Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A3 8P] Aktualizacja oprogramowania maglownicy / błąd G269


majuDJ

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z zaawansowanych użytkowników może mi odpowiedzieć na poniższe pytania?

Mam problem z maglownicą II generacji w Audi A3 8P z 2004. Historia mojego problemu zaczęła się 8 miesięcy temu, gdy odebrałem od mechanika auto po wymianie elementów zawieszenia z przodu. Auto odebrałem z świecąca kontrolką żółtej kierownicy. Wszelkie próby skasowania błędu, adaptacji itp itd nie zdały egzaminu.
Następny krok który poczyniłem to wymiana maglownicy na używkę z szrotu II generacji trafiła się 1K1 909 144 J, zapewne z jakiegoś Golfa. Niestety tutaj mechanik też stwierdził, że kontrolka zapaliła się podczas przejazdu na geometrię zawieszenia. Gdy odebrałem auto kontrolka nie świeciła i nacieszyłem się 2 dni i 300km, zaświeciła się niespodziewanie przy prędkości 60-80km/h na prostej drodze w trasie. Następnie kupiłem interfejs na aliexpress i skasowałem błąd i o dziwo kontrolka nie pojawiła się przez jakiś miesiąc. Niestety znowu się pojawiła i skasowanie błędu VCDsem dawało spokój na kilka do kilkadziesiąt km. Żona mówiła też, że jak ona jechała to zaświeciła się, a na drugi dzień nie świeciła się przy pierwszym przejeździe, a w drodze powrotnej zaświeciła się. Śmiem twierdzić, że kontrolka potrafi sama zapalać się i gasnąć bez ingerencji VCDsem.

Podjąłem również próbę wykodowania całkowicie kontrolki wspomagania, lecz nikomu się to nie udało icon_sad.gif Próbowało dwóch elektromechaników.

Słyszałem, że aktualizacja oprogramowania to może być ratunek na mój problem. 


Moja maglownica to:

Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-144-G2V2.clb
Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 J
Komponent: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606 
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 326A2254AD2F60D12F-8066

Znaleziono 1 błąd:
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269) 
008 - Niezrozumiały sygnał

1. Czy moja maglownica posiada najnowsze oprogramowanie? 
2. Ile kosztuje aktualizacja oprogramowania u zdolnego elektromechanika albo w ASO? 
3. Czy moje objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem okablowania? 
4. Czy ktoś zna dobrego elektromechanika w Warszawie i w promieniu 50km od Warszawy co mógłby zdiagnozować okablowanie i nie za miliony? Zleciłem jednemu elektromechanikowi aby sprawdził, ale olał sprawę bo mu się nie chciało odkręcać belki i od razu wystartował się wykodowania które mu nie wyszło.
5. Czy da się wgrać nowe oprogramowanie VCDsem i interfejsem z aliexpress czy tu trzeba bardziej profesjonalny interfejs i inne oprogramowanie?
6. Druciarstwo - czy jeśli bym się zdecydował na wykręcenie żarówki odpowiadającej za tą kontrolkę to muszę wkręcić spaloną czy wystarczy wykręcić? Trudno się dobrać do zegarów i ile może taki zabieg kosztować? Czy zegary po takiej ingerencji nie mają np. skłonności do przepalania się itp itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Z tego co orientuje to nie posiada najnowszego oprogramowania

2) Cena myślę że od 300 zł u  elektronika

3) Tak, mogą być spowodowane kabloteką

4) Tutaj nie pomogę, a do mnie trochę km masz

5 - VCDS'em nie zaktualizujesz tego ODIS, VCP etc.

6 - tam jest dioda w liczniku, nie żarówka. Tylko i wyłącznie rozebranie licznik i usunięcie diody

Ale u Ciebie aktualizacja oprogramowania nie pomoże, wali czujnik błędem, więc kolejny magiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...