Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8Tq EPC podczas jazdy


BartekT20

Rekomendowane odpowiedzi

Po luknięcu na schematy ( dzięki Kamil :hi:) sprawdził bym dokładnie wiązki od ECU do czujników które walą błędami ( bezpieczniki widoczne na schemacie oczywiście też ) :naughty:

Jak organoleptycznie , po wierzchu nic nie wypatrzysz , to poodłączać wtyczki od nich i od ECU , a następnie po prześwietlać przewody ( na schematach masz wszystko , kolory przewodów , numery pinów we wtyczkach ).

Nie mogę jednoznacznie powiązać tego co się dzieje z zasilaniem , ale zaczął bym od prześwietlenia czarnego przewodu od pinu 108 ECU ( wygląda na wspólną dla kilku czujników masę ).  

Jak nie znajdziesz uszkodzenia to zostaje tylko ECU ....

P.S.

Nie masz w aucie czegoś co mogło by zakłócać pracę tych czujniów , np. dokładane, chińskie Zenony ?:P:eusathink:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro oddaje do elektryka i ma przedzwonić przewody całej wiązki do silnika i sprawdzić wszystko , napisze jutro co i jak wyszło

Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . 

Dziękuje bardzo za rady :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro oddaje do elektryka i ma przedzwonić przewody całej wiązki do silnika i sprawdzić wszystko , napisze jutro co i jak wyszło

Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . 

Dziękuje bardzo za rady :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Po luknięcu na schematy ( dzięki Kamil :hi:) sprawdził bym dokładnie wiązki od ECU do czujników które walą błędami ( bezpieczniki widoczne na schemacie oczywiście też ) :naughty:

Jak organoleptycznie , po wierzchu nic nie wypatrzysz , to po odłączać wtyczki od nich i od ECU , a następnie po prześwietlać przewody ( na schematach masz wszystko , kolory przewodów , numery pinów we wtyczkach ).

Nie mogę jednoznacznie powiązać tego co się dzieje z zasilaniem , ale zaczął bym od prześwietlenia czarnego przewodu od pinu 108 ECU ( wygląda na wspólną dla kilku czujników masę ).  

Jak nie znajdziesz uszkodzenia to zostaje tylko ECU ....

P.S.

Nie masz w aucie czegoś co mogło by zakłócać pracę tych czujniów , np. dokładane, chińskie Zenony ?:P:eusathink:

Jutro oddaje do elektryka i ma przedzwonić przewody całej wiązki do silnika i sprawdzić wszystko , napisze jutro co i jak wyszło

Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . 

Dziękuje bardzo za rady :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, BartekT20 napisał:

Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . 

No pisząc "Zenony" właśnie to miałem na myśli ...:tongue4:

Czasem sieją tak zakłóceniami że cuda w elektryce się dzieją, a to że długi czas było oki wcale nie znaczy że teraz też tak jest :naughty:

Dla sprawdzenia odłącz je i będzie wiadomo czy nic nie mieszają w elektryce ...

Auto masz benzynowe, powodem zakłóceń mogą też być przebicia w części wysokiego napięcia instalacji zapłonowej ...

Wydrukuj PDF-a od Kamila i daj elektrykowi niech szuka .

Wszystko co mi do głowy przychodzi w tym przypadku już chyba napisałem.... :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, piotrsob1 napisał:

No pisząc "Zenony" właśnie to miałem na myśli ...:tongue4:

Czasem sieją tak zakłóceniami że cuda w elektryce się dzieją, a to że długi czas było oki wcale nie znaczy że teraz też tak jest :naughty:

Dla sprawdzenia odłącz je i będzie wiadomo czy nic nie mieszają w elektryce ...

Auto masz benzynowe, powodem zakłóceń mogą też być przebicia w części wysokiego napięcia instalacji zapłonowej ...

Wydrukuj PDF-a od Kamila i daj elektrykowi niech szuka .

Wszystko co mi do głowy przychodzi w tym przypadku już chyba napisałem.... :hi:

Jutro odepne cała elektrykę chińska i będę sprawdzał co i jak 

wydrukowalem właśnie całego pdf ze schematem 

Dziekuej bardzo za pomoc jestem bardzo wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, piotrsob1 napisał:

:hi:

Jak rozwiążesz problem to napisz co było przyczyną :)

Informacje będę pisał na bierząco :)

dziękuje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2018 o 00:35, piotrsob1 napisał:

:hi:

Jak rozwiążesz problem to napisz co było przyczyną :)

Problem jak by rozwiązany , tankowałem na Stacji BP 98 , przejechałem z 7 km zgasiłem auto , po 30 min odpalam EPC znikło auto odzyskało moc i jedzie jak trzeba 

ps .wcześniej tankowałem na moya 98 

Mozliwe ze to przez paliwo czy bardziej wiązka złapała styk ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcięło gdzieś zdjęcie na którym był screen z błędami :naughty:

Ale z tego co pamiętam to raczej nie było tam takich które mogły być skutkiem lipnego paliwa ...

