Pawel555k 0 Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Witam serdecznie, Mam do Was prośbę o pomoc. Od samego początku jak zakupiłem auto (ok 2 lata temu) ciekawi mnie kwestia dziwnego dźwięku jaki pojawia się podczas pracy silnika na jałowych obrotach po nagrzaniu jednostki. Dzięki przypomina rzężenie, może dzwięk uszkodzonego łożyska? Słychać to dokładnie w załączniku. -Po wciśnięciu sprzęgła dźwięki ustają lub też cichną (może nie w 100% cichną ale praktycznie tego nie słychać). Aczkolwiek podczas ruszania wraz z dodaniem gazu dzwięk pojawia się na ułamek sekundy. (link do dźwięku podczas ruszania : http://uploadfile.pl/pokaz/1447150---trgc.html ) Macie jakieś sugestie co to może być? Z góry dziękuje za pomoc 00CA6C59-7314-4F8E-9A46-141541D8D326.wav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo911 8 Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Dwumas do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel555k 0 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 5 godzin temu, hugo911 napisał: Dwumas do wymiany Mówisz? A czy przy bardzo konkretnym rozgrzaniu silnika może być ona słyszalna pomimo wciśnięcia sprzęgła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo911 8 Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Tak. Znam ten przypadek z autopsji. Przy dużym zużyciu dwumasu mogą też dojść wibracje przenoszone dość mocno na bude szczególnie odczuwalne podczas ruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewiatan1989 472 Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Sprawdź jeszcze rolki na pasku osprzętu u mnie znajomi mechanicy też wróżyli dwumas a okazała się koło pasowe (sprzęgło) alternatora - ładowanie było wszystko ok tylko cały silnik chodził na boki trzeęsło budą i hałasowało cichło po wciśnięciu sprzęgła. Zdjąłem pasek bez zrzyucania zderzaka i odpaliłem - jak ręką odjął. No to sprawdzałem wszystkie rolki i okazało się że alternatora nie chodzi jak powinna. Potem wymieniłem rolkę, co prawda mocno się gimnastykowałem aby założyć nowy pasek bez zdejmowania zderzaka ale dało się. Podobno aby zdiagnozować dwumas należy rozpędzić auto do 50km/h na 3 biegu i wrzucić mu 5 i gaz w podłogę jak będą stuki i wibracje w okolicy skrzyni to dwumas - tak przynajmniej w TDI sprawdzają domowymi sposobami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się