Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy jakiej firmy polecicie wałek rozrządu do AVF, ori jest za drogi i chyba nie ma sensu go pchać, zastanawiam się nad FEBI / KOLBENSCHMIDT ?? Szklanki to standardowo INA, AVFik po koksie na 180/390nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Forumowicze!

Zmagam się z pewną zagwozdką.

Zakupiłem auto, które na wymienionym rozrządzie ma zrobione lekko ponad 30tyś. km-niewiele. Szkopuł polega na tym, że wymiana ta miała miejsce...niecałe 7 lat temu (darujmy sobie dyskusje, czy takie auto naprawdę istnieje i czy ta historia jest wiarygodna :) ).

Zdaję sobie sprawę, że rozrząd wymienić TRZEBA. Ale...Czy Waszym zdaniem powinienem ograniczyć się do wymiany samego paska (rozrząd+wielorowkowy) -rolki raczej za dużo pracy nie miały... Co z pompą wody? (sam płyn na pewno zmienię). Czy sam napinacz (z rolką) powinien być wymieniony?

Wymiana była wykonana w ASO w Polsce, więc części z najwyższej półki.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozrządzie wymienia się ZAWSZE WSZYSTKIE elementy ruchome.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można wiedzieć czym to jest podyktowane? (tak-chodzi o to, że ew.awaria przekroczy gruuubo zakup zestawu rozrządu :) )

Z pewnością masz rację-niemniej chciałbym po prostu wiedzieć, dlaczego w tym wypadku wymiana całego zestawu jest niezbędna (czysta ciekawość a nie chęć bronienia swojej "racji")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dokładnie przeczytaj to co napisałem a jak nie możesz zrozumieć to czytaj do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev-z czytaniem ze zrozumieniem u mnie bardzo dobrze. A u Ciebie? :)

zapytałem podstawę takiego działania /uzasadnienie tezy/.

na samej mechanice znam się kiepsko, ale lubię słuchać/czytać kogoś kto wie coś więcej (i moze napisać więcej niż "tak"/"nie").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając zęby myjesz wszystkie czy tylko te z przodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 7 latach nawet bez kilometrów cały rozrząd kwalifikuje sie do wymiany według producenta rozrząd max 3lata lub km.

Tak wogóle to dla 500zł oszczedności nieopłaca sie ryzykować 3k w plecy.

Wielorowek i mikro bym obejrzał czy zdrowe napinacze czy sprawne i sprzegła klimy altka czy sprawne to przy awarii nierozwali silnika więc jak chcesz to na tym zaoszczedzisz(ja przy sprawnych napinaczach i sprzeglach wymieniłbym same paski )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 7 latach nawet bez kilometrów cały rozrząd kwalifikuje sie do wymiany według producenta rozrząd max 3lata lub km.

Tak wogóle to dla 500zł oszczedności nieopłaca sie ryzykować 3k w plecy.

Wielorowek i mikro bym obejrzał czy zdrowe napinacze czy sprawne i sprzegła klimy altka czy sprawne to przy awarii nierozwali silnika więc jak chcesz to na tym zaoszczedzisz(ja przy sprawnych napinaczach i sprzeglach wymieniłbym same paski )

Oczywiście nie chodzi o oszczędności (bo na takich rzeczach się tego nie robi!), a o samą sensowność operacji :) (stąd pytanie do bardziej obeznanych w temacie).

Na taką odpowiedź czekałem. nik23, bardzo dziękuję!

Edytowane przez Big Lebowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Oczywiście nie chodzi o oszczędności (bo na takich rzeczach się tego nie robi!), a o samą sensowność operacji :) (stąd pytanie do bardziej obeznanych w temacie).

Każdy kto ma odrobinę wiedzy technicznej, a nie musi być specem od Audi - ten wie, że zużywają się łożyska, guma parcieje, materiały poprzez tarcie tracą swoje właściwości. A w rozrządzie mamy i łożyska, mamy gumę, więcej deliberować nie trzeba. Jako że nie jesteś w stanie przeprowadzić w warunkach garażowych badań materiałów - elementy te się po prostu wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie chodzi o oszczędności (bo na takich rzeczach się tego nie robi!), a o samą sensowność operacji :) (stąd pytanie do bardziej obeznanych w temacie).

Każdy kto ma odrobinę wiedzy technicznej, a nie musi być specem od Audi - ten wie, że zużywają się łożyska, guma parcieje, materiały poprzez tarcie tracą swoje właściwości.

lutas- własnie o wspomniane łożyska mi chodzi (o zasadności wymiany pasków nawet nie wspominałem, ponieważ to wie się samo przez się!).

Rozrząd ma 7 lat. Przez te 7 lat przejechał skromną liczbę km. Moje pytanie dot.(w domyśle) tego czy wymiana (między innymi) samych rolek (w których występują łożyska) jest zasadna-w końcu za wiele pracy nie miały stąd moje wahania (bynajmniej nie podyktowane źle pojętą oszczędnością).

Powyżej otrzymałem odpowiedź(+wyjaśnienie) twierdzącą zatem temat uważam za zamknięty.

Edytowane przez Big Lebowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały rozrząd kwalifikuje sie do wymiany według producenta rozrząd max 3lata lub km.

