Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala gdy silnik jest gorący. A4 [B5, ARG, 1.8]


danonix

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu borykam się z przypadłością jak w temacie.

Rano auto odpala bez problemu, natomiast po jeździe, gdy silnik jest już mocno rozgrzany i go zgaszę, to muszę odczekać około 20 minut, by móc go odpalić.

Czasem zdarzy się, że odpali po krótkim kręceniu rozrusznikiem i zaraz zgaśnie. Przeważnie muszę odczekać te minimum 15 minut, zależy pewnie od tego jak bardzo nagrzany jest silnik.

Teraz gdy temperatury są ponad 20 stopni silnik dość długo stygnie. Najgorzej jest po jeździe w korku wtedy dodatkowo auto traci trochę na mocy i przerywa, ale to może nie być związane z tym, że auto nie odpala na gorącym silniku, gdyż ten problem występuje już od dłuższego czasu.

Wymienione zostały świece zapłonowe, przewody i cewka, to na nią padło podejrzenie mechanika.

Niestety już dwóch mechaników rozkłada ręce, nie chcą dalej diagnozować mojego samochodu.

Podobno auto nie wykazuje żadnych błędów.

Jeżeli ktoś miał podobny problem, albo ma jakiś pomysł to proszę o porady.

Byłbym zapomniał auto posiada instalację LPG i nie odpala zarówno na benzynie i gazie gdy silnik jest gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury do sprawdzenia. Sprawdź błędy bo nie wróżymy tu z kuli.  Zakręć gaz w butli i pojeździj tak jeden dzień i sprawdź czy to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem mechanik twierdzi, że błędów żadnych nie wykazuje.

Według niego jakby winowajcą był czujnik temperatury to tak czy inaczej auto by odpalało, choć ja już sam nie wiem. 

Posiadam kabel viaken, lecz jestem tak zaawansowanym użytkownikiem, że nie umiem się podłączyć :)

Butle mogę zakręcić i pojeździć tak nawet z tydzień, tylko nie rozumiem jaki to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jeden dzień pojeździć na zakręconym gazie. Możliwe, że elektrozawory popuszczają, i ciężko odpalić przez to auto bo gaz dostaje się do dolotu. Ale w sumie by raczej na zimnym wtedy nie odpalał... Ale na jeden dzień zakręcić gaz i wyjąć bezpiecznik od gazu nie zaszkodzi. Wykluczysz przynajmniej wpływ instalacji gazowej na problem.

 

Sprawdź czujnik temp co wskazuje na kompie. Jedno wskazanie na licznik i jedno do ECU. 

Edytowane przez golfagn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić w programie VAG COM bądź w Polski Vag wskazanie czujnika temperatury na kompie?

Edytowane przez danonix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu Audi pod komputer, system wykazał kilkanaście błędów.

Niestety za wiele mi to nie mówi, może ktoś by mógł rzucić okiem?

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
            P0134 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
            P1127 - 35-10 - - - Intermittent
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
            P0571 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
            P0321 - 35-10 - - - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
            P1116 - 35-00 - -
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
            P0322 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
            P1237 - 35-10 - - - Intermittent
17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
            P1239 - 35-10 - - - Intermittent
17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit
            P1240 - 35-10 - - - Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
            P0118 - 35-10 - - - Intermittent

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
            35-00 - -
01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear
            35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
            35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
            35-00 - -
01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
            29-00 - Short to Ground
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
            29-00 - Short to Ground
00991 - Interior Lights
            28-00 - Short to B+
 

Po wykasowaniu błędów i przejechaniu około 15 km wyskoczyły następujące kody.

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
            P0134 - 35-00 - -

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
            P1116 - 35-00 - -

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
            35-00 - -
01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear
            35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
            35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
            35-00 - -
01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
            29-00 - Short to Ground
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
            29-00 - Short to Ground
00991 - Interior Lights
            28-00 - Short to B+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić co oznacza dany błąd kopiujesz jego numerek w Google :) 

 

Pierwsze 2 oznaczają zdechłą sondę lambda albo uszkodzone kable/wtyczkę.  Trzeci oznacza problem z pompką centralnego, miałeś jakieś problemy? Kolejne 6 oznaczają uzbrojony alarm i zwarcie przełącznika alarmu najprawdopodobniej. Przedostatni zwarcie czujnika zamknięcia klapy a ostatnie zwarcie oświetlenia wnętrza.

 

Generalnie wygląda to na uszkodzony alarm/wiązkę elektryczną i lambdę do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, oczywiście, że sprawdziłem w google co oznaczają błędy, tylko nie wiem czy któryś ma coś wspólnego z tym, ze samochód nie odpala po dłuższej jeździe gdy silnik jest mocno nagrzany.

