Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

W komentarzach pod filmikiem właściciel auta napisał, że winna była pompa wody. Możesz zrobić tak jak on i po kolei wymieniać części ze starego rozrządu i sprawdzać co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dzisiaj wymieniono rozrząd i podobny odgłos mam ale zauważyłem jedną rzecz zerknijcie na zdjęcie czy nie za mocno naciągnięte. A jeszcze filmik z skaczącym napinaczem czy tak to ma być ? Dzięki.

https://drive.google.com/file/d/0Bz8RR1VDZYvkcW9LQ0tybU1sMU0/view?usp=sharing

21eavjc.jpg

Edytowane przez soften
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być na tym wrąbku ale zostawiałem juz w takim ustawieniu jak u ciebie i nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Dokonałem poprawki i już nie wyje jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mocno był napięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dzisiaj wymieniono rozrząd i podobny odgłos mam ale zauważyłem jedną rzecz zerknijcie na zdjęcie czy nie za mocno naciągnięte. A jeszcze filmik z skaczącym napinaczem czy tak to ma być ? Dzięki.

https://drive.google.com/file/d/0Bz8RR1VDZYvkcW9LQ0tybU1sMU0/view?usp=sharing

21eavjc.jpg

A jak to zdjęcie było zrobione?. Jak po zgaszeniu silnika to normalne że tak pokaże. Musiałbyś spowrotem ustawić rozrząd na znaki żeby sprawdzić napięcie paska.

Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zrobiłem po zgaszeniu silnika, nie ustawiałem rozrządu na znaki. Czyli sprawdzić czy jest dobrze mogę tylko gdy ustawi się rozrząd na znaki ? przy normalnym zgaszeniu silnika wtedy źle wskazuje ? Dziwnę nie mogę tego pojąć za głupi jestem czy jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz na blokadach a potem napinasz pasek. Zdejmujesz blokady i kręcisz wałem.

Ewentualnie korygujesz napięcie paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie na rozrządzie przejechane 2000 km czy po można ponownie założyć rozrząd ? Miała miejsce przekładka silnika i na starym silniku mam nowy rozrząd czy założenie go ponownie na drugi silnik może sprawić problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym serwisie powiedzą ci że pasek jest jedno razowy, w szkole mówili nam to samo. Kup sam nowy pasek a resztę starą tyle ze nikt nie da ci gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wejść w Fora sponsorowane - Sprzedaż i znaleźć Pro Choice

Edytowane przez jaceko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Pytanie? Kupiłem samochód od niemca z podwórka z przebiegiem 235 tys. Przy przebiegu 226 tys. niemiec wymienił rozrząd pasek siedzi Dayco wzmacniany HT ale bez logo audi górna rolka firmy Litens poznałem po napisie Korea Gmb pasek obejrzałem kawałek po kawałku jest w dobrym stanie udalo mi sie tylko tyle obejrzeć po zdjęciu górnej pokrywy przejechane na tym rozrządzie jest 59 tys .km. Ile jeszcze można pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie do 100 tys możesz ciągnąć, w instrukcji jest napisane 120 tys lub iles lat z tego co pamiętam to chyba 5 lat.

Ja na twoim miejscu dobił bym do 100 tys i wymienił komplet łącznie z uszczelniaczmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji do AWX i AVF 1,9 TDI PD z ciernym napinaczem mam zapis

pierwsza wymiana po 120 tys. km a kolejne co 90 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość szanujących sie mechaników poleca wymiane wszelkich części rozrządu itp co drugą wymianę tzn. po 120 tys sam pasek, po 210 tys całość. Z doświadczenia wiem że bardzo rzadko wymienia się uszczelniacze jeśli nie ciekną ......

Pisząc całość mam na mysli: rozrząd, pompę, wszelkie rolki, pasek wielorowkowy, sprzegiełko alternatora, rolkę klimatyzacji, uszczelniacz wału i wałka. 1 na 10 klientów decyduje sie na taką kompleksową wymianę, reszta wraca z płaczem że za wymianę uszczelniacza wału trzeba zapłacić więcej niż za wymianę rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko kiedy padają uszczelniacze na rozrzadzie bo PDki z reguły jeżdżą na dobrej oliwie. Częściej siada na wale od strony sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widuję sporo tych z początku produkcji ale uszczelniacze na rozrządzie rzeczywiście rzadko popuszczają.

Natomiast widuję dość często źle wymienione uszczelniacze, które wprost leją na pasek.

To co biega na pasku rozrządu radzę wymieniać regularnie, pompę wymieniam co drugi pasek.

Inne paski wymieniam przy rozrządzie ale rolki osprzętu znacznie rzadziej.

Nadal widuję fabryczne rolki osprzętu prawidło funkcjonujące.

Oczywiście nie polecam tego co poniżej:

Miewałem diesle, gdzie pasek biegał 10 / 12 lat / przebiegi ok.150/170 tys.km / i nic się nie stało.

Miałem też benzynę 2 litry, 12 lat, 180 tys.km pasek suchy i prawie zrudział ale wszystko działało prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wole dmuchac na zimne, wyp.... m wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...