Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Może być nawet z tekstolitu nie znam sie na tym, ja biorę zawsze z Elringa  038103085C i nikt jeszcze nie wrócił że coś cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2017 o 20:25, lukaszooo napisał:

Może być nawet z tekstolitu nie znam sie na tym, ja biorę zawsze z Elringa  038103085C i nikt jeszcze nie wrócił że coś cieknie.

Ja jak się na czymś nie znam to się nie wypowiadam i nie wprowadzam nikogo w błąd. Oryginalny 038103085C uszczelniacz nie jest zwykłym, którego sobie klubowicze wyobrażają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym on sie niby różni ? kwadratowy jest ?

Fabryczny uszczelniacz wałka rozrządu.

aqN8xGE.jpg

hMUrfNN.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, lukaszooo napisał:

A czym on sie niby różni ? kwadratowy jest ?

Fabryczny uszczelniacz wałka rozrządu.

aqN8xGE.jpg

hMUrfNN.jpg

 

Uszczelniacz na wałku rozrządu wygląda "normalnie" a rożni się tym od zwykłych że jest uszczelniaczem kierunkowym. Jaki to ma wpływ na jego sprawność to można się spierać ale inżynierowie zaprojektowali je w jakimś celu...i stosują :).

dla ciekawych podstawowe grupy uszczelniaczy: http://www.hydrotech.opole.pl/hydrotech_zakuwanie_przewodow/simmeringi.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2017 o 10:47, zbych58 napisał:

A4 1.9 tdi BRB- wymieniłem rozrząd kpl. w maju 2011 roku, przejechałem łącznie przez ten czas około 25 000 km z jazdą miejską 80%.

Czy trzeba już wymienić rozrząd?

Pozdrawiam  

Instrukcja mówi że jak rozrząd nie przejechał przewidzianych kilometrów to po upływie 4 lat i tak powinno się go wymienić :decayed::hi:

Ale nie dajmy się zwariować, osłonięta guma w niepracującym silniku aż tak szybko się nie starzeje .

Ja u siebie zmieniałem w 2010 , nalatane ma 64 kkm  i w przyszłym roku pewnie wymienię :)

Oczywiście to moje prywatne zdanie i moja decyzja, nikt Ci ani mi nie zagwarantuje że pasek wcześniej nie strzeli :P

Dużo zależy od tego jaki pasek był zamontowany i czy auto było sukcesywnie użytkowane ( czy nie stało długo nieodpalane pod chmurką , co mogło by spowodować mocne skorodowanie kół rozrządu, które to bezpieczne dla paska na pewno nie jest ).:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie filozofujcie, uszczelniacz jest zwykłym uszczelniaczem jedno wargowym bez dziwactwactwa. Zamiennik z elringa wystarcza w 100% 

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2017 o 22:54, szuszek83 napisał:

Czy takie ustawienie napinacza moze byc? Czy korygowac? I czy mozna to zrobic bez ponownego blokowania rozrzadu? ustawione bylo tak ze sie miescilo dokladnie po srodku, ale po odpaleniu przestawil sie na taka pozycje jak na zdjeciu, kat synchronizacji jest rowno na 0, tylko czy pasek nie bedzie zbyt napiety w takim polozeniu.

20170317_225155.png

 

Panowie podłaczam się do pytania, czy takie napięcie może zostać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, leklerk3 napisał:

 

Panowie podłaczam się do pytania, czy takie napięcie może zostać?

 

u mnie jest i jest wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedz. Tak wlasnir sie zastanawialem nad tym, bo instrukcje napinania znam doskonale jednak przy dokrecaniu tego napinacza zawsze troche wskazowka idzir do przodu. Po uruchomieniu to juz w ogole ten napinacz pracuje i trudno mi sobie wyobrazic zeby ta wskazowka stala jak dzwon w szczelinie

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dokrecaniu tego napinacza zawsze troche wskazowka idzir do przodu.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka




Ostatnio przeglądałem ELSA i tam jest właśnie o tym wspomniane i serwisówka dopuszcza o 5mm wyjście strzałki w prawą stronę poza wycięcie w napinaczu


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co warto wymienic przy okazji rozrzadu?

prawie 90kkm od ostatniej wymiany

 

 

pompe wody i plyn G12/G13?

pasek alternatora/klimy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś temat jak wymienić uszczelniacze od strony rozrządu? Bo ryzykuję i jeżdżę na starym rozrządzie w silniku po przekładce. Rozrząd wymienię sam ale uszczelniacze chciałbym przy okazji wymienić i mieć spokój. Nic nie znalazłem w internetach ani na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do górnego koła najlepiej mieć ściągacz, można zrobić samemu, dolne po odkręceniu lekko schodzi. Wyciągasz stare, montujesz nowe i skręcić z odpowiednim momentem. Dolne koło zalecane skręcenie nową śrubą. Bez problemu do zrobienia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ściągacza się nie obejdzie? Widziałem gdzieś na youtubie jak robią z grubej blachy ten ściągacz.
Pomysł jest taki żeby na założonym rozrządzie z blokadami, dolne koło potraktować pneumatem.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zymek1989 napisał:

Jest jakiś temat jak wymienić uszczelniacze od strony rozrządu? Bo ryzykuję i jeżdżę na starym rozrządzie w silniku po przekładce. Rozrząd wymienię sam ale uszczelniacze chciałbym przy okazji wymienić i mieć spokój. Nic nie znalazłem w internetach ani na forum. 

jak nie cieknie to nie ruszaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak zrobię. Tylko po co mechanik kazał kupować skoro nie założył od razu jak silnik był sprawdzany na aucie.
Przepraszam za off top

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AVF-ie jakim momentem dokręcać szpilki/śruby dwustronne od napinacza i rolki. Będę zmieniał rozrząd i te szpilki też chcę zmienić a nie znalazłem siły ich dokręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kavior78 napisał:

W AVF-ie jakim momentem dokręcać szpilki/śruby dwustronne od napinacza i rolki. Będę zmieniał rozrząd i te szpilki też chcę zmienić a nie znalazłem siły ich dokręcania.

Nie ruszaj szpilki od napinacza

Nie ma potrzeby

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev dzieki za odpowiedz. Wiem, ze jestes praktykiem a nie teoretykiem wiec pytam dlaczego nie ruszac? Ryzyko uszkodzenia gwintu w glowicy istnieje? Czytalem kilka tematow o peknieciu szpilki napinacza (chyba raczej w 2.0tdi) i z tego powodu specialnie dokupilem w aso szpilki. Od rolki szpilke moge zmieniac? Wkrecana jest juz w blok silnika chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...