Nie mniej jednak na jakość paliwa trzeba mocno uważać , bo od kiedy "dobra zmiana" zlikwidowała "import" paliwa to znowu ruszyły polskie manufaktury produkcyjne :decayed:

Jeździj i obserwuj , jak się będzie coś działo to pisz :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Wcięło gdzieś zdjęcie na którym był screen z błędami :naughty:

Ale z tego co pamiętam to raczej nie było tam takich które mogły być skutkiem lipnego paliwa ...

Nie mniej jednak na jakość paliwa trzeba mocno uważać , bo od kiedy "dobra zmiana" zlikwidowała "import" paliwa to znowu ruszyły polskie manufaktury produkcyjne :decayed:

Jeździj i obserwuj , jak się będzie coś działo to pisz :hi:

Nie nie było nic z paliwem :)

no tak to napewno 

Jak będzie się coś działo będę pisał 

Dziękuje  jeszcze raz 

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika ma zaimplementowaną mapę dwóch potencjometrów w pedale przyspieszenia.

Jest to zrobione dla podwójnej weryfikacji sprawności potencjometrów.

Jakakolwiek odchyłka sygnalizowana jest błędem i trybem awaryjnym - dla bezpieczeństwa użytkownika.

Oporności potencjometrów w zależności od stopnia wciśnięcia mają się zmieniać zgodnie z założeniami producenta.

Przyczyną niezgodności mogą być sam potencjometr, instalacja, sterownik silnika.

Usterki nasilają się w okresie wzmożonej wilgotności lub zima=sól.

W grupie VAG może to nie jest nagminne ale np. w Citroenie C5 w ciągu tego okresu zimowego wymieniłem już 5 pedałów przyśpieszenia oczywiście z pozytywnym efektem.

 

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze tak prewencyjnie sprawdził czy ECU suche :P bo ciężko znaleźć wspólny mianownik tych uszkodzeń wynikających z błędów, a zaśniedziałe styki przy ECU mogłyby świadczyć o wielousterkowości zgłaszanej przez vcds. Nie padało jakoś porządnie przed tymi usterkami, nie myłeś auta ?

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 11:50, kamil-vag napisał:

Ja bym jeszcze tak prewencyjnie sprawdził czy ECU suche :P bo ciężko znaleźć wspólny mianownik tych uszkodzeń wynikających z błędów, a zaśniedziałe styki przy ECU mogłyby świadczyć o wielousterkowości zgłaszanej przez vcds. Nie padało jakoś porządnie przed tymi usterkami, nie myłeś auta ?

Ecu sprawdzę i jest suche , jechałem w deszcz wtedy co pokazało EPC ,

Ale jak auto zaczęło już mieć moc , słuchać było ze turbina bardzo dziwnie sycze , Wkoncu zaczęła chodzić jak kompresor napisałem do Geremiego co to się mogło stać ,wysłałem mu zdiecie wirnika kompresji i było całe wypiaskowane jak by turbina przepompola wiadro piachu , Turbinę wykręciłem luzów  wcale  nie miała wzdłużnych i poprzecznych , wysłałem Turbinke do Geremiego i okazala się ze łożyska wszystkie w turbie są zmasakrowane , przez to rownierz mógł pokazywać niskie ciśnienie na Map senor , czy to wgl nie ma znaczenia do tych wszystkich błędów ? 

Auto póki co cały czas nie wyświetla EPC jak coś się stanie będę już naoewno wiedział co sprawdzać i jak się za to zabrać 

Dziekuje 

pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 11:50, kamil-vag napisał:

Ja bym jeszcze tak prewencyjnie sprawdził czy ECU suche :P bo ciężko znaleźć wspólny mianownik tych uszkodzeń wynikających z błędów, a zaśniedziałe styki przy ECU mogłyby świadczyć o wielousterkowości zgłaszanej przez vcds. Nie padało jakoś porządnie przed tymi usterkami, nie myłeś auta ?