Błędy sondy lambda mam chyba od zawsze :), mówili mi, że to przez instalację LPG, więc chyba autko by odpalało, ale sam już nie wiem. Problemów z centralnym zamkiem i alarmem nie kojarzę, a co do oświetlenia faktycznie, nie działa podświetlenie co jest po nogami od strony kierowcy. Przy otwartych drzwiach powinno się zapalić, a jedynie słyszę jakieś cykanie przekaźnika i czasem zaskoczy i się zapali, ale rzadko. Nie działają mi również przednie światła przeciwmgielne i tylne od początku gdy mam ten samochód :)

Pokazał tez błąd uszkodzenia czujnika temperatury, ale to chyba dlatego, że próbowałem odpalać na zdjętej wtyczce z tego czujnika. Po skasowaniu tego błędu już nie ma.

Zamówiłem nowy czujnik temperatury i jak nie będzie poprawy muszę znaleźć porządny warsztat, który będzie chciał się podjąć diagnozy, a o to w mojej okolicy ciężko niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłeś, że nie ma błędów a tu cała strona... :facepalm:

Za dużo tego, żeby diagnozować co to będzie, poszukaj w tych błędach czy masz błąd czujnika położenia wału korbowego, jeżeli jest błąd to masz przyczynę słabego odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dodaję ten wpis by zakończyć temat, może komuś się przyda. Nie pisałem nic ostatnio by nie zaśmiecać wątku. Tak więc wymieniona cewka, przewody, świece zapłonowe, oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej, wszystko niepotrzebnie ;). Problemem okazał się czujnik położenia wału korbowego, który wymieniłem na końcu. Koszt używanego 50 zł z przesyłką. Jeżdżę po wymianie prawie dwa tygodnie i autko ładnie odpala na gorącym silniku. Zagadką pozostaje czemu nie wyskoczył błąd uszkodzonego czujnika.

Teraz muszę pokombinować czemu pokazuje błędy sondy lambda.

Dzięki za porady, pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2018 o 07:11, danonix napisał:

Błędy sondy lambda mam chyba od zawsze :), mówili mi, że to przez instalację LPG

Nie słuchaj tych bzdur. U mnie też pojawiał się problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku ale tylko latem. Do tego błąd sondy, przepływomierza, mieszanki. Też mam instalacje i myślałem że tak musi być. Po wymianie przepływomierza, jak ręką odjął, 0 błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent 1,8 ADR/ bez gazu/ nie odpalał po nagrzaniu, temp.powietrza  w ostatnich dniach około 30-34 stopni.Gdy był zimny zero problemów z odpalaniem. Na VAGu zero błędów.Wymieniłem cz.położenia wału korbowego,cz.wałków rozrządu,cz.temperatury płynu chłodzącego,listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa,cewkę zapłonową z kablami,świece i dalej nie odpalał .  W końcu wczoraj podmieniłem przepustnicę i nareszcie EUREKA ! Dodam tylko,że przepustnica na VAGu była ok! Zużycie paliwa,przyspieszanie,skład mieszanki, kąt otwarcia- książkowe. W miarę stygnięcia ,przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem nieraz załapał i zachowywał się tak  jakby nie palił na wszystkie  cylindry,skakały obroty i na koniec gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jakub04 napisał:

Pacjent 1,8 ADR/ bez gazu/ nie odpalał po nagrzaniu, temp.powietrza  w ostatnich dniach około 30-34 stopni.Gdy był zimny zero problemów z odpalaniem. Na VAGu zero błędów.Wymieniłem cz.położenia wału korbowego,cz.wałków rozrządu,cz.temperatury płynu chłodzącego,listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa,cewkę zapłonową z kablami,świece i dalej nie odpalał .  W końcu wczoraj podmieniłem przepustnicę i nareszcie EUREKA ! Dodam tylko,że przepustnica na VAGu była ok! Zużycie paliwa,przyspieszanie,skład mieszanki, kąt otwarcia- książkowe. W miarę stygnięcia ,przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem nieraz załapał i zachowywał się tak  jakby nie palił na wszystkie  cylindry,skakały obroty i na koniec gasł.

Przepustnicę wrzuciłeś nową? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę jak i pozostałe czujniki oraz  podzespoły,  które podmieniłem mam z rozbitka anglika,rocznik 1998. Sam silnik wymieniłem 3 lata temu .Miał na blacie 112 tys mil. Przepustnicę przed wymianą tylko wymyłem i odpaliła bez problemów.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...