Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieje się tak praktycznie zawsze, ustawiasz, robisz dwa obroty silnika na sucho, potem Odpalasz silnik na minutę, składasz, robisz jazdę testową i wychodzi tak jak na obrazku. 

Z mojego doświadczenia jeśli pasek nie buczy to zostaw, zostawiłem tak ok 10 sztuk i żaden nie wrócił z uszkodzonym silnikiem ani inna reklamacja.

Jeśli ci to przeszkadza to możesz skorygować naciąg bez rozbierania tyle ze możesz pociąć sobie ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szuszek83 napisał:

Czy takie ustawienie napinacza moze byc? Czy korygowac? I czy mozna to zrobic bez ponownego blokowania rozrzadu? ustawione bylo tak ze sie miescilo dokladnie po srodku, ale po odpaleniu przestawil sie na taka pozycje jak na zdjeciu, kat synchronizacji jest rowno na 0, tylko czy pasek nie bedzie zbyt napiety w takim polozeniu.

20170317_225155.png

Najpierw musisz założyć blokady a potem sprawdzić znaki na napinaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pracującym silniku wskaźnik utrzymuję sie w szczelinie. Idzie to zobaczyc przez szczeliny w pasie przednim.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili na pracujacym silniku przesuwa sie strzaleczka o 1-2 mm w lewo, pojerzdze troche i zobacze czy bedzie sie cos dzialo

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎19 o 08:25, szuszek83 napisał:

W tej chwili na pracujacym silniku przesuwa sie strzaleczka o 1-2 mm w lewo, pojerzdze troche i zobacze czy bedzie sie cos dzialo

wczoraj zrobiłem jakieś 50 km , a dziś oto co zauważyłem po zdjęciu osłony:

20170320_123050.jpg

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie patrz bo nie wiesz jak jest silnik ustawiony a znając życie napewno nie jest 1 cylinder w GMP. Dlatego​ napisałem żebyś sprawdził naciag na uruchomionym silniku bo wtedy widac a jesli mieści sie strzałka w nacięciu to jest ok.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 1.9 tdi BRB- wymieniłem rozrząd kpl. w maju 2011 roku, przejechałem łącznie przez ten czas około 25 000 km z jazdą miejską 80%.

Czy trzeba już wymienić rozrząd?

Pozdrawiam  

Edytowane przez zbych58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypada juz wymienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał uczelniacz wału. Czy koło zębate muszę też wymienić 038105263E czy wystarczy sama śruba 045105229? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczytałem się ze śrubą jest jedno razowa a to koszt 18zl w ASO a o koło zębate wolałem się zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zakręcić starą śrubę, nic się nie stanie. Najlepiej z dodatkiem kleju do gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby powinny być nowe i bez kleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby kola pasowego i zębatego wymienię mają na stanie w ASO. A koło zębate to wydatek 150zl jak będzie potrzeba to też.  Sądziłem że koło trzeba wymienić.

Jeszcze jedno simering na wale jest taki sam jak na wałku rozrządu?

Dzięki koledzy za odzew.

 

Edytowane przez jaceko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie wymieniam i puki co nikomu się nie odkręcila.

Uszczelniacz walka to zwykły simering a wału jest razem z korpusem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jaceko napisał:

Śruby kola pasowego i zębatego wymienię mają na stanie w ASO. A koło zębate to wydatek 150zl jak będzie potrzeba to też.  Sądziłem że koło trzeba wymienić.

Jeszcze jedno simering na wale jest taki sam jak na wałku rozrządu?

Dzięki koledzy za odzew.

 

Uszczelniacz wału korbowego przód (35X48X10) EL155560

uszczelniacz wału korbowego.jpg

Uszczelniacz wałka rozrządu (32X47X10) EL129780

uszczelniacz wałka rozrzadu.jpg

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego "szuszek83" z tymi uszczelniaczami. Pracownik w hurtowni upierał się że są to te same uszczelniacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wału i wałka różni się, ale na wał na pewno nie występuję z korpusem od str rozrządu. Kup na wał 35x48x10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lukaszooo napisał:

Ja tego nie wymieniam i puki co nikomu się nie odkręcila.

Uszczelniacz walka to zwykły simering a wału jest razem z korpusem. 

Z korpusem wystepuje na tyle, od strony skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.04.2017 o 09:57, lukaszooo napisał:

Ja tego nie wymieniam i puki co nikomu się nie odkręcila.

Uszczelniacz walka to zwykły simering a wału jest razem z korpusem. 

Nie zgodzę się. To nie są zwykłe uszczelniacze. Zwykły najczęściej jest silikonowy ze sprężynką, który potrafi zrobić rowek na wałku. Oryginalne uszczelniacze są z materiału PTFE i nie niszczą powierzchni wałka jak zwykłe uszczelniacze. Oczywiście każdy zdecyduje samodzielnie. Zwykły kosztuje 10 PLN a taki jak powinien być ponad 30 PLN a w serwisie ponad 100PLN.

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...