Oczywiście jeszcze jedno. Wyeliminowana nieszczelność i częste przypadki pęknięć obudowy skrzynki elektrycznej z lewej strony na podszybiu.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2018 o 00:38, BartekT20 napisał:

Ecu sprawdzę i jest suche , jechałem w deszcz wtedy co pokazało EPC ,

Ale jak auto zaczęło już mieć moc , słuchać było ze turbina bardzo dziwnie sycze , Wkoncu zaczęła chodzić jak kompresor napisałem do Geremiego co to się mogło stać ,wysłałem mu zdiecie wirnika kompresji i było całe wypiaskowane jak by turbina przepompola wiadro piachu , Turbinę wykręciłem luzów  wcale  nie miała wzdłużnych i poprzecznych , wysłałem Turbinke do Geremiego i okazala się ze łożyska wszystkie w turbie są zmasakrowane , przez to rownierz mógł pokazywać niskie ciśnienie na Map senor , czy to wgl nie ma znaczenia do tych wszystkich błędów ? 

Auto póki co cały czas nie wyświetla EPC jak coś się stanie będę już naoewno wiedział co sprawdzać i jak się za to zabrać 

Dziekuje 

pozdro 

Widziałem taką " wypiaskowaną " turbawkę w 2,5 TDI mojej bratanicy :naughty:

Jej mąż doszedł do wniosku że taką prozaiczną czynność jak wymiana wkładu filtra powietrza to potrafi zrobić sam .

Kupił jakiś tani zamiennik no name, który wymiarami był za duży , ale mimo tego postanowił go upchnąć w rowki obudowy filtra, tylko że w jednym miejscu warga się "wymsknęła" z rowka podczas zamykania puszki i duża część powietrza szła bez filtrowania, obok wkładu :facepalm::P 

Po 10 kkm turbina nadawała się na złom, a i motorówka też osłabła mocno :naughty:

Ale wracając do tematu, błędy zbyt małego przepływu powietrza , jak i zbyt małego ciśnienia w kolektorze dolotowym, mogły być spowodowane przez uszkodzoną turbinę , która po prostu nie była w stanie dać takiego ciśnienia a za razem i przepływu , jakich oczekiwało ECU ...

A błąd pedału przyspieszenia to normalka w a4-kach B6 i B7, wystarczą zatkane odpływy na podszybiu ( pod akumulatorem) i intensywny deszcz albo wizyta w myjni.

I wcale nie musi być uszkodzona obudowa kompa , by woda zalała złącza wiązek elektrycznych znajdujące się pod ECU dając takie właśnie błędy :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A błąd pedału przyspieszenia to normalka w a4-kach B6 i B7, wystarczą zatkane odpływy na podszybiu ( pod akumulatorem) i intensywny deszcz albo wizyta w myjni.

I wcale nie musi być uszkodzona obudowa kompa , by woda zalała złącza wiązek elektrycznych znajdujące się pod ECU dając takie właśnie błędy :hi:

Dokładnie. Odpływy w grupie VAG to bardzo częste przypadki wizyt. "Dbajta" ludzie o to bo czasami grubą kasą się kończą.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2018 o 10:52, piotrsob1 napisał:

Widziałem taką " wypiaskowaną " turbawkę w 2,5 TDI mojej bratanicy :naughty:

Jej mąż doszedł do wniosku że taką prozaiczną czynność jak wymiana wkładu filtra powietrza to potrafi zrobić sam .

Kupił jakiś tani zamiennik no name, który wymiarami był za duży , ale mimo tego postanowił go upchnąć w rowki obudowy filtra, tylko że w jednym miejscu warga się "wymsknęła" z rowka podczas zamykania puszki i duża część powietrza szła bez filtrowania, obok wkładu :facepalm::P 

Po 10 kkm turbina nadawała się na złom, a i motorówka też osłabła mocno :naughty:

Ale wracając do tematu, błędy zbyt małego przepływu powietrza , jak i zbyt małego ciśnienia w kolektorze dolotowym, mogły być spowodowane przez uszkodzoną turbinę , która po prostu nie była w stanie dać takiego ciśnienia a za razem i przepływu , jakich oczekiwało ECU ...

A błąd pedału przyspieszenia to normalka w a4-kach B6 i B7, wystarczą zatkane odpływy na podszybiu ( pod akumulatorem) i intensywny deszcz albo wizyta w myjni.

I wcale nie musi być uszkodzona obudowa kompa , by woda zalała złącza wiązek elektrycznych znajdujące się pod ECU dając takie właśnie błędy :hi:

Turbina już przyszła , jutro będzie zakładana Wiec napisze co i jak 

Ale jeśli chodzi o odpływy , to były czyczone , patrzyłem na kompa w poniedziłek poniewarz był bardzo intensywny deszcz , nie widać tam wilgoci czy jakiej kolowiek wody , wszyskto było zakręcone na 5 srob bardzo mocno , wtyki rownierz były sprawdzane i jest wszystko Okey 

Jutro będę wiedział czy auto nadal jeździ jak trzeba czy toczy się jak walec 

Edytowane przez BartekT20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...