Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Biały dym - prośba o analizę logów


Greg82

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

potrzebuje namiar na ogarniętego mechanika (Tychy okolice) albo kogoś z kompem to zrobi logi i zweryfikuje co się dzieje - bo mój mechanik chyba nie ogarnia, a nie zamierzam pakować nie wiadomo ile dolarów w niepotrzebne naprawy

Otóż na zimnym wali białym dymem do czasu rozgrzania silnika pomiędzy 60-90C

Mechanik twierdzi ODM'a OK

Pompki OK

Uszczelniacze itp OK

Świece OK

Wszystko OK, a dymi że wstyd jeździć

Jeżeli ma ktoś czas i zerknąłby co się dzieje przed wizytą u mechanika prośże o priv

Jeżeli ma ktoś namiar na mechanika co jest pewny i to garnie proszę o priv

Pozdrawiam

Edytowane przez Greg82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jak te logi zrobić, pokazać ? ? ? Posprawdzaj sam, w podwieszonym jest jak powinna działać odma. U mnie kumpel miał straszne dymienie na biało, lał jeden wtrysk... ale na logach to powinno wyjść... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że nie mam, a chciałbym porobić logi od zimnego, aż się zagrzeje.

Dwa razy wywaliło mi już bagnet i pluła olejem. Dodatkowo dymienie raz się objawia, a raz nie (jakby się coś wieszało).

Byłem u mechaniora i twierdzi, że wszytko oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak pluła olejem i wywalało bagnet to skupiłbym się na odpowietrzeniu skrzyni korbowej...

Poczytaj ten temat: 

https://a4-klub.pl/topic/415489-all-tdi-pd-problem-z-pokrywą-zaworów-odmą-niedrożna-odma-i-kopcenie/

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czytałem o tym i też myśle o ODMie.

Co prawda wywaliło dwa razy w ciągu roku ale to raczej nie było normalne

Zanim podjadę do mechaniora wolałbym się upewnić. 

Znajomy ma kabel + program Delphi (podpina SKode Octavie) w tygodniu spróbujemy ogarnąć logi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

udało się zrobić logi z racji, iż to pierwszy raz proszę o info czy coś ewentualnie powtórzyć

Proszę o analize - problem jaki się pojawia to kopci pomiędzy 60-90 stopni i zanika

Statyczne

http://vaglogi.pl/log-007_013_010_ysDf7.html

http://vaglogi.pl/log-018_023_001_qGW4C4.html

http://vaglogi.pl/log-001_003_004_JBlhK8.html

Dynamiczne

http://vaglogi.pl/log-003_004_010_nMkW61.html

http://vaglogi.pl/log-001_011_008_57Jyf2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

dziwna zależność ale zalałem zwykłą ropę na BP i przestała dymić natomiast na BP Ultimate dymiła jak na załączonym filmie

Miał ktoś podobnie ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2018 o 19:31, Greg82 napisał:

Cześć,

dziwna zależność ale zalałem zwykłą ropę na BP i przestała dymić natomiast na BP Ultimate dymiła jak na załączonym filmie

Miał ktoś podobnie ??

 

Zalałeś po prostu  " za dobrego paliwa ":tongue4:

A tak na poważnie to pewnie zbieg okoliczności.

Niemniej jednak lanie do starych klekotów placebo w postaci "lepszego :naughty:" paliwa uzasadnienia nie ma żadnego, poza dowartościowaniem się jego  właściciela :decayed:

Co więcej , przy wysilonych silnikach wyposażonych w DPF,  to lepsze paliwo będzie z dużym prawdopodobieństwem powodem obcinania mocy maksymalnej :hi:

Co do tego dymienia to pierwsze co bym zrobił to sprawdził szczelność chłodnicy spalin .

Płynu chłodzącego nie ubywa na pewno ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie, żadnych płynów nie ubywa.

Jak pisałeś zbieg okoliczności znowu kopci, jedyna zależność to przed wypalaniem DPF nie kopcił, po wypaleniu kopci

Ale może to również zbieg okoliczności

Z logów widzę, że ma dużą dawkę powietrza podobno gdy jest zbyt duża też kopci - ktoś miał podobnie ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Greg82 napisał:

Z logów widzę, że ma dużą dawkę powietrza podobno gdy jest zbyt duża też kopci - ktoś miał podobnie ?? 

Masa zmierzonego powietrza jest poprawna. Także tu nie szukaj przyczyny, gorzej jakby była niższa niż zadana, wtedy mogłoby ciąć dawkę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z mechaników chce wysyłać wtryski na analizę czy czasem końcówka nie rozpyla jak powinna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób prosty test , w momencie gdy kopci odkręć korek wlewu oleju , poskładaj grubszą szmatę i połóż ją na wlewie, przytrzaśnij maską i się przejedź .

napisz czy w takiej konfiguracji też kopci :whistling: :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2018 o 22:40, piotrsob1 napisał:

Zrób prosty test , w momencie gdy kopci odkręć korek wlewu oleju , poskładaj grubszą szmatę i połóż ją na wlewie, przytrzaśnij maską i się przejedź .

napisz czy w takiej konfiguracji też kopci :whistling: :hi:

Hey, niestety ale też kopci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odma OK.

Następne co bym sprawdził to chłodniczka EGR-a .

Trzeba by ją wyłączyć z układu chłodzenia ( połączyć bypasem przewody chłodziwa do niej dochodzące ) .

Następnie kilka dni pojeździć w takiej konfiguracji i obserwować wydech :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo zaślepienie nie da miarodajnych wyników , chyba że zdemontujesz rurki doprowadzające i odprowadzające spaliny do chłodniczki spalin i  pozaślepiasz otwory po nich.

Dopiero wtedy będziesz pewien że to nie jest wina chłodniczki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2018 o 19:57, piotrsob1 napisał:

Czyli odma OK.

Następne co bym sprawdził to chłodniczka EGR-a .

Trzeba by ją wyłączyć z układu chłodzenia ( połączyć bypasem przewody chłodziwa do niej dochodzące ) .

Następnie kilka dni pojeździć w takiej konfiguracji i obserwować wydech :hi:

Znajomy wyłączył chłodniczkę. Co zaobserwowałem to wczoraj rano przydymiła między 50-60, a potem nic gdzie wcześniej kopciła do 90 stopni 

Pojeżdżę parę dni i zobaczymy jak będzie najgorzej było rano.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pojeździj parę dni, żeby było pewne że w chłodniczce nic nie zostało ze czasów gdy była podłączona :whistling:

No ale z tego co piszesz to już możesz się rozglądać za nową..... :P

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2018 o 07:17, piotrsob1 napisał:

No pojeździj parę dni, żeby było pewne że w chłodniczce nic nie zostało ze czasów gdy była podłączona :whistling:

No ale z tego co piszesz to już możesz się rozglądać za nową..... :P

 

 

Jeżdżę i oglądam tył i niestety w dalszym ciągu kopci.

Po odcięciu chłodniczki zauważalny jest wzrost mocy (szybciej i lepiej się zbiera) i jakby mniej dymi ale w dalszym ciągu kopci

Co można jeszcze sprawdzić ?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe rzeczy już sprawdzone , nagraj filmik albo i kilka, na których będzie widać to dymienie , jeżeli występuje ono podczas jazdy to niech nagrywający pojeździ za tobą :whistling:

Potem wrzuć to na YT i daj linka .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...