png


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

przerabialem to u siebie...  wymienione WSZYSTKO DV, N75, sprawdzony dolot, wszystko szczelne, odma sprawna, silnik zyleta, silownik trzyma cisnienie i walilo mi p0299 - zostalo turbo i co ? wirnik ok luzow brak, oleju nie puszczalo i co nam pozostalo - luz na klapie WG. wiec uwierz mi, ze nawet MINIMALNA nieszczelnosc tam wystarczy ze w peaku , doladowanie sie nie pokryje i wyrzyga p0299 - dla mnie do wymiany tym bardziej, ze sam kolega mowi,, ze na niskich obrotach nie ciagnie - wolno wstaje . ano wolno wstaje bo spaliny uciekaja (chyba, ze nie zostaly sprawdzone w/w rzeczy) + zapchany wylot ale to juz musialby byc hartkor i kisiel z kata ;)

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przerabialem to u siebie...  wymienione WSZYSTKO DV, N75, sprawdzony dolot, wszystko szczelne, odma sprawna, silnik zyleta, silownik trzyma cisnienie i walilo mi p0299 - zostalo turbo i co ? wirnik ok luzow brak, oleju nie puszczalo i co nam pozostalo - luz na klapie WG. wiec uwierz mi, ze nawet MINIMALNA nieszczelnosc tam wystarczy ze w peaku , doladowanie sie nie pokryje i wyrzyga p0299 - dla mnie do wymiany tym bardziej, ze sam kolega mowi,, ze na niskich obrotach nie ciagnie - wolno wstaje . ano wolno wstaje bo spaliny uciekaja (chyba, ze nie zostaly sprawdzone w/w rzeczy)

U mnie było podobnie. Nie osiągało zadanego ciśnienia w każdym zakresie obrotów. Błędu co prawda nie było. Jest jedno pęknięcie koło wg. Po odpięciu n75 nie ładowało nawet tych standardowych 0.3 bar. Refulacja klapki kilka testów i wróciło do życia. Osiąga zadane ciśnienie. Nie mówię że nie trzeba zbierać kasy na regenerację bo to pęknięcie może się powiększać ale cieszę się że jeszcze chwilę pojeździł [emoji41]

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, w tym aucie jest wywalony katalizator. Ogólnie tylko dv zostało do sprawdzenia i szczelność dolotu. Wszystko co mogłem sprawdzić już sprawdziłem.

Sam chyba nie chciałbym regenerować tej turbiny nawet w najmniejszym stopniu. Nie czuje się na siłach że tak powiem aby się w to bawić.

Wydaje mi się że przydałoby się zlogować to auto i wtedy może coś ciekawego byśmy się dowiedzieli. Tylko powiedzcie mi jakie logi zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz za bardzo czego regenerowac bo jesli rdzen jest sprawny i nie ma luzow to wlasciwie zostaje Ci tylko wymiana zeliwa. nikt nie wywrozy z fusow jak sie sciagnie to bedzie widac co jest do roboty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domowym zaciszu jestem wstanie to zrobić sam czy lepiej to gdzieś oddać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nigdy tego nie robiles to nie polecam : ) trzeba to wszystko dobrze zlozyc a pozniej ustawic gruche odpowiednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To myślę że nie ma sensu samemu tego tykać. Muszę znaleźć kogoś kto mi to dobrze opanuje na śląsku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...