Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie nagaru w TFSI bez zdejmowania kolektora


wampir

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś będzie miał ochotę potestować inne metody czyszczenia nagaru na zaworach w silniku TFSI niż tylko zdjęcie kolektora i manualne wyczyszczenie. 

 

Znalezione na różnych forach i Youtube.  

Moim celem nie jest promowanie czy też krytykowanie żadnego z poniższych produktów :)

 

1. Preparat XADO antykoks.

https://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/antykoks 

Miałem styczność z tym preparatem kilka razy w swojej B6, Octavi i innych. W instrukcji piszą aby odkręcić świecę i aplikować środek psikając przez 5 sekund. Ja to rrobiłem 3x dłużej. W dużym skrócie, następnie należy zakręcić świece na swoje miejsce i odczekać zgodnie z instrukcją. Potem wykręcić świecej, zasłonić otwory po nich szmatą i przedmuchać silnik ze zdjętymi wtyczkami od wtrysków. Nastęnie odpalić i trzymać silnik na obrotach zgodnie z intrukcją. Ja po takim zabiegu miałem w tłoki czyste. Widać było błyszczący metal. 

W jednej z aukcji na allegr przeczytałem, że preparat można też stosować do czyszczenia zaworów ssących.  Rozpyla się go do kolektora. Potem podobnie jak z czyszczeniem komory spalania należy uruchomić silnik i trzymać go na obrotach. Skoro osobiście wiem, że działa na tłokach to po rozpyleniu na zaworach nie powinien działać gorzej :)

 

2. CRC GDI intake valve cleaner

https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1641957-czyszczeniemycie-silnika-crc-crc-gdi-valve-cleaner-500

Cena w porownaniu do Xado jest znacznie wyzsza chociaz może da się go taniej znaleźć. W USA jest sporo tanszy.

Mocno reklamowany w USA na Youtube.

 

Na prezentacji wygląda to pięknie :)

Tak działa środek bezpośrednio zaaplikowany na nagar :

 

 

 

Moim zdaniem robi robotę. 

Obawiam się jednak, że co innego bezpośrednia i obfita aplikacja na zawory, a co innego psikanie do kolektora ssącego...

Nie znalazłem nigdzie testu, w którym ktoś pokazuje zawory przed i po czyszczeniu bez zdejmowania kolektora.

Wiele osób zachwala na forach, że używało go i silnik zaczął zauważalnie równiej pracować na wolnych obrotach oraz spadło spalanie. Były też przypadki, że ludzie mieli od nagaru tak mocne wypadanie zapłonu, że aż się pojawiał check engine, a po aplikacji środka problem ustąpił.

 

3. Czytając na forach znalazłem jegomościa, który opracował sam lub raczej przeczytał ulotkę specyfiku i sam zmieszał ogólnodostępne składniki, a potem wstrzykiwał je do kolektora. Efekty też były dobre.


http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6143900-New-Redo-Intake-Valve-Cleaning-DIY&highlight=crc+gdi

Intake Valve Cleaning - VW 2.0t FSI


Notes:
1) You may want a second person for maintaining the engine rpm's during injection.
2) You will need to reset or clear the DTC error codes for misfires if the CEL does not go away on its own within 24 hours or if you just want it to be cleared immediately.
3) Some have concerns of a need to change the oil afterwards. If you have this same concern, do your injection within or about 500 miles before your next scheduled oil change is due.
Steps:
1) Obtain a specific use product or create a pressurized method for injection into the IAT sensor port located just above the throttle body. You must have a complete seal between the injection tube, or nozzle, and the IAT port.
2) If using your own pressurized creation...mix 8oz Mineral Spirits, 8oz of NAPHTHA, and 8oz of Fuel. You can use 16oz of either mineral spirits or naphtha rather than 8oz of each, but include the 8oz of fuel in the mixture.
3) Run the engine up to operating temps and then shut it off.
4) Remove the screw at the IAT sensor and slide the sensor out of the intake manifold and safely place it to your left away from the cooling fans. You can also unplug it to store safely elsewhere.
5) Insert the tip of the injection tube into the IAT port being certain it seals snuggly as a loose fit will cause the motor to shut off.
6) Start the motor with your extra helper and it should idle alone. When ready to inject the solution, ask your helper to maintain the rpm's between 2k and 3k rpm. Inject all of the 24oz of solution (you will likely need to pause the injection in order to allow the revs to climb back into the 2k to 3k rpm range if it is delivering a large volume of solution...a finer mist will not fluctuate the revs as much)
7) When all of your solution has been injected you can shut down the motor, remove the injection tube, and replace the IAT sensor. Also, clear your codes if you decided to do so rather than wait for them to clear on their own.
? Now start the motor and run at 1500 to 2k rpm for another 10 minutes or drive around keeping it at about 2k rpms for 10 minutes. Following the extra run time...you are done.

 

Ten sposób wydaje się być najtańszy :)

 

 

Wszystkie metody zakładają, że po aplikacji należy przejechać się z autostradowymi prędkościami oraz samo czyszczenie potrwa przez kolejne kilkaset kilometrów. 

Na pewno warto stosować je do zachowania zaworów w czystości.

 

4. Ostatni sposób na jaki się natknąłem to wodorowanie. O nim wiem najmniej lub raczej powiem, że nic nie wiem. Nie spotkałem się nigdzie z komentarzami użytkowników, że działa.

 

Jaki są wasze przemyślenia na temat czyszczenia nagaru bez zdejmowania kolektora? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bardzo ciekawy, niestety dopiero mnie czeka, wiec nie będę mędrkował.. Dzięki za podzielenie się rekonesansem! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam praktyki ani narzędzi więc zakupiłem CRC (w sklepie 95 zł), zobaczymy co będzie.

W bardzo renomowanym zakładzie czyszczą nitro...

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta. Koledzy stosowali te specyfiki może do swoich tfsi. Aplikacja przez kolektor ssący ?? Jakie efekty ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2018 o 14:20, wampir napisał:

1. Preparat XADO antykoks.

Dziś przy wymianach eksploatacyjnych został u mnie zastosowany antykoks. Mechanik trochę więcej zastosował bo poszło prawie całe opakowanie na 6 cylindrów a ponoć na 20 wystarcza. Po aplikacji ,wydmuchaniu z cylindrów i wkręceniu świec nie dało się odpalić auta-jakby w ogóle kompresji nie było. Aku padł,ponowne podładowanie i dopiero po półtora godziny udało się odpalić auto(stopniowo pojawiły się zapłony w cylindrach). Trudno stwierdzić dlaczego tak się stało,ale auto po tym traumatycznym przeżyciu ma się dużo lepiej,czuć że lepiej się zbiera. Spalanie również poszło w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, damian19886 napisał:

A co w sprawie zapieczeniu pierścieni? 

To czego ja użyłem oprócz czyszczenia tłoków również uwalnia pierścionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pila24 napisał:

To czego ja użyłem oprócz czyszczenia tłoków również uwalnia pierścionki.

Tak ale ty miałeś później problemy z rozruchem silnika dlatego boję się by go nie uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, damian19886 napisał:

Tak ale ty miałeś później problemy z rozruchem silnika dlatego boję się by go nie uszkodzić.

No właśnie nie wiem dlaczego powstał ten problem,ale po czasie jak środek został juz wydmuchany z cylindrów auto odpaliło. Może zbyt duża ilość trafiła do cylindrów. Nie słyszałem aby ktoś miał podobne zdarzenie z tym środkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...