Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Downpipe a przegląd na stacji diagnostycznej


oooo AEB oooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zapytać co daje DP i czy jest to odczuwalne przy przyspieszaniu? Czy auto z wyciętym katem i wsadzeniu w to miejsce DP przejdzie normalnie przegląd bez kombinowania czy też,, dawania w łapę ''  Da się to zrobić samemu czy trzeba do hamowni jechać? Jaki jest realny koszt całego zabiegu? Czy jest ktoś na podlasiu kto robi takie rzeczy jak DP czy wgrywanie mapy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2018 o 15:45, oooo AEB oooo napisał:

Witam. Chciałbym zapytać co daje DP i czy jest to odczuwalne przy przyspieszaniu? Czy auto z wyciętym katem i wsadzeniu w to miejsce DP przejdzie normalnie przegląd bez kombinowania czy też,, dawania w łapę ''  Da się to zrobić samemu czy trzeba do hamowni jechać? Jaki jest realny koszt całego zabiegu? Czy jest ktoś na podlasiu kto robi takie rzeczy jak DP czy wgrywanie mapy? 

na downpipe ,możesz kolego sie wpisać smiało w tym temacie ,na listę..

(na ostatniej stronie tematu masz aktualna liste .)

 

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie chcę się dowiedzieć jakie jest za i przeciw bo narazie mam kilka innych rzeczy do ogarnięcia, ale dzięki za odpowiedź:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też dać mniej restrykcyjne down pipe i zostawić kata jak Cię przegląd trapi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Down pipe to pierwszy odcinek układu wydechowego za turbo. Przy większym wysileniu (mocy) jego średnica wewnętrzna ma znaczenie, żeby silnik się szybciej opróżniał ze spalin. Dalej jest katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To da się zostawić kata i wstawić dp z tego co zrozumiałem bo myślałem, że dp jest zamiast kata po jego wycięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, oooo AEB oooo napisał:

To da się zostawić kata i wstawić dp z tego co zrozumiałem bo myślałem, że dp jest zamiast kata po jego wycięciu

Da się wstawić kata o zwiększonym przepływie. Z tego co słyszałem, póki co DP na przeglądzie w większości przypadków przechodzi bez problemów, ale niby będzie coraz gorze. Ale to się chyba nie ma co martwić na zapas. Ładować DP i zobaczyć co się stanie. 1.8t to nie kopciuch, jak jeszcze na gazie to nie powinno być problemów :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest całkiem niezła opcja. Albo wywalenie ze środka wkładu kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niema się co bać tylko aplikować dp. A jest to odczuwalny przyrost mocy czy poprostu turbo ma tylko lżej bez poprawy osiągów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w poprzednim aucie (volvo t4, seryjnie 200 koni) dp, wyciecie kata i tlumika środkowego. Pomiar na hamowni wykazał +15 koni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kakao napisał:

Ja miałem w poprzednim aucie (volvo t4, seryjnie 200 koni) dp, wyciecie kata i tlumika środkowego. Pomiar na hamowni wykazał +15 koni. 

10% No to już znaczący przyrost mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusikiem takiego zabiegu może okazać się uszkodzenie drugiej sondy lambda jeżeli będzie nieumiejętnie odkręcona lub po prostu stara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyrzucajcie katy dpf-y,niedługo się przekonacie ile was kosztuje zwiększenie mocy,żaden taki samochód nie przejdzie przeglądu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie chodzi o zwiększenie mocy tylko o żywotność turbo i silnika. Tak na marginesie chciałbyś jeść własne odchody? No właśnie a auto przez kat musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, oooo AEB oooo napisał:

Tu nawet nie chodzi o zwiększenie mocy tylko o żywotność turbo i silnika. Tak na marginesie chciałbyś jeść własne odchody? No właśnie a auto przez kat musi

Kolego żebyś jeszcze wiedział po co jest katalizator,dlatego nie wypisuj głupot.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega niech sobie poczyta lekturę,bo jak napisał kolega Leopold nie masz pojęcia po co to jest,różnice między człowiekiem a silnikiem też są  spore.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Leopold27 napisał:

Kolego żebyś jeszcze wiedział po co jest katalizator,dlatego nie wypisuj głupot.

 

28 minut temu, Helga napisał:

Kolega niech sobie poczyta lekturę,bo jak napisał kolega Leopold nie masz pojęcia po co to jest,różnice między człowiekiem a silnikiem też są  spore.

Zaczęły się wymysły psychopatycznych obrońców środowiska....

Szukajcie szczęścia gdzie indziej, a nie w dziale tuning, polecam udzielania się na jakimś forum ekologicznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie kolega Leopold dobrze napisal, a co do eko-terrorystow, zacznijcie od tankowcow i kontenerowcow, ktore na jednej trasie produkuja wiecej zanieczyszczen niz wszystkie passaty b5 1.9tdi w ciagu roku ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...