Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mało mocy, turbina ?


Madern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio jechałem z kolega autem 185KM, fajnie wciskało w fotel i to mnie skłoniło do przemyśleń, że moje 200KM gdzieś odgalopowało.

Po prostu mam wrażenie ze turbo jakoś słabo pompuje. Poniżej log:http://vaglogi.pl/log-115_118_230_H74QFH.html

Silnik żadnych błędów nie pokazuje, poza tym, że jak ze dwa rady dałem po garach to wyskoczył check i P0299. Po studiowaniu forum kupiłem w ciemno nowitutki zawór DV. 

Żeby była większa frajda to chciałem go samemu wymienić, dość ciężki dostęp ale jakoś się udało. Ale się cholernie zdziwiłem jak się okazało, że mam już zamontowany ten z literka D, nie wyglądał na uszkodzony no ale wiadomo, dla świetego spokoju i tak wsadziłem nowy.

Jazda testowa i.... sam nie wiem, może placebo ale chyba jest MINIMALNIE lepiej, jednak nadal brak tej mocy.

Nastepne co wpadło mi do głowy to zawór N75, czytając internet już się pogubiłem czy jest to ten z boku silnika po prawej stronie patrząc od przodu czy gdzieś bliżej turbiny ?

(ok już wiem, że przy silniku to jest N80)

Postaram się jutro zrobić nowy log, czekam na ewentualne sugestie/porady.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Madern
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze p0299 to ostatnio jakas plaga ... N75 zostaw bo nic Ci to nie da, gdyby padl to raczej bys mial blad przeladowania to raz a dwa z logow widac, ze raczej poprawnie pracuje. Turbinka dosc ospale wstaje i laduje chyba tez cos nie do konca tak jak trzeba,

fabrycznie powinna dmuchac w peaku jakies 0.9 bara a Ty masz max 0.7 z groszami, poza tym jaka dziwna ta mapa, ze peaka masz ustawionego na 2000 obrotow ? a moze ja w zyciu oryginalnej mapy 2.0 tfsi w tipie nie wiedzialem :grin: w kazdym razie Ty masz peaka jakos starsznie nisko a tam gdzie masz zadane 0.9 bara to Tobie dmucha 0.4 wiec pluje bledem niedoladowania ... sprawdz nieszczelnosci w dolocie a pozniej turbo : >

 

btw. nie spodziewaj sie fajerwerkow w tym aucie w takiej konfiguracji - auto jest ciezkie a i tip muli troche - jak masz stocka to  kazdy przod naped nawet duzo slabszy Cie objedzie gulfy lełony i inne a3 , pozatym to nie diesel te niuty w stocku to taki zarcik - nic Cie tu nie bedzie wciskac w fotel =]

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Co do mapy nie mam bladego pojęcia czy było coś modzone.  Sprawdzę te nieszczelności. Fajerwerków się nie spodziewam, ale chciałbym po prostu, żeby jechało jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze apropo map to znalazłem coś takiego http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/Audi/

a i jeszcze zapomniałem napomknąć o chyba dość istotnym fakcie, otóż z 1,5roku temu mechanik przy przeglądzie powiedział, że mam pęknięcie na obudowie turbo... czy z tego mogą wynikać problemy? Co będzie rozsądniejsze, kupienie nowej obudowy za +/- 400zł, kupno od razu większego turbo/jakaś hybryda czy może zostawić to tak jak jest?

Edytowane przez Madern
Adnotacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mape masz seryjną, ta turbina przy 2tys powinna mieć ok 0.5bar a z dwieście obrotów wyżej pełne doładowanie. Skoro masz pękniętą muszle to tak może być że turbo nie może się napompować. Sprawdź jeszcze zaworki w PVC jeśli się zamykają i masz nową dvke to turbo do naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu pekniecia... ja piernicze ja rozumiem, ze te auta maja juz swoje lata ale zeby w prawie kazdym modelu bylo cos popekane ? niby zeliwo a trwalosc jak z plastiku ... ja rozumiem, ze w benzynie temperatury spalin sa level high no ale bez przesady ? to z czego te kolektory robic ? z uranu ? zalamka... gdzie sie podzialy niezniszczalne silniki ? :P

a zeby nie bylo takiego off topa to tak jak kolega wyzej napisal , moze to powodowac blad niedoladowania bo spaliny gdzies uciekaja... kolega z innego tematu taki sam problem, poszukaj w dziale tuning

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę inne pytanie. Czy przez pęknięty kolektor wydechowy mogą być takie same objawy, że auto jedzie ale wolniej niż powinno? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...