Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana uszczelki pod głowicą a planowanie


oneskypemen

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Chodził będzie, ale będzie miał mniejszą moc z racji tego, że część skoku krzywki wałka rozrządu napędzająca pompki jest zarezerwowana dla dotrysku regeneracyjnego DPF-a.

Patrząc po fazach rozrządu część ta jest możliwa do wykorzystania do kilkudziesięciu stopni już po GMP w suwie pracy, czyli bezużyteczna w silniku bez DPF-a :hi:

Nie bardzo rozumiem czemu mniejsza moc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, misiek95 napisał:

Nie bardzo rozumiem czemu mniejsza moc? 

Przez czas w którym  ECU wysterowuje pompkę do wtryskiwania paliwa , tłoczek pompowtrysku na tym wałku pokona krótszą drogę niż na ori wałku.

Krótsza droga tłoczka = mniejsza dawka wtryśniętego paliwa = mniejsza moc :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, piotrsob1 napisał:

Przez czas w którym  ECU wysterowuje pompkę do wtryskiwania paliwa , tłoczek pompowtrysku na tym wałku pokona krótszą drogę niż na ori wałku.

Krótsza droga tłoczka = mniejsza dawka wtryśniętego paliwa = mniejsza moc :hi:

Miałem w ręce oba wałki jednocześnie. Ten z DPF jak pisałeś naciska na pompowtrysk jeszcze daleko po gmp, kiedy cewka już dawno jest zamknięta w normalnym cyklu pracy. Początek (conajmniej do gmp) wygląda tak samo wiec nie wiem na czym miała by polegać różnica.

Mówisz tak, jak by to najpierw cewka sie otwierała a później stopniowo rósł nacisk na tłoczek ( a przecież tak nie jest). Oświeć mnie prosze albo wrzuć jakiś wykres porównawczy bo inaczej sie nie zrozumiemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://goo.gl/images/BwQWYN

No mówiąc obrazowo krzywka napędzająca pompkę wałka do DPF-a jest mniej stroma niż w zwykłym wałku. Przez co w Tym samym czasie tłoczek pompowtrysku zostanie mniej wciśnięty i pompka wtryśnie mniej paliwa do cylindra .?

No prościej już nie umiem :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem o bpz bo jest z 2008 roku, tylko ten nieszczęsny wałek jest od dpf. Większość awx ma już  niestety górę do robienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2018 o 22:26, piotrsob1 napisał:

jest mniej stroma niż w zwykłym wałku

tego nie widziałem mając oba w ręce..

W dniu 3.07.2018 o 06:49, bobikos napisał:

Pomyślałem o bpz bo jest z 2008 roku, tylko ten nieszczęsny wałek jest od dpf. Większość awx ma już  niestety górę do robienia. 

lepiej kup awx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam kupowac awx z walkiem do wymiany to rownie dobrze mogę sie brac za robienie swojego silnika. Niemniej poszukam jeszcze przyzwoitego slupka, moze sie trafi nawet awx. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...