Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Typowe usterki S4 B8 3.0TFSI 333KM


Virnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W google 99% opinii o tym silniku są o jego poprzednich wersjach (290/310km?), gdzie występują dolewki oleju, wymiany świec czy problemami z s-troniciem. 

 

Czy ma ktoś wiedzę o typowych usterkach silnika z s4b8 333km? jak z wtryskami czy rozrządem? (przesiadam się z 3.0 tdi :(). Czy występują ukryte bomby po których pójdzie silnik do remontu / wymiany?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Virnik
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rozrządem wiadomo kiedyś będzie problem, w końcu wszystko się zużywa, ale nie jest felerny jak np w pierwszych 3.2fsi, 200-250kkm pewnie przejedzie

benzyna więc wtryski raczej bezproblemowe,

ze strony wymień silnik, można wnioskować że jazda bez oleju, albo z olejem w konsystencji smaru, może go zabić, wiadomo LL + pałowanie nie wydłuży jego żywota

z olejem nie ma problemu, przynajmniej ja, silnik generuje wysokie temperatury więc koniecznie dobre 5w40, a nie ekologiczne 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te siliniki cieszą się dobra opinią, nie mają jakiś wad konstrukcyjnych, Sporo osób dmucha je w okolice 500 KM i dalej  jeżdzą.

U mnie spalanie około 15 litrów . Miasto i trasa w okolicah 200km/h. 

Ogólnie bardzo polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki z  ogromnym potencjałem, świetna dynamika i elastyczność, zmiana kółka na kompresorze + soft + usunięcie katów = przyrost mocy do ok 450-470 koni i 570Nm oczywiście w zależności od kondycji silnika i mapy.... lecz przy tej mocy zaczynają się już problemy ze sprzęgłem (manual)  :(  doświadczyłem na ,,własnej skórze,,  

jeśli chodzi o spalanie... hmm średnie ok 13-15 litrów jeżdżąc spokojnie z przewagą miasta, na trasie 130-160km/h ok 11litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Niedawno sprowadziłem Audi S5 z USA. 2014 rok o mocy 333 KM i przebiegu 58 tys km i tak sobie czytam różne informacje podawane przez uzytkownikow tego modelu i sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie. Moze dlatego ze go jeszcze czasem przycisne. Czy to auta z usa maja talkie duze spalanie czy cos jest nie tak z moim modelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, S5-3M napisał:

Witam.Niedawno sprowadziłem Audi S5 z USA. 2014 rok o mocy 333 KM i przebiegu 58 tys km i tak sobie czytam różne informacje podawane przez uzytkownikow tego modelu i sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie. Moze dlatego ze go jeszcze czasem przycisne. Czy to auta z usa maja talkie duze spalanie czy cos jest nie tak z moim modelem

tyle w temacie moim zdaniem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2019 o 20:48, S5-3M napisał:

sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie.

Matko.... miasto miastu nierówne, ale mnie przy delikatnej jeździe na odcinku ok. 5-6 km spala 10-11... A w trasie na tempomacie 120 z Krakowa do Warszawy 8.2. Jechałem kiedyś w nocy z Krakowa do Pyrzowic i spalił tam i z powrotem 7.7. Dwie dychy to poprzednia generacja paliła (4.2)

A z usterek, o które autor pyta - mnie dopadła awaria termostatu (o czym z resztą piszą). No i koszty zamknęły się w okolicach 2.5k z lawetą :-) - termostat, pompa, jakaś rura, pasek kompresora  + robocizna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2019 o 20:48, S5-3M napisał:

Witam.Niedawno sprowadziłem Audi S5 z USA. 2014 rok o mocy 333 KM i przebiegu 58 tys km i tak sobie czytam różne informacje podawane przez uzytkownikow tego modelu i sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie. Moze dlatego ze go jeszcze czasem przycisne. Czy to auta z usa maja talkie duze spalanie czy cos jest nie tak z moim modelem

wyczyść nagar to spadnie.

znajomy w a6 przy pakiecie 500+ ma niższe wyniki jak podane na forum.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w mieście 13.2 i nie jeżdżę jak emeryt, trasa 9 ale.max 130km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2019 o 18:11, Dev napisał(a):

Ja mam w mieście 13.2 i nie jeżdżę jak emeryt, trasa 9 ale.max 130km/h

Odgrzeję temat trochę bo mam ten sam silnik w Cayenne Hybrid z 2015 roku, jaki olej będzie najlepszy do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2023 o 18:05, Dev napisał(a):

Ravenol Turbo VST 5W40

VST kupiony natomiast jeszcze chciałbym wymienić w skrzyni rozdzielczej i tam niby idą dwa różne w sensie do wersji hybryd jest inny niż do pozostałych.

Z ravenol to by było ATC DTF-1 albo VSG 75W-90 i do hybrydy jest niby ten drugi....

Edytowane przez Tajfun211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2023 o 23:31, Tajfun211 napisał(a):

VST kupiony natomiast jeszcze chciałbym wymienić w skrzyni rozdzielczej i tam niby idą dwa różne w sensie do wersji hybryd jest inny niż do pozostałych.

Z ravenol to by było ATC DTF-1 albo VSG 75W-90 i do hybrydy jest niby ten drugi....

 

skrzynia rozdzielcza - 958 341 536 00 ale nie znam pojemnosci

dyfer tył - 000 043 305 04

automat - 000 043 306 24

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie czy do tego silnika pracującego w hybrydzie jest dobry olej 0W40? Bo silnik bardzo często się wyłącza i nie dogrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...