Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Felgi 18 do b6


Krystianledd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .  Planuje kupić felgi 18 do mojego Małysza ,  lecz boję się że nie wejdą mi że względu na wahacze.  W załączniku wysyłam zdjęcie jak leżą na b8 , nie znam się na tym więc proszę Was o pomoc . Można po tym zdjęciu wogole stwierdzić czy się zmieszczą ? 

received_1028222304001039.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzają i 19 do b6... 18 wejdą bez problemu tylko trzeba dobrać odpowiednie et. Wszystko jest w odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 18" i beż żadnych problemów:) najważniejsze tak jak kolega przem mówi to ET, swojego nie pamiętam niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zawiechę 1BA to się w 18 nie pchaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczemu fido? ja mam pełny E4J i nie narzekam, choć nie powiem pierwsze dni po kupnie auta wkurzało mnie wszystko, wszystko czułem, każda koleinę kamyk itd. ale teraz już się przyzwyczaiłem i jest git:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma standard zawieszenie to 18 cali będzie robiło z audi wóz na żelaznych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód koła 225/40 R18 i 195/65R15 jest ten sam więc niby czemu? Wysokość auta nadal zostanie taka sama. Co to za różnica czy 16 czy 20 cali przy tym samym obwodzie. Jedynie wizualnie się zmieni no i auto się będzie lepiej prowadziło na szerszym kapciu z niższym profilem bez balona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wyjaśnij czemu? Ja nie czułem żadnej różnicy między 15" a 18", oprócz tego, że na niższym profilu auto mniej pływało po drodze i szybciej reagowało na ruchy kierownicą. Nie zmieniła się ani wysokość, ani nic się nie zmieniło w pracy zawieszenie bo cały czas jest ta sama wielkość koła. Zawieszenie musi nieco więcej pracować, ze względu, że opona niskoprofilowa gorzej amortyzuje dziury, ale to też zależy od opony... Możesz mieć 195/65/15 twardą (większość runflatów są twarde) a możesz mieć 225/40R18, która jest mięciutka i wybiera niewielkie nierówności... Zależy kto jak jeździ jeszcze. Ja nawet na 15 i 1BA nie miałem w naturze zapier*** po dziurach. Może jak ktoś po dziurach 10cm zapierdzielał na 15 i się przesiadze na 18 to się źle prowadzi, ale jak ktoś jeździ po normalnych drogach a nie w offroadzie to zmiana na plus, a nie minus. Co innego wygląd... Duża felga i koza nie wygląda dobrze dlatego długo nie wytrzymałem i wpadło -45m.... Przy twardych amorach i poliuretanach pasażerowie muszą kaski zakładać bo mogą głową o podsufitkę walnąć.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Makale napisał:

Ale wyjaśnij czemu? Ja nie czułem żadnej różnicy między 15" a 18", oprócz tego, że na niższym profilu auto mniej pływało po drodze i szybciej reagowało na ruchy kierownicą. Nie zmieniła się ani wysokość, ani nic się nie zmieniło w pracy zawieszenie bo cały czas jest ta sama wielkość koła. Zawieszenie musi nieco więcej pracować, ze względu, że opona niskoprofilowa gorzej amortyzuje dziury, ale to też zależy od opony... Możesz mieć 195/65/15 twardą (większość runflatów są twarde) a możesz mieć 225/40R18, która jest mięciutka i wybiera niewielkie nierówności... Zależy kto jak jeździ jeszcze. Ja nawet na 15 i 1BA nie miałem w naturze zapier*** po dziurach. Może jak ktoś po dziurach 10cm zapierdzielał na 15 i się przesiadze na 18 to się źle prowadzi, ale jak ktoś jeździ po normalnych drogach a nie w offroadzie to zmiana na plus, a nie minus. Co innego wygląd... Duża felga i koza nie wygląda dobrze dlatego długo nie wytrzymałem i wpadło -45m.... Przy twardych amorach i poliuretanach pasażerowie muszą kaski zakładać bo mogą głową o podsufitkę walnąć.

Jeśli jeździsz do sklepu po bułki to 1BA i 18cali się nada, ale jeśli chcesz pojeździć szybciej czy agresywniej, to jest to jedna wielka łódka z auta. Chodzi mi o miękkość zawieszenia i braku stabilności samochodu, a nie o kwestię tyłka, bo są ludzie, którzy uważają, że auto ma być wygodne za wszelką cenę i z nimi się nie dogadasz. Jeździłem na 15tkach jak i na 20'' na 30profilu i jak dla mnie to dwa zupełnie inne światy, ale tam gdzie na 1BA i 15tkach opony kwiczą, a buda trze już lusterkiem o asfalt z powodu wychyłu, tam na 1BV i 20tkach przelatuję prawie 2 razy szybciej.

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dyskusja w stylu "Łoo panie, zrobiłem z Mirkiem mapę! 50kunia więcej" ale hamulców nie ruszę, bo po co? Zawieszenie? Panie, po co, to ma przeca tylko się szybko rozpędzać do przodu. Jeśli zmianiasz koło, bo chcesz żeby to jakkolwiek poprawiło prowadzenie, to trzeba też pamiętać o zawieszeniu.

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie masz żadnego argumentu czemu na 18 przy tym samym obwodzie auto ma prowadzić się gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Makale napisał:

Nadal nie masz żadnego argumentu czemu na 18 przy tym samym obwodzie auto ma prowadzić się gorzej.

To Ty nie masz zadnego argumentu dla ktorego auto na 18, niskim profilu i wysokim zawieszeniu 1ba ma prowadzic sie dobrze.

Na takim zawieszeniu i 18 bedziesz mial kanape a nie auto, bedziesz plywal na boki w zakretach bez stabilnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przytoczyć powiedzenie

"Mądremu 2 słowa wystarczą a głupiemu i referatu mało"

ale zaraz się ktoś obrazi.:kox:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przytoczyć powiedzenie

"Mądremu 2 słowa wystarczą a głupiemu i referatu mało"

ale zaraz się ktoś obrazi.:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Makale napisał:

Nadal nie masz żadnego argumentu czemu na 18 przy tym samym obwodzie auto ma prowadzić się gorzej.

1 Znacznie większa masa nieresorowana

2 Mniejszy profil opony - bardziej odczuwalne (słyszalne) wszystkie nierówności na drodze.

3 Zawieszenie 1ba, a dokładniej amortyzator- nie jest w stanie wytłumić, zatrzymać koła kiedy wpada w jakiś rezonans, czy wykonuje szybkie ruchy w pionie. Tu też chodzi o mase koła, patrz pkt 1.

No dobrze koledzy radzą, duża felga i niski profil to zły pomysł w połączeniu z 1BA. Ani to nie będzie wyglądać lepiej, ani nie będzie wygodniej, ani oszczędniej.

Sam mówisz że nie wytrzymałeś i wrzuciłeś -45... więc nie wiem po co sie wykłócasz i zadajesz dziwne pytania

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem bo koza, a w serii zawieszenie mało się klei drogi, ale na 18" duża poprawa względem 15".  Jeździłeś na 1BA na 195/65/15 i 225/40/18? Na różnych konfiguracjach zrobiłem tym autem ponad 100 tys km, ale i tak wszyscy wiedzą lepiej "bo słyszeli, albo 10km zrobili"...

 

Ad.1 większa masa nierosorowana?  Dobra to nie ma już sensu :)

 

Wg Was jak w drugim aucie na zimę mam 255/55 R18, a na lato 305/35 R21 to na 21 prowadzi się gorzej, bo inna masa, bo niski profil, bo amor nie ogarnia?

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...