Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Kavior78 napisał:

Dev dzieki za odpowiedz. Wiem, ze jestes praktykiem a nie teoretykiem wiec pytam dlaczego nie ruszac? Ryzyko uszkodzenia gwintu w glowicy istnieje? Czytalem kilka tematow o peknieciu szpilki napinacza (chyba raczej w 2.0tdi) i z tego powodu specialnie dokupilem w aso szpilki. Od rolki szpilke moge zmieniac? Wkrecana jest juz w blok silnika chyba.

zdarza sie ze wykreca sie z gwintem a potem jest kłopot

srube od dolnej rolki dajesz nową z zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kavior78 napisał:

 Czytalem kilka tematow o peknieciu szpilki napinacza (chyba raczej w 2.0tdi)

Z tego co pamiętam to pękała któraś szpilka tylko w 2.0tdi 16V i była ona cieńsza o 2mm niż w 8V(takim jak u Ciebie w furce)

Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo szpilki do rolki napinającej... U mnie w tym silniku po przekładce była już klejona chyba i mechanik zamiast zakontrować i próbować ją wykręcić to zj***ł gwint jakimiś kombinerkami i później na tą szpilkę dał nowy napinacz ;/ Gwint trzyma ale robota po łebkach...

Dobrze, że uszczelniacze były wymienione pod wałkiem i wałem bo pod wałem lekko pocił się. Ciężko tą śrubę ruszyć od wału... pneumatem ponad 10 bar i ruszyła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po swojej pierwszej wymianie rozrządu. Generalnie problemów nie było jedynie co mnie niepokoi to, że pasek nie idzie środkiem kół jak było przed wymianą tylko przesunięty jest bliżej silnika. Wymieniałem na blokadach, napinacz ustawiłem idealnie na środku. po uruchomieniu silnika wskaźnik przesunął się w prawo i słychać było jak lekko miauczy pompa wody. Napinacz lekko popuściłem i po uruchomieniu silnika wskaźnik napinacza idealnie po środku. Dzisiaj patrzę i znowu wskaźnik jest lekko przesunięty w prawo. Na fotkach wszystko widać.

Kąt synchronizacji po wymianie mam 2,2 a przed był około 1.0. Ale to poprawie jeszcze dzisiaj na 0.

Obraz 001 (Kopiowanie).jpg

Obraz 002 (Kopiowanie).jpg

Edytowane przez Kavior78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też pasek przesunął się względem starych sladów w strone silnika tak jak u Ciebie ale według mnie jest ok bo nigdzie nie ociera a już trochę przejechałem kilometrów tak

co do napinacza to ustaw silnik na znakach i wtedy sprawdź napiecie paska na napinaczu

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kavior78 napisał:

Jestem po swojej pierwszej wymianie rozrządu. Generalnie problemów nie było jedynie co mnie niepokoi to, że pasek nie idzie środkiem kół jak było przed wymianą tylko przesunięty jest bliżej silnika. Wymieniałem na blokadach, napinacz ustawiłem idealnie na środku. po uruchomieniu silnika wskaźnik przesunął się w prawo i słychać było jak lekko miauczy pompa wody. Napinacz lekko popuściłem i po uruchomieniu silnika wskaźnik napinacza idealnie po środku. Dzisiaj patrzę i znowu wskaźnik jest lekko przesunięty w prawo. Na fotkach wszystko widać.

Kąt synchronizacji po wymianie mam 2,2 a przed był około 1.0. Ale to poprawie jeszcze dzisiaj na 0.

Obraz 001 (Kopiowanie).jpg

Obraz 002 (Kopiowanie).jpg

Synchro zrób na -1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz ustawia się raz, zgodnie z instrukcją i jest dobrze. To, że zmienia sie jego położenie to znaczy, że pracuje i taka jest też jego rola. A to co widać na zdjęciach zrobionych po zgaszeniu silnika to już w ogóle paranoja- przecież położenie tego wskaźnika zależy od tego w jakim momencie zatrzyma się silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek95 ja to rozumiem ale skoro na znakach i blokadach ustawiłem napinacz a pompę słychać to chyba coś nie halo. Gdyby nie ona to tematu by nie było. Pompa ori kupiona w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli coś Ci "miauczy" to nie pompa wody a pasek. Nowe paski czasami tak mają, z tego co zauważyłem szczególnie w niskich temperaturach. Nic już tam nie kręć tylko jeździj. Jak nie przestanie za kilka dni, tygodni to wtedy możesz się martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy rozrząd w życiu to człowiek przewrażliwiony :shock3:Tak zrobię jak piszesz, pojeżdżę trochę. Dzięki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko bede wymieniał rozrząd i przy okazji chciałbym wymienić pasek klinowy i ten drugi taki długi, jak ten drugi sie nazywa i czy są dwa czy trzy paski do osprzętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa paski wielorowkowe, jeden dłuższy do napędu alternatora, pompy wspomagania i wentylatora a drugi krótki do napędu sprężarki klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, cześć,

Z góry przepraszam jeżeli nie wybrałam dobrego wątku na takie zapytanie ale potrzebuję pomocy. Mam zamiar wymienić rozrząd w swoim Audi A4 B6 1.9 TDI 116KM i teraz pytanie który najlepiej kupić ? Widziałam na allegro org. lecz nie mam pewności. Oprócz rozrządu potrzebuje również zakupić uszczelniacze ponieważ po wstępnej diagnostyce chlapie mi olej spod uszczelniacza wałka rozrządu i ja również muszę wymienić. Proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie odnośnie wymiany rozrzadu :) 

Zaczne od początku . Mam wymieniony silnik , oznaczenie avf  natomiast nie wiem jaki jest napinacz hydro/mechaniczny?  

Pytanie czy moge stwawić mechaniczny jeśli jest hydrauliczny ? bez rzeźby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kamil QQlka napisał:

Mam wymieniony silnik , oznaczenie avf  natomiast nie wiem jaki jest napinacz hydro/mechaniczny?  

Czy tak trudno zdjąć osłonę rozrządu i sprawdzić jaki jest napinacz ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co trzeba potraktować antylock jakie sroby nakretki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ditomee napisał:

Co trzeba potraktować antylock jakie sroby nakretki

w jakim to jest języku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...