Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak klimatyzacji


Norbas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent b5 2.5 tdi... od kilku dni klika przestała działać... po podcięciu kompa brak błędów. Sprawdzone ciśnienie w układzie oraz czynnik, wsio jak naleZy :) jakieś podpowiedzi? Dodam jeszcze, ze po włączeniu klimy przekaźnik zaskakuje. Zastanawiam się czy drugie koło na kompresorze powinno być nieruchome podczas włączenia klimy...?? 

:hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij czy ci się sprzęgło nie zerwało ,mi właśnie dzisiaj odkręcił się dekiel od sprzęgła i brak klimy,na szczęście wszystko leżało na osłonie ,przykręciłem z powrotem i działa ,jak się odkręci econ nie świeci ,nie chodzi wentylator i nie ma błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez ostatnio mi się sprzęgiełko rozleciało i objawy były takie same, niestety moje sprzęgiełko rozpadło się na trasie na kawałki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo ty masz sprzęgło na gumki i tam gumki się rozpadają ,a ja sztywne koło odkręca się i jak się nie uszkodzi frez na deklu można przykręcić z powrotem,ale teraz patrzę że kolega wyżej ma b5 i tam jest cewka ,pewnie padła ,Norbas te drugie koło kręci się jak klima włączona,jeśli ci się nie kręci prawdopodobnie cewka do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, greg2505 napisał:

Przemo ty masz sprzęgło na gumki i tam gumki się rozpadają ,a ja sztywne koło odkręca się i jak się nie uszkodzi frez na deklu można przykręcić z powrotem,ale teraz patrzę że kolega wyżej ma b5 i tam jest cewka ,pewnie padła ,Norbas te drugie koło kręci się jak klima włączona,jeśli ci się nie kręci prawdopodobnie cewka do wymiany

No fakt nie doczytałem, sorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki za zainteresowanie. Econ się swieci jak wyłącze klime a gaśnie jak włączam klime.  Kółko sprawdzałem i jest na swoim miejscu :) 

Drugie koło nie chodzi. Sprężarka denso... 

8 godzin temu, greg2505 napisał:

Norbas te drugie koło kręci się jak klima włączona,jeśli ci się nie kręci prawdopodobnie cewka do wymiany

Gdzie ja tą cewkę znajdę ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka jest pod tym kółkiem co Ci się nie kręci, nie wiem dokładnie jak jest w audi , ale w oplu sprężarka denso odkręcasz te koło , później jest seger i wyjmujesz cewkę, zakładasz nową i Klima powinna zadziałać, awarii ulega termik który jest w cewce, poprostu się przepala, przynajmniej jest tak w oplu , ale myślę że tu będzie tak samo, najlepiej weź miernik i sprawdź czy jest przejście w cienkim kabelku 2 pinowym który idzie do sprężarki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, greg2505 napisał:

Cewka jest pod tym kółkiem co Ci się nie kręci, nie wiem dokładnie jak jest w audi , ale w oplu sprężarka denso odkręcasz te koło , później jest seger i wyjmujesz cewkę, zakładasz nową i Klima powinna zadziałać, awarii ulega termik który jest w cewce, poprostu się przepala, przynajmniej jest tak w oplu , ale myślę że tu będzie tak samo, najlepiej weź miernik i sprawdź czy jest przejście w cienkim kabelku 2 pinowym który idzie do sprężarki 

Tam jest jeden, wiecej nie znalazłem pinów próbowałem na krótko ale nie chodzi. Dodatkowo wentylator nie chodzi ale juz mam sprawny. Więc zostaje sprężarka tak myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam chodzić na krótko jeśli  pewnie cewka jest spalona... weź omomierz i sprawdź ile omów pokazuje powinno być w granicach 4-5. masa jest podpięta do obudowy sprężarki. Potem sprawdź czy dochodzi +12 do wtyczki, Do tego musi być odpalony silnik i tak jak by włączona klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pjotras napisał:

Jak mam chodzić na krótko jeśli  pewnie cewka jest spalona... weź omomierz i sprawdź ile omów pokazuje powinno być w granicach 4-5. masa jest podpięta do obudowy sprężarki. Potem sprawdź czy dochodzi +12 do wtyczki, Do tego musi być odpalony silnik i tak jak by włączona klima.

No to teraz wiem ile omów ma mieć sprawdzę jak będę na miejscu. Jak jest sprawna sprężarka to na krótko przy włączonym silniku powinien załączać a tego nie robi... myślałem, ze tam jest sprzęgiełko a nie cewka... 

prad dochodzi bo odrazu to sprawdzałem ;) 

to szukam sprężarki i wymieniam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Norbas napisał:

No to teraz wiem ile omów ma mieć sprawdzę jak będę na miejscu. Jak jest sprawna sprężarka to na krótko przy włączonym silniku powinien załączać a tego nie robi... myślałem, ze tam jest sprzęgiełko a nie cewka... 

prad dochodzi bo odrazu to sprawdzałem ;) 

to szukam sprężarki i wymieniam :) 

Chyba jednak nie wiesz o co kaman... Jeśli na krótko nawet na zgaszonym silniku podanie +12v nie powoduje dociągnięcia tarczy sprzęgłiełka tzn ze uwalona jest cewka elektromagnesu sprzęgłełka.

W b5 jest na sprzęgiełku z cewką elektromagnetyczną załącz/wyłącz gdzie środkowa część koła pasowego stoi w miejscu na off. Dopiero b6/b7  miały sprężarki z zaworem wydajnościowym i wałek kompresora był połączony na stałe z kołem pasowym przy pomocy sprzęgła zrywnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szukaj sprężarki bo cewka jest wymienna i nie jest droga ,trzeba tylko spisać dane ze sprężarki i w sklepie dobiorą ,a wygląda to tak http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-audi-a4-a6-skoda-superb-cewka-i7260286998.html

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pjotras napisał:

Chyba jednak nie wiesz o co kaman... Jeśli na krótko nawet na zgaszonym silniku podanie +12v nie powoduje dociągnięcia tarczy sprzęgłiełka tzn ze uwalona jest cewka elektromagnesu sprzęgłełka.

W b5 jest na sprzęgiełku z cewką elektromagnetyczną załącz/wyłącz gdzie środkowa część koła pasowego stoi w miejscu na off. Dopiero b6/b7  miały sprężarki z zaworem wydajnościowym i wałek kompresora był połączony na stałe z kołem pasowym przy pomocy sprzęgła zrywnego.

Możliwe, ze nie wiem o co kaman. Dzieki, ze wyjaśniłeś i podzieliłeś się wiedzą:hi: 

 

2 godziny temu, greg2505 napisał:

nie szukaj sprężarki bo cewka jest wymienna i nie jest droga ,trzeba tylko spisać dane ze sprężarki i w sklepie dobiorą ,a wygląda to tak http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-audi-a4-a6-skoda-superb-cewka-i7260286998.html

Sprawdzę dane sprężarki i będę działał :) dzieki :hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Norbas napisał:

Możliwe, ze nie wiem o co kaman. Dzieki, ze wyjaśniłeś i podzieliłeś się wiedzą:hi: 

Żaden problem. Po to mamy forum. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...