Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Biały dym - prośba o analizę logów


Greg82

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.07.2018 o 07:18, piotrsob1 napisał:

Podstawowe rzeczy już sprawdzone , nagraj filmik albo i kilka, na których będzie widać to dymienie , jeżeli występuje ono podczas jazdy to niech nagrywający pojeździ za tobą :whistling:

Potem wrzuć to na YT i daj linka .....

A więc tak - poniżej filmik z rozgrzewania silnika od 0 do 90 stopni i powrót na parking. 

Gdy jechaliśmy na parking auto przestało dymić ale gdy stanęliśmy na parkingu, auto na luzie i wolnych obrotach, zaczęło masakrycznie dymić.

Temperatura silnika 90 stopni

 

CO zauważyliśmy to jest mega ciśnienie w komorze silnika i wydobywa się dym po wyciągnięciu bagnetu albo korka wlewu oleju (porównując do B5 1.9 tdi 90KM gdzie było zero dymu i takiego ciśnienia)

Dwa razy wywaliła już mi bagnet i wypluła olej - nie wiem czy ma to coś wspólnego z dymieniem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie objawy jak zatkana była odma, po wymianie na nową pokrywę z ASO problem się skończył.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to miałem i po wymianie pokrywy na nową problem zniknął.Koło siedmiu paczek płaciłem w ASO we Wrocku za nową.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te filmiki to wygląda na odmę , ale robiłeś test ze szmatą zamiast korka wlewu oleju, ta szmata powinna nie dopuścić do zwiększenia ciśnienia w komorze korbowej i kopcenie powinno ustać ...

Może powtórz ten test , tylko na postoju i rozgrzanym silniku, jak przestanie dymić to pokrywa głowicy ( z odmą ) na bank do wymiany :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2018 o 18:52, piotrsob1 napisał:

Patrząc na te filmiki to wygląda na odmę , ale robiłeś test ze szmatą zamiast korka wlewu oleju, ta szmata powinna nie dopuścić do zwiększenia ciśnienia w komorze korbowej i kopcenie powinno ustać ...

Może powtórz ten test , tylko na postoju i rozgrzanym silniku, jak przestanie dymić to pokrywa głowicy ( z odmą ) na bank do wymiany :hi:

Powtórzyłem ten test i jakby mniej dymi.

Mam wymianę oleju przy okazji wymienię pokrywę i zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zmieniłbym pokrywę na nową to spróbowałbym starą rozbebeszyć, żeby sprawdzić, czy przelot coś zmieni... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe chce powtórzyć test z odmą ale od soboty nie kopci. Kopcenie ustało z momentem zapalenia się DPF (nie mam pojęcia czy ma to związek czy po prostu zbieg okoliczności)

Jutro rano sprawdzę trzeci dzień z rzędu, jak nie będzie kopcić to jadę przepalić DPF i zobaczymy co będzie w środę rano.

Gdyby to była ODMA to powinno dalej kopcić  ??

Edytowane przez Greg82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odmą i tak masz coś nie tak bo widać jak uchodzi ciśnienie po wyciągnięciu bagnetu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe chce powtórzyć test z odmą ale od soboty nie kopci. Kopcenie ustało z momentem zapalenia się DPF (nie mam pojęcia czy ma to związek czy po prostu zbieg okoliczności)

Jutro rano sprawdzę trzeci dzień z rzędu, jak nie będzie kopcić to jadę przepalić DPF i zobaczymy co będzie w środę rano.

Gdyby to była ODMA to powinno dalej kopcić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przepaleniu DPF sytuacja wróciła do normy - niestety kopci - ktoś miał podobnie ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te objawy wyglądają tak jakby sterownik silnika cały czas podejmował próbę wypalenia cegły, ale ta próba kończy się tylko na podawaniu dawki regeneracyjnej paliwa, bez spełnienia pozostałych warunków do jej prawidłowego wykonania.

Paliwo w filtrze się nie spala i widzimy biały dym bedący rozpylonym paliwem .

Wcześniej w momencie gdy wyświetlała się żółta ikona DPF-u to sterownik wiedział że coś z systemem regeneracji cegły jest nie tak i tych prób nie podejmował,  czekał na interwencję  serwisu ...:eusathink:

Takie zachowanie może świadczyć o uszkodzeniu któregoś z czujników albo elementów wykonawczych odpowiedzialnych za rozpoznanie potrzeby i przygotowanie warunków do regeneracji filtra.

Dziwne jest tylko że sterownik nie sygnalizuje żadnej usterki, może być tak że wartość któregoś z parametrów nie jest prawdziwa i nie pozwala na poprawne działanie układu, pozostając jednocześnie w zakresie wiarygodnych wskazań i przez to nie jest wykrywana jako usterka ...

Ot co mi mózgownica podpowiada w tym przypadku :decayed::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponownie test i po odkręceniu korka dym ustaje, w środę jadę na wymianę pokrywy. Dzięki za wszystkie porady i sugestie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink:Zastanawia mnie jak musiałeś upchnąć na wlewie oleju szmatę ( gdy Cię o to poprosiłem ) że komora korbowa nie była w stanie się przez nią odpowietrzyć i dymiło dalej :P:D

No ale już chyba wreszcie wszystko jasne :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piotrsob1 napisał:

:eusathink:Zastanawia mnie jak musiałeś upchnąć na wlewie oleju szmatę ( gdy Cię o to poprosiłem ) że komora korbowa nie była w stanie się przez nią odpowietrzyć i dymiło dalej :P:D

No ale już chyba wreszcie wszystko jasne :):hi:

Poskładałem szmatę z pięć razy, żeby mieć pewność że nie spadnie i chyba przesadziłem.

Kupiłem dzisiaj pokrywę 650,- w ASO i wymieniłem ze znajomym przy dobrym piwku. Nic nie kopci i nie ma takiego ciśnienia jak na filmiku poobserwuje parę dni 

Udało się również zaślepić EGR :) Trochę z niego się poci w planach jest wyczyścić dolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Greg82 napisał:

Udało się również zaślepić EGR :) Trochę z niego się poci w planach jest wyczyścić dolot

Wątpię by samo zaślepienie dopływu spalin do EGR-a odniosło taki skutek, że przestanie z niego cieknąć olej :naughty:

Chyba że powód zaślepienia był inny .... ciekawi mnie jaki ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu planujemy go rozebrać i wyczyścić wszystko.

EGR zaślepiłem żeby syf nie leciał do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmmm, to nie syf tylko produkty spalania pomieszane z olejem :decayed:

Wyczyszczenie tego raz na dziesięć lat nie zaszkodzi, pod warunkiem że się to zrobi dokładnie .

Zrobienie czyszczenia "po łebku" niesie ryzyko że jakiś poruszony a nieusunięty podczas czyszczenia kawałek tego odkładającego się w dolocie dobra, może wpaść do cylindra i dopiero narobić problemów :P:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...