Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BPW - Check Engine (LOGI)


Xidex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od paru dni nurtuje mnie ciągle powracający check engine. 

Autko bez DPF i EGR (wylaczony programowo)

Blad: 

Cytat

 Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BPW.clb
Control Module Part Number: 03G 906 016 KN    HW: 03G 906 016 KN
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  9894
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
                      VCID: 79F90B6F302C89D6D3D-802C
1 Fault Found:

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
               P2196 - 000 - Signal too High (Rich)
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 263156 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2064.00.00
                    Time: 00:00:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 1890 /min
                    Speed: 60.0 km/h
                    (no units): 56.0
                    Temperature: 18.0°C
                    Absolute Pres.: 999.6 mbar
                    Voltage: 1.022 V
                    (no units): 0.00


Readiness: 1 1 0 0 1 

 

Logi niestety tylko statyczne, niedługo postaram się dołączyć dynamiczne ;)
http://vaglogi.pl/log-001_s7m03K5.html
http://vaglogi.pl/log-004_ve1mt.html

http://vaglogi.pl/log-013_Zf260tz.html

http://vaglogi.pl/log-018_43EvW.html

http://vaglogi.pl/log-023_Jioj1R5.html
 

 

Edytowane przez Xidex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd z sondy lambda, że jest za bogato, a dokładniej - zbyt małej ilości tlenu w spalinach, czyli za dużo sadzy...

 Tylko te sondy są do DPF-a więc jeśli jest wywalony to i sondy chyba powinny być wyłączone, ale mogę się mylić :P 

EGR wywalony, ale był czyszczony przed tą operacją i zaślepiony ? Może przepuszcza za dużo spalin/ niedomyka się ? 

@piotrsob1, może Ty coś doradzisz, znasz ten motor na wylot... 

Wartości w logach poprawne, można by zrobić statyczny 003 i dynamiczny 003+008+011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF wywalony prawie dwa lata temu, a od tego czasu nie było żadnego problemu. EGR wyłączony również w tym samym czasie co DPF  z tym, że jest cały czas na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kamil-vag napisał:

Błąd z sondy lambda, że jest za bogato, a dokładniej - zbyt małej ilości tlenu w spalinach, czyli za dużo sadzy...

 Tylko te sondy są do DPF-a więc jeśli jest wywalony to i sondy chyba powinny być wyłączone, ale mogę się mylić :P 

EGR wywalony, ale był czyszczony przed tą operacją i zaślepiony ? Może przepuszcza za dużo spalin/ niedomyka się ? 

@piotrsob1, może Ty coś doradzisz, znasz ten motor na wylot... 

Wartości w logach poprawne, można by zrobić statyczny 003 i dynamiczny 003+008+011

Jak wali błędem lambdy to widać dalej ją ECU obsługuje ....

W sumie jak DPF-out to jest ona tam do niczego nie potrzebna ?

Tylko że ktoś kto  DPF-a wywalał nie był na tyle biegły by ją w programie wyłączyć .

Jak silnik nie daje oznak nieprawidłowego spalania to najprościej odłączyć ją całkiem a we wtyczce zrobić dzielnik napięcia alb zamontować potencjometr tak by na wejście pomiarowe dawał takie napięcie by błędem nie waliło ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup używkę Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1) sonda przed kat. trafisz za 30 zł i 20 min wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaje resztę logów:

Statyczny 003:
http://vaglogi.pl/log-003_Kub0U.html

Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-001_K86fA.html

http://vaglogi.pl/log-003_x0IXC.html

http://vaglogi.pl/log-004_Zz4A0.html

http://vaglogi.pl/log-008_8XOJ6t.html

http://vaglogi.pl/log-010_CO40CjN.html

http://vaglogi.pl/log-011_o0I93r.html

Mogę podjechać do tego tunera u którego byłem żeby mi ja wyłączył czy lepiej wsadzić jakąś działającą używkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF i MAP pokazuje poprawnie. Raczej nie ma nigdzie nieszczelności. Prawdopodobnie sonda powiedziała papa... także jedź niech Ci ją wyłączy i spokój... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj u tunera, faktycznie nie była sonda wywalona z ECU. Po operacji check i błąd zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...