Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BWE a 10W40, zmiana na inny?


fishu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie stałem się posiadaczem A4 B7 2.0 TFSI. Przeczytałem większość tematów w tym dziale ale nadal mnie gryzie kilka wątpliwości. Pierwszy i najważniejszy to to że poprzedni właściciel jeździł na oleju 10w40 mobila. Co w tym przypadku zrobić? Wlewać 5W40 motula albo liqui moly? Robić płukanke? Zrzucac miskę i dekiel zaworów? Przebieg 230 tysięcy. Słychać jakieś cykanie, nie poznałem jeszcze dobrze tego silnika i nie wiem czy tak ma być, dodam że po ostrej jeździe po ekspresowce i powrocie na podwórko cykanie i odgłos silnika był troszkę mocniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylej tego gluta,bo to się nie nadaje do tego silnika tylko to smarowania zawiasów przy bramie.Dobrze by było zwalić miskę bo po tym oleju to nie można się niczego dobrego spodziewać i tu nasuwa się pytanie dlaczego poprzedni właściciel zalał takiego gluta??.W każdym bądź razie płukanka zrzucenie miski czyszczenie smoka,można a nawet trzeba sprawdzić stan pompy oleju uprzednio sprawdzając ciśnienie oleju powinno się mieścić na jałowym w przedziale 1.2-1.6 bara 2 tys obr 2,7-4,2 bara powyżej 2tyś ponad 5 barów pomiar wykonać na rozgrzanym silniku.Jeśli będzie wszystko ok to zalać dobrą oliwę np 0W40 lub 5W40 i tu dowolność Millers,Liqui Moly,Motul itp byle było z pewnego źródła u nas na forum pisz do kolegi Dzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Hołowczyc20 napisał:

tu nasuwa się pytanie dlaczego poprzedni właściciel zalał takiego gluta??

No jak to dlaczego? Pewnie brał olej Panie i trza było przejść na gęstszy, co by brał mniej. :doh::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno koleś dolewał pół litra na 6000km. Pomiary zrobić jeszcze na tym starym oleju? 

Edytowane przez fishu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fishu napisał:

Podobno koleś dolewał pół litra na 6000km. Pomiary zrobić jeszcze na tym starym oleju?  

Możesz na starym i później na nowym,roboty nie ma z tym dużo bo potrzebny będzie manometr z kawałkiem wężyka i końcówką z gwintem M10.Po zmianie oleju będziesz widział ile go będzie wciągać na 1000km.A co płukanki to polecam liqui moly engine flush pro line lub Millersa engine flush.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół litra na 6000 km czyli okolo 0.08 litra na 1000 km to norma w wysilonych turbo benzynach i nie robil bym z tego sensacji. Mój BWE tyle bierze (0W40)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2018 o 00:05, fishu napisał:

Witam

Właśnie stałem się posiadaczem A4 B7 2.0 TFSI. Przeczytałem większość tematów w tym dziale ale nadal mnie gryzie kilka wątpliwości. Pierwszy i najważniejszy to to że poprzedni właściciel jeździł na oleju 10w40 mobila. Co w tym przypadku zrobić? Wlewać 5W40 motula albo liqui moly? Robić płukanke? Zrzucac miskę i dekiel zaworów? Przebieg 230 tysięcy. Słychać jakieś cykanie, nie poznałem jeszcze dobrze tego silnika i nie wiem czy tak ma być, dodam że po ostrej jeździe po ekspresowce i powrocie na podwórko cykanie i odgłos silnika był troszkę mocniejszy. 

Co do dzwieku najlepiej posluchac obok innego auta z tym silnikiem. Ja panikowalem a porownalem z kolega black i wszystko gra. Pierwsze co sprawdz cisnienie, jak bedzie w normie to zrob plukanie i zmiana oleju i jeszcze raz pomiar. 

Jakby pomiar byl lipny to miska w dol i trzeba smok sprawdzic. Rob pomiar cisnienia przy 80 stopniach ( olej ) bo jak go mocno rozgrzejesz i bedzie mial 100 czy 110 to inne wartosci wyjda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, biorę się za pomiary, zwalam miskę a olej zalewam motul xcess 5w40. No i muszę wpaść do warszawy na spota, może ktoś będzie z 2.0T i wtedy porównamy i się trochę uspokoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, fishu napisał:

Dzięki Panowie, biorę się za pomiary, zwalam miskę a olej zalewam motul xcess 5w40. No i muszę wpaść do warszawy na spota, może ktoś będzie z 2.0T i wtedy porównamy i się trochę uspokoję.

Zawsze ktoś jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie oleju, zrobiłem 1200km i mam połowę stanu, według mnie za szybko zginęło tyle oleju. Gdzie szukać przyczyny? Nie widzę kopcenia, może z dwa razy delikatny dymek jak ruszyłem szybko ze świateł. wycieków nie ma bo przy wymianie obejrzałem wszystko i silnik suchy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż poprzedni właściciel lał dziadowski olej,który się w ogólne nie nadawał do tego motoru teraz zalałeś lepszy poprzedzając płukanką,ale jak piszesz,że na 1200km jest już pół stanu to odpowiedź jest prosta pierścienie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na takie ilości oleju nie ma kopcenia ani żadnych charakterystycznych obiawów? Sprawdzę jeszcze turbo, zdejmę dolny wąż i zobaczę jak tam sytuacja się przedstawia, może turbo puszczać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego lał 10w40 zeby zadziej dolewać:p

musial bys mieć szczęście zeby turbo bralo olej... To raczej wina silnika.

Edytowane przez KamilMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze czasem jest tak,że coś się porobi przy separatorze oleju w pokrywie zaworów i puszcza olej w dolot,a sama odma nie jest w stanie wyłapać całości.Możesz jeszcze tak zrobić jak piszesz sprawdź turbo najlepiej zdejmij węża z intercoolera z prawej strony i zobaczysz ile oleju wyleci.Jeśli będą to śladowe ilości to turbo jest ok,przykładowo u siebie jak wymieniałem intercooler prawy właśnie to wylało się ponad 0.5l oleju.Przy czym za poprzedniego właściciela padło turbo i pluło olejem więc nie wiem czy po prostu nikt tam nie zaglądał przy wymianie turbosprężarki czy sama turbina puszcza,ale przy oględzinach u tunera luzów na wirniku nie było.Możesz jeszcze wykręcić świece i zobaczyć jak wyglądają jeśli pali olej przez pierścienie to będą okopcone takim czarnym tłustym nagarem,a jeśli będą w kolorze kawa z mlekiem wszystkie 4 to bym się zastanawiał nad innymi opcjami.Również same pierścienie mogą być zapieczone od tamtego dziadowskiego oleju i zanim się wypłucze syf to też chwilę zejdzie,chyba że masz kanał i czas to zwalić michę i płukać zalać go od góry ropą niech się odgryzie wszystko,rozpuści i zleci na dół.Przy okazji będziesz mógł wyjąć pompę oleju i zweryfikować jej stan,głównie mam tu na myśli te nieszczęsne wałki i wyczyścić smok.To są w sumie najtańsze opcje jeśli to nic nie da to niestety pierścienie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zdjęcia miski trzeba ruszać zawieszenie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fishu napisał:

Do zdjęcia miski trzeba ruszać zawieszenie? 

 

Sanki trzeba troche opuscic wiec pozniej przydaloby sie zbieznosc zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...