Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana Audi A4 B5 na B7


Mateurz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżdżę obecnie Audi A4 B5 z 2000 roku. Silnik 2.4 z gazem oraz napędem quattro. Posiadam go półtora roku, zrobiłem nim 20 tysięcy i jestem bardzo zadowolony. Właściwie poza rzeczami eksploatacyjnymi nie robiłem przy nim nic. Oleju nie bierze, moc trzyma, rdza nie wychodzi. Obecnie ma przebieg 220 tysięcy i sądząc po stanie wnętrza, które jest w idealnym stanie może być prawdziwy. Niedługo kończą mi się opłaty i niedługo będzie kilka rzeczy eksploatacyjnych do zrobienia, dlatego jakbym miał go sprzedawać to teraz.

Ostatnio przyszło mi do głowy zmienić A4 B5 na B7, z silnikiem 1.8t oraz napędem quattro. Niestety jest to rzadkość u nas w Polsce, a jak już są to powyżej 30 tys zł. Z tego większość jest pewnie w gorszym stanie niż moje B5.

Chciałbym się dowiedzieć, czy odczuje dużą różnicę pomiędzy B5, a B7 i czy ta różnica jest warta 15 tys dopłaty? Przede wszystkim jaka jest jakość wykonania, awaryjność, cena części oraz miejsce w środku? Mam 195cm wzrostu i za mną miejsce jest właściwie tylko na zakupy.

Edytowane przez Mateurz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadlem się z b5 tdi na b7 2.0tdi. Powiem tak do b5 bym nie wrócił. Komfort jazdy, wyciszenie, wygląd  itd wszystko na korzyść b7. Usterkowość b7 większa ale i elektroniki więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, .Pablo. napisał:

Ja przesiadlem się z b5 tdi na b7 2.0tdi. Powiem tak do b5 bym nie wrócił. Komfort jazdy, wyciszenie, wygląd  itd wszystko na korzyść b7. Usterkowość b7 większa ale i elektroniki więcej.

 

A jak z miejscem z tyłu w porównaniu do B5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 194cm wzrostu za mną jest fotelik dziecka w i dajemy radę ?. Z tyłu trochę więcej miejsca jest ale szału nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko zależy jak trafisz. 15tyś dopłaty to tak lekko mówiąc jeśli chcesz zadbane B7 w sedanie w quattro i 1.8T (nie ze Szwecji). Powiedziałbym, że koło 20tyś. Miałem B5 przez ponad 3 lata i poza utlenianiem przy listwie tylnej klapy zero korozji. Oglądałem kilka B7, w tym jedna z Danii i nie miała elementu bez rdzy. Lepiej wykonana to bym nie powiedział bo wszystko idzie w jednym kierunku... i aut nie robi się lepiej tylko gorzej. B7 uważam jednak za ostatnie Audi w połączeniu z 1.8T, które jeszcze jest ostatnim dobrym Audi. Oczywiście ktoś zaraz powie, że ceny B7 są chore itd i za to można kupić B8. Jednak nie bez powodu B8 w 1.8TFSI można kupić w cenie B7 1.8T. Nie jest to wymysł polaczków, że są takie ceny za te auta. Bez problemu można zobaczyć ile te egzemplarze zadbane kosztują w DE. Też uważam, że ceny  mogłyby być niższe ze względu na zabezpieczenie antykorozyjne, które nie powala.

Edytowane przez oyamabdg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B7 mam problemy z elektryką co troche cos nie dziala (moze polepszyli po lifcie) , w starym B5 nigdy nie bylo problemu pomimo przebiegu ponad 270 tys. B5 lepsza jakosc wykonczenia ,zaden przelacznik nie przetarl sie po mimo uplywu lat . Ogolnie taka sama ciasnota z tylu w obu modelach. Jak nie 1.8T to 2.0T. W zasadzie to te same silniki z takim samym blokiem tylko inna pojemnosca, w 2.0TFSI ma inny osprzet i nie mylic  z tym gównianym 2.0TFSI  z B8 bo to calkiem 2 inne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...