Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Wyciek oleju, zapchana odma?


lewiatan1989

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, 

Mam problem, odkąd kupiłem swoją lalunię prawie dwa lata temu, gubiłem delikatnie olej, sączyło się przy EGRze i spod pokrywy, nie  były to duże (moim zdaniem) ubytki, dolewałem średnio dwie setki na 5000 km. Jednak sytuacja uległa ostatnio diametralnej zmianie :( Dolewam momentami po dwie, trzy setki a czasem i więcej  na 1500-2000 km. Zaczyna mnie już to po pierwsze irytować, po drugie jak słyszę z ust mechanika ten typ silnika tak ma to mi się nóż w kieszeni otwiera. Obecnie cały blok silnika od góry do dołu mokry (po stronie egr i filtra powietrza) druga strona sucha jak pieprz. Jutro (ewentualnie po jutrze) mam ambitny plan (bo mam trochę wolnego) aby rozebrać egr i przy okazji wyczyścić, a przede wszystkim wyczyścić dokładnie silnik aby dokładnie zlokalizować wyciek. Jednak mimo wszystko wydaje mi się, że leci spod pokrywy. 

I teraz moje pytanie, z racji, że wiele czytałem o zapchanej odmie, czy to może być wina zapchanej odmy? Jak to  dokładnie zdiagnozować? I czy w tym silniku wiąże się to z wymianą pokrywy na nową? 

Wklejam link do filmu gdzie na odpalonym silniku odkręcam korek wlewu oleju. Ogólnie dość mocno pluje olejem z wlewu na odkręconym korku, no i po chwili zamknięcia i ponownego otwarcia pokazuje się dym (para?) - widać dobrze na filmie. 

Silnik pracuje równo, miarowo, nie kopci ani na biało, ani niebiesko ani czarno (nawet przy odpalaniu), chodzi płynnie, płyn chłodnicy czysty - nie ubywa płynu. Olej zawsze zmieniam co 10 tyś, roczny przebieg około 20-25 tyś km - na blacie nakręcone  285 tyś. 

Proszę o pomoc :) 

Pozdrawiam, 

Darek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już o tym podwieszony temat: 

https://a4-klub.pl/topic/415489-all-tdi-pd-problem-z-pokrywą-zaworów-odmą-niedrożna-odma-i-kopcenie/

Najłatwiej sprawdzić odmę/pokrywę demontując ją i próba przedmuchania, jak na filmiku w tym temacie. Ma być drożne... Przy pokrywie ważne jest równomierne dokręcenie śrub - przydaje się dynamometr, by uszczelka równomiernie rozłożyła się na głowicy... 

Z tym korkiem to normalne zjawisko, krzywki wałka poruszające się z prędkością obrotową rozrzucają olej pod pokrywą... to nie benzyna i tak ma być... ta para - mgiełka olejowa powinna uciekac właśnie przez odmę... zrób test przedmuchu i będziesz wszystko wiedział...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. 

Więc co prawda( póki co) bez demontażu pokrywy odpiąłem wąż od separatora, odkręciłem korek oleju, i zrobiłem usta - rura pokrywie zaworów i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu powietrze przechodzi bez żadnego najmniejszego oporu. Tak jak na tym filmie z posta o sprawdzaniu pokrywy. Czyli jest ok?

Więc wyciek raczej nie będzie spowodowany niedroznym separatorem? 

 

Pozdrawiam, 

Darek

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odmą wszystko w porządku, szukaj nieszczelności przez którą leje się oliwa :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc, cieknie albo z uszczelniacza z tyłu bo cała skrzynia i blok silnika od strony filtra powietrza i egru w oleju albo spod głowicy. 

Ogólnie krpelkował się olej na misce ale obryzgane jest wszystko. 

Wytarłem blok silnika wczoraj do sucha zrobiłem z 50 km po czyszczeniu egra i póki co blok silnika suchy.

Niestety remontu głowicy raczej sam się nie podejmę ponieważ brak warunków. 

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć mniej więcej jakie koszta wchodzą w rachubę i co powinno być zrobione wymienione przy okazji bądź co może wyjść po drodze? 

I drugie pytanie czy może ktoś z Gdańska zna jakiegoś mechanika godnego polecenia? 

Raz w życiu do tej pory z nagłą awarią oddałem samochód do mechanika i musiałem jeszcze po nim poprawiać - no i mam uraz. Ale tak jak wspomniałem na remont głowicy warunków brak. 

Dzięki raz jeszcze wszystkim za pomoc i rady. 

Pozdrawiam, 

Darek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem w a4 b7 jeden z boków  gdzie się znajduje EGR jest bardzo mokro nie wiem czym może to być spowodowane ostatnio wymieniłem uszczelkę dekla zaworów aby wytrzeć bok to muszę zdemontować egr ale narazie pogoda kiepska żeby obejrzeć i ocenić sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli cieknie z egr to tylko wymiana na nowy pomoże.

