Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 1.9 1Z] Co jakiś czas wyłącza się turbo (logi)


Zetor Power

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, to mój pierwszy post, także kłaniam się nisko.

Panowie mam problem z turbiną. Zdarza się, że co jakiś czas (gdy mocniej depnę albo np przyspiesze pod spore wzniesienie) wyłącza się turbina
- tzn zapewne przechodzi w tryb awaryjny. Samochod to a4 b5 1.9tdi 1z (1zetor) 90km 1998r. Zakupiłem kabelek - podłączyłem się i sprawdziłem
błedy w vcds lite. Pokasowałem je i problem jakby ustąpił, ale po czasie znów podczas przyspieszenia na wzniesieniu turbina się wyłączyła 
no i muł straszliwy. Po ponownym odpaleniu problem ustąpił, no ale wiadomo, że to kwestia czasu kiedy się znowu pojawi. Wydaję mi się również, że 
wzrosło spalanie. (btw czy można na vcds-lite odczytać spalanie /100km?, widziałem że można l/h, ale to niewiele mi mówi). Po wskazaniach
na vcds wymieniłem przepływomierz, ale odczyty są nadal błędne - jest to zapewne zamiennik z nad rzeki jangcy (chociaż japan w nazwie :D) 
także możliwe, że też jest dupny, ale odczyty pokazuje bardzo podobnie jak stary pierburga, więc pewnie nie tutaj jest problem.
Zrobiłem też "logi" dynamiczne do których daję linki:

Grupa 003 (proszę przewińcie do 95.69s, robiłem z kumplem z roboty, trochu nieogar):
http://vaglogi.pl/log-003_T7K7yq4.html
Grupa 008 i 011:
http://vaglogi.pl/log-011_008_KiKXQ13.html


Tutaj jeszcze log z grupy 11 przed wymianą przepływki - ona nic nie zminieniła moim zdaniem (tylko do czasu 8.91, musiałem sam dać stop):
http://vaglogi.pl/log-011_O89n8.html


Błędy jakie w full scanie mi pokazało to:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 23 May 2018, 22:26:10:0


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 028-906-021-AHU.LBL
   Controller: 028 906 021 GM
   Component: 1,9l R4 EDC   00SG  1436
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 06325
   VCID: 60B32383F35B
5 Faults Found:
65535 -  Internal Control Module Memory Error
            37-10 -  Faulty - Intermittent
01262 -  Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
            31-00 -  Open or Short to Ground
00522 -  Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
            30-00 -  Open or Short to Plus
00575 -  Intake Manifold Pressure
            17-10 -  Control Difference - Intermittent
00553 -  Mass Air Flow Sensor (G70)
            31-00 -  Open or Short to Ground
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL
   Controller: 8E0 614 111 AB
   Component: ABS 5.3 FRONT       D00
   Coding: 0273004281  
   Shop #: BB 24548
   VCID: 5ECF1D7BC92F
2 Faults Found:
00290 -  ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
            35-10 -   - - Intermittent
00287 -  ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
            35-10 -   - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC       Labels: 8L0-820-043-2D.LBL
   Controller: 8L0 820 043 B
   Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73
   Coding: 04143
   Shop #: WSC 06325
   VCID: 2721789FD6F5
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags       Labels: 8A0-959-655.LBL
   Controller: 8A0 959 655 C
   Component: Airbag V AUDI      D01 
   Coding: 01022
   Shop #: WSC 06325
   VCID: 33199CCF122D
2 Faults Found:
00532 -  Supply Voltage B+
            07-10 -  Signal too Low - Intermittent
00588 -  Airbag Igniter; Driver Side (N95)
            32-10 -  Resistance too High - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 8D0-919-0xx-17.LBL
   Controller: 8D0 919 034 
   Component: B5-KOMBIINSTRUMENT  D10
   Coding: 00140
   Shop #: WSC 65535
   VCID: E6BFB59B917F
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer       Labels: 4A0-953-234.LBL
   Controller: 4A0 953 234 
   Component: IMMO AUZ9Z0W0250503 D77
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00222
   VCID: DFB1A07F4E25
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks       Labels: 8D0-862-257.LBL
   Controller: 8LO 862 257 E
   Component: ZV-Pumpe            D03
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 65535
   VCID: 56DF055BA11F
16 Faults Found:
01367 -  Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 -   -
01371 -  Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
            35-00 -   -
01372 -  Alarm triggered by Door Contact Switch; Rear Passenger Side
            35-00 -   -
01374 -  Alarm triggered by Terminal 15
            35-00 -   -
01370 -  Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 -   -
01369 -  Alarm triggered by Hood Switch
            35-00 -   -
01368 -  Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
            35-00 -   -
01373 -  Alarm triggered by Radio Ground Contact
            35-00 -   -
01366 -  Opened Due to Crash Signal
            35-00 -   -
01361 -  Switch for Anti-Theft Alarm; Close
            29-00 -  Short to Ground
01360 -  Switch for Anti-Theft Alarm; Open
            29-00 -  Short to Ground
01362 -  Close Switch for Tailgate/Trunk (F124)
            29-00 -  Short to Ground
01363 -  Switch for Central Locking; Driver's Door (F59)
            27-00 -  Implausible Signal
01364 -  Switch for Central Locking; Passenger Door (F114)
            27-00 -  Implausible Signal
01365 -  Lock/Unlock Switch; Interior
            29-00 -  Short to Ground
01365 -  Lock/Unlock Switch; Interior
            28-00 -  Short to Plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zasadnicze pytanie, czy podczas rejestracji logu dynamicznego miałem wciśnięty gaz w podłogę? Chodzi mi o plik gdzie masz razem 008 i 011. Zakładam, że nie logowałeś na notlaufie.

Sprawdź zawór N75, szczególnie jego wtyczkę, coś tam Ci źle styka. Przy okazji sprawdź/wymień najlepiej węże podciśnieniowe na silikony, takie podstawowe punkty do eliminacji zanim ktoś zacznie podejrzewać turbinę.

8 godzin temu, Zetor Power napisał:

(btw czy można na vcds-lite odczytać spalanie /100km?, widziałem że można l/h, ale to niewiele mi mówi)

nie da rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok update z logami.

Przepraszam panowie za ten burdel z logami, ale robilem to pierwszy raz i sam musialem klickac. 

Logi ze starej przeplywki:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_4QduD9.html

Logi z "nowej" przeplywki:
http://vaglogi.pl/log-008_003_011_98LONX.html (8, 3, 11)
http://vaglogi.pl/log-001_003_010_vXnbAk.html (1, 3, 10) 


Moje pytanie czy jest jakas widoczna zmiana na nowej przeplywce, jest sens ja zmieniac? (moge ja oddac w ciagu 14 dni)
Czy zostac przy starej? Obecnie jest zalozona stara i problem z turbina sie nie pojawia (pewnie kwestia czasu).
Z gory dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...