No teraz to żeś dowalił do pieca :facepalm:

to Ci co robią 10-12k w rok po 30- 35k wymiana rozrządu? ja wiem że lekko około 7(nawet do 9) lat można jeździć jeśli się mało kilometrów nabija.

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały rozrząd kwalifikuje sie do wymiany według producenta rozrząd max 3lata lub km.

No teraz to żeś dowalił do pieca :facepalm:

to Ci co robią 10-12k w rok po 30- 35k wymiana rozrządu? ja wiem że lekko około 7(nawet do 9) lat można jeździć jeśli się mało kilometrów nabija.

Co dowaliłem? Producent przewiduje co 3 lata wymiane paska.

Ja nic nie pisałem ze ja tak radze. Czytaj ze zrozumieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały rozrząd kwalifikuje sie do wymiany według producenta rozrząd max 3lata lub km.

No teraz to żeś dowalił do pieca :facepalm:

to Ci co robią 10-12k w rok po 30- 35k wymiana rozrządu? ja wiem że lekko około 7(nawet do 9) lat można jeździć jeśli się mało kilometrów nabija.

Co dowaliłem? Producent przewiduje co 3 lata wymiane paska.

Ja nic nie pisałem ze ja tak radze. Czytaj ze zrozumieniem

Czytam ze zrozumieniem bo właśnie chodziło mi o to gdzie znalazłeś takie info producenta o rozrządzie? Przewaliłem całą serwisówkę i nic takiego nie znalazłem. Jest jak byk tylko podany przebieg 90.000km (60.000Mil)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Trwałość paska zależy od wielu czynników. Główne z nich, to styl jazdy kierowcy oraz warunki użytkowania.

Zdecydowanie większe obciążenia na skutek częstych przyspieszeń i hamowań, a więc i szybsze zużycie paska następuje podczas jazdy miejskiej. Ponadto stojąc w korkach silnik pracuje, a kilometry na liczniku nie przybywają.

Pasek rozrządu również się starzeje i powinniśmy go wymienić po trzech, a maksymalnie pięciu latach eksploatacji, nawet pomimo niewielkiego przebiegu.

Pasek należy wymienić także po zakupie używanego auta, jeśli nie mamy pewności kiedy był wymieniany.

Pasek nadaje się do wymiany również wtedy, gdy był zalany olejem.

Nie warto oszczędzać na pasku, lepiej wybrać droższy, ale renomowanej firmy. Wówczas mamy gwarancję jakości."

To nie moje słowa, to z magazyny autoświat.

I mowa tu o samym pasku a nie rolkach i napinaczach. Czyli naprawde nieduży koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze 80% usterek rozrzadu powoduje rozsypany napinacz. Jesli silnik pracuje rowno to spokojnie wytrzyma 150tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie z tobą Łukaszu zgodze, Mój pasek miał 65k i 7 lat napinacz sie zluźnił i przeskoczył pasek o jeden ząbek, samochód nieodpalił.

Ale udało sie ze nic nie rozwaliło. Zapodałem nowy rozrząd ina i pasek conti i po złozeniu odpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja sie kieruje rozsądkiem a nie gazetami typu autoświat bo i tam czasami pisza niezle bajki, zdarza mi sie to czasopismo czytać. Mialem F Cmaxa 1.6tdci tam producent przewiduje wymiane po 240k i faktycznie jak wymieniałem w nim pasek auto mialo już 10 lat i 3miesiace i prawie tyle kilometrów najechane a części nie oznajmialy zużycia. Wiec nijak ma sie teoria autoświata do realii. Ci co się nie znaja na mechanice nawet nie wiedza ze taka czynnosc jest do wykonania w aucie dopiero dowiaduja sie o tym jak im mechanik lub znajomy powie. Przy audi 1.9 uważam ze spokojnie 5-6 lat można śmigać na pasku jeśli sie mało kilometrów robi oczywiście warto dogladc go co jakiś czas, a wymiana po 3 latach to juz troche naciaganie na kase wedlug mnie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ja gdzieś napisałem że to Ja zalecam? Albo nawet że Ja zmieniam co 3 lata?

Napisałem tylko że producent paska zaleca wymiane co 3 lata bądź 60 kkm. Ja wiem co jest w ELSIE napisane i ze VW AG zaleca co 120k.

Naprawiałem nawet raz golfa 4 1.9tdi 110Ps w którym był ori pasek z 1998r i miał 224kkm i gość go dalej nie wymienił, niewiem czy nie jeździ na nim do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Problem jaki występuję w moim Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM AWX, to hałas wycie paska lub innego elementu rozrządu który pojawił się po jego wymianie ( rozrząd na częściach Ruville) Hałas ten przestawia ten filmik co prawda silnik inny ale problem ten sam.



Czytając komentarze, fora trafiam na opinie wymiany na nowo rozrządu, wymiany paska lub przyglądnięcie się pompie wody czy nawet pozostawienie tego bez ruszania - ( przejechałem z tym problemem 10000 km, autostrady etc - hałas nie zniknął nic się nie ułożyło )

Jakie jest wasze zdanie, rozwiązania lub rady Panowie ?

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...