Jeśli z pokrywy zaworów to często ulegają wykrzywieniu przez niewłaściwe dokręcanie kolejność śrub (10Nm). Wymiana uszczelki niewiele pomoże, najlepiej kupić nową pokrywę. Koszt około 650zł na allegro. Zamontować porządnie odtłuszczając miejsce styku z uszczelką. Na narożnikach oraz w zagłębieniach na wałek rozrządu dodać cieńkie warstwy silikony dirko lub reinzosil. Można też spróbować pod starą pokrywę dać silikon dirko lub reinzosil na całej powierzchni uważając by nie powyciekało i nie pozatykało kanałów olejowych.

Druga opcja to może cieknąć spod pompy vacum i spływać na prawy bok silnika ponieważ jest trochę przechylony na tę stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, r102 napisał:

Wymiana uszczelki niewiele pomoże, najlepiej kupić nową pokrywę. Koszt około 650zł na allegro.

Właśnie że wystarczy kupić nową uszczelkę, porządnie odtłuścić powierzchnie i dokręcić z odpowiednim momentem :) Nie pomaga jak pokrywa jest ewidentnie pokrzywiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Langista napisał:

 porządnie odtłuścić powierzchnie 

Wręcz przeciwnie, żeby ta uszczelka się właściwie ułożyła do uszczelnianych powierzchni, to powinna być leciutko zwilżona olejem silnikowym i po załapaniu śrub mocujących ( przed dokręceniem ) dobrze jest zrobić nią kilka okrężnych ruchów w prawo i lewo :whistling:

Nie musi być wcale nowa, byle by nie była twarda  albo uszkodzona ( i nie była popaprana silikonem :decayed:).

Jak pokrywa prosta , tulejki dystansowe śrub i ich O-ringi mocujące nie są uszkodzone to nie powinno cieknąć :hi:

521734478110c-Untitled-2.jpg

To O-ringi ( na przekroju na czerwono) odpowiadają za prawidłowy docisk pokrywy do uszczelki i ich stan warto sprawdzić przed ponownym montażem .

Prawidłowo zamontowana pokrywa nie powinna się bezpośrednio stykać z głowicą od strony uszczelki, jak i tulejkami śrub od góry ...

I żadnych silikonów, co najwyżej ( ale wcale nie koniecznie ) cztery małe kropki nie wysychającej masy uszczelniającej w kącikach przy krańcowych stopkach wałka rozrządu  :P:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie oczyściłem odtłuszczaczem i przetarłem papierem 800. Nową uszczelkę przykręciłem na sylikonie do uszczelek i od tego czasu 0 wycieków (prawie 2 lata). Jedyne co brudzi to EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Langista napisał:

Ja dokładnie oczyściłem odtłuszczaczem i przetarłem papierem 800. Nową uszczelkę przykręciłem na sylikonie do uszczelek i od tego czasu 0 wycieków (prawie 2 lata). Jedyne co brudzi to EGR.

No OK, udało się :decayed:

Różnica jest tylko taka że ja po zamontowaniu według mojego opisu mogę swoją pokrywę demontować i montować siedem razy w tygodniu przez przez okrągły rok i będzie to bezproblemowe za każdym razem :)

A nie wiem jak u Ciebie... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2019 o 19:59, r102 napisał:

jeśli cieknie z egr to tylko wymiana na nowy pomoże.

Jeśli z pokrywy zaworów to często ulegają wykrzywieniu przez niewłaściwe dokręcanie kolejność śrub (10Nm). Wymiana uszczelki niewiele pomoże, najlepiej kupić nową pokrywę. Koszt około 650zł na allegro. Zamontować porządnie odtłuszczając miejsce styku z uszczelką. Na narożnikach oraz w zagłębieniach na wałek rozrządu dodać cieńkie warstwy silikony dirko lub reinzosil. Można też spróbować pod starą pokrywę dać silikon dirko lub reinzosil na całej powierzchni uważając by nie powyciekało i nie pozatykało kanałów olejowych.

Druga opcja to może cieknąć spod pompy vacum i spływać na prawy bok silnika ponieważ jest trochę przechylony na tę stronę.

właśnie mechanik powiedział ze cieknie z pokrywy zaworów uszczelka nowa nie pomogła podobno pokrywa jest na rogu zwichrowana po lewej stronie jak się stoi przodem do samoch.  więc zamówiłem używaną może będzie w dobrym stanie bo nowa 650 zł to lekka przesada tylko zastanawia mnie jedno był zmieniany olej był stan a po ok 1000 km zaświeciła się kontrolka że jest minimum oleju czy to możliwe że wyrzuciło tyle oleju pokrywą zaworu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, zamontuj drugą pokrywę, sprawdź czy drożna jest w niej odma umyj silnik i sprawdź czy nie ma więcej wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...