inhosik 10 Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Muszę zmienić termostat w swoim aucie. Jak jadę teraz w ciepłe dni na tempomacie 90km/h przy zewnetrznej temp. ok 18 stopni temperatura silnika spada mi. Wszedzie na forum piszą, że do caga jest termostat 03L121111AD, jest on w obudowie. Czy w 2.0 tdi wychodziły dwa rodzaje termostatów? W etce znalazłem inny o numerze 03L121113A i zerkam pod maskę i u nie jest taka prosta rurka z bloku jak z poniższego rysunku pod numerem 8. Czyli 03L121111AD u mnie nie podejdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peacenotwar 1 Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 (edytowane) Z tego co widzę, do 2009 roku układ chłodzenia był trochę inny. Na jednym obrazku jest na czerwono zaznaczony ten termostat plastikowy z nowszych modeli. Na drugim rysunku nie ma tego termostatu i to jest sprzed 2009. Widocznie u Ciebie on nie występuje. BTW zmieniłem dosłownie 2-3 dni temu termostat na ten 03L121111AD z ASO i problem zniknął. Przy okazji okazalo się, że w układzie chłodzenia "woda" była mega brudna. Sprawdź jak u Ciebie jest, bo nie wiem czy to nie było częściowo odpowiedzialne za ciężką sprawność układu chłodzenia. W zbiorniczku była czysta, ale reszta syf. Edytowane 19 Maja 2018 przez peacenotwar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhosik 10 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Rzeczywiście masz rację, u mnie jest sam wkład termostat, jest o wiele tańszy, Lipa bo miesiąc temu kupiłem 03L121111AD nowy ori za ponad 200zł i leżał czekał do wymiany a dziś zaglądam i niespodzianka. Z tego co widzę ori 03L121113A otwiera się przy 82 stopniach, 03L121111AD przy 87 stopniach, Swag wypuścił zamiennik 03L121113A co otwiera się przy 88 stopniach, koszt 34zł. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peacenotwar 1 Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 (edytowane) Problemem w nowszych 2.0TDI jest to że po wymianie na inny niż oryginał, silnik się nie grzeje odpowiednio i stąd mit, że "Ten typ tak ma". Radzę Ci wymienić na ori z ASO ten termostat. Ten 03L121111AD ktoś na pewno od Ciebie odkupi z chęcią Edytowane 19 Maja 2018 przez peacenotwar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhosik 10 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 dobrym tematem jest podpiąć na zimnym vcds odpalić i czekać aż się rozgrzeje, w blokach jest temperatura na silniku i temperatura na wyjściu z chłodnicy, u mnie po odpaleniu temperatura na chłodnicy cały czas wzrastała wraz z temp silnika, była o 10 stopni niższa tylko czyli termostat puszcza od samego początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinek5 2 Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 W dniu 19.05.2018 o 16:23, inhosik napisał: Rzeczywiście masz rację, u mnie jest sam wkład termostat, jest o wiele tańszy, Lipa bo miesiąc temu kupiłem 03L121111AD nowy ori za ponad 200zł i leżał czekał do wymiany a dziś zaglądam i niespodzianka. Z tego co widzę ori 03L121113A otwiera się przy 82 stopniach, 03L121111AD przy 87 stopniach, Swag wypuścił zamiennik 03L121113A co otwiera się przy 88 stopniach, koszt 34zł. Dzięki za pomoc. Witam! U mnie ta sama sytuacja... Najpierw kupilem wczesniej 03L121111AD a potem patrze ,ze tez ten krociec a pod nim 03L121113A. Kupowales w koncu ten wklad Swaga 88st czy orginal 82st? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhosik 10 Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 jeszcze nie wymieniłem, pewnie na jesień się za to wezmę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 33 Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 przy wymianie termostatu radzę zaopatrzeć się w nowy oring często ulega zniszczeniu przy wymianie i cieknie płyn chłodniczy koszt oringu w ASO 5zł a wymiana samego oringu to roboty tyle co przy wymianie termostatu nr oringu 06B121687 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinek5 2 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Dzieki za info. Przezylem zime na niedogrzaniu. Teraz lato, widomo ok. Zanim przyjdzie zima chce wymienic ten termostat. Tylko czy warto wkladac tego Swaga czy ori wsadzic. Ceny samego termostatu nie sa duze. Czy ori czy jakis inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 33 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, dzinek5 napisał: Dzieki za info. Przezylem zime na niedogrzaniu. Teraz lato, widomo ok. Zanim przyjdzie zima chce wymienic ten termostat. Tylko czy warto wkladac tego Swaga czy ori wsadzic. Ceny samego termostatu nie sa duze. Czy ori czy jakis inny. ja brałem ori z ASO koszt około 240zł Edytowane 24 Lipca 2018 przez wyzyk83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinek5 2 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Taaak tylko u mnie nie jest ten kompletny 03L121111AD lecz sam wklad 03L121113A. Pytanie na jaki u siebie wymieniales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinek5 2 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Taaak tylko u mnie nie jest ten kompletny 03L121111AD lecz sam wklad 03L121113A. Pytanie na jaki u siebie wymieniales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinek5 2 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 A z tego co widze masz autko z 2010r. Ja z 2008. A uklad chlodzenia jakos w 2009 sie zmienial temu pytam o sam wklad wlasnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 33 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 3 godziny temu, dzinek5 napisał: A z tego co widze masz autko z 2010r. Ja z 2008. A uklad chlodzenia jakos w 2009 sie zmienial temu pytam o sam wklad wlasnie ja miałem ten razem z obudową z końcówka AD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinek5 2 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 No wlasnie... u mnie to toche inaczej wyglada. Bo kupilem najpierw wlasnie ten z obudowa. Bede musial go sprzedac. Tylko teraz wlasnie wklad kupic w Aso (82st) czy zamiennik Swaga (88st) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 33 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 17 minut temu, dzinek5 napisał: No wlasnie... u mnie to toche inaczej wyglada. Bo kupilem najpierw wlasnie ten z obudowa. Bede musial go sprzedac. Tylko teraz wlasnie wklad kupic w Aso (82st) czy zamiennik Swaga (88st) gdzie kupowałeś jak w ASO mozesz oddac albo wymienić na inny produkt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adioss995 9 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 wsadził ktoś tego Swaga (88st)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kossax 0 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Ja też miałem czasem trochę poniżej, czasami dlugo się nagrzewal. Generalnie po wrzuceniu termostatu Vernet (Behra nie mogłem dorwac) jest ideolo. Niektórzy twierdzą, że nie ma sensu, a koszt jest nieduży i może pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się