Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów 1BA 1BE 1BV w Audi A4 B6/B7


lukaszr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poniżej znajdziesz oznaczenia sprężyn i amortyzatorów, które są używane przez AUDI w modelach A4 B6 i B7.
Znajdziesz numer sprężyny/amortyzatora, oznaczenie zawieszenia, w którym występuje (np. 1BE), kolory znaczników oraz WEIGHT RANGE czyli dopuszczalne obciążenie osi.
Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów - Audi A4 B6-B7 - 1.jpg
Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów - Audi A4 B6-B7 - 2.jpg

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów - Audi A4 B6-B7 - 3.jpg

 

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów - Audi A4 B6-B7 - 4.jpg

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów - Audi A4 B6-B7 - 5.jpg

 

:arrow2:http://www.a4-freunde.com/showwiki.php?title=S+line+Fahrwerke+B6+-+Teilenummern
 

Klasy wagowe - PRZÓD B6:

 



0JB - klasa wagowa 2
- przy 1BA -710 kg
- przy 1BP -710 kg
- przy 1BD -721 kg
- przy 1BE -721 kg
0JC - klasa wagowa 3
- przy 1BA 711-738 kg
- przy 1BP 711-738 kg
- przy 1BB -738 kg
- przy 1BT -738 kg
- przy 1BC -738 kg
- przy 1BD 722-753 kg
- przy 1BE 722-753 kg
0JD - klasa wagowa 4
- przy 1BA 739-766 kg
- przy 1BP 739-766 kg
- przy 1BB 739-766 kg
- przy 1BT 739-766 kg
- przy 1BC 739-766 kg
- przy 1BD 754-787 kg
- przy 1BE 754-787 kg
0JE - klasa wagowa 5
- przy 1BA 767-794 kg
- przy 1BP 767-794 kg
- przy 1BB 767-794 kg
- przy 1BT 767-794 kg
- przy 1BC 767-794 kg
- przy 1BD 788-823 kg
- przy 1BE 788-823 kg
0JF - klasa wagowa 6
- przy 1BA 795-823 kg
- przy 1BP 795-823 kg
- przy 1BB 795-823 kg
- przy 1BT 795-823 kg
- przy 1BC 795-823 kg
- przy 1BD 824-860 kg
- przy 1BE 824-860 kg
0JG - klasa wagowa 7
- przy 1BA 824-853 kg
- przy 1BP 824-853 kg
- przy 1BB 824-853 kg
- przy 1BT 824-853 kg
- przy 1BC 824-853 kg
- przy 1BD 861-899 kg
- przy 1BE 861-899 kg
0JH - klasa wagowa 8
- przy 1BA 854-885 kg
- przy 1BP 854-885 kg
- przy 1BB 854-885 kg
- przy 1BT 854-885 kg
- przy 1BC 854-885 kg
- przy 1BD 900-940 kg
- przy 1BE 900-940 kg
0JJ - klasa wagowa 9
- przy 1BA 886-918 kg
- przy 1BP 886-918 kg
- przy 1BB 886-918 kg
- przy 1BT 886-918 kg
- przy 1BC 886-918 kg
- przy 1BD 941-982 kg
- przy 1BE 941-982 kg
0JK - klasa wagowa 10
- przy 1BA 919-952 kg
- przy 1BP 919-952 kg
- przy 1BB 919-952 kg
- przy 1BT 919-952 kg
- przy 1BC 919-952 kg
- przy 1BD 983- kg
- przy 1BE 983- kg
0JL - klasa wagowa 11
- przy 1BA 953- kg
- przy 1BP 953- kg
- przy 1BB 953- kg
- przy 1BT 953- kg
- przy 1BC 953-kg
0JM - klasa wagowa 12
0JN - klasa wagowa 13
0JP - klasa wagowa 14
0JQ - klasa wagowa 15
 


 

Klasy wagowe - TYŁ B6:

 




0YD - klasa wagowa 4
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): -429 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): -429 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): -450 kg
0YE - klasa wagowa 5
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 430-450 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 430-450 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 451-472 kg
0YF - klasa wagowa 6
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 451-472 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 451-472 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 473-495 kg
0YG - klasa wagowa 7
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 473-495 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 473-495 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 496-519 kg
0YH - klasa wagowa 8
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 496-519 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 496-519 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 520-544 kg
0YJ - klasa wagowa 9
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 520-544 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 520-544 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg
0YK - klasa wagowa 10
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 545-570 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 571-597 kg
0YL - klasa wagowa 11
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 571-597 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 571-597 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 598-625 kg
0YM - klasa wagowa 12
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 598-625 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 598-625 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 626-654 kg
0YN - klasa wagowa 13
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 626-654 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 626-654 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 655- kg
0YP - klasa wagowa 14
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 655-685 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 655-685 kg
0YQ - klasa wagowa 15
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 686-716 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 686-716 kg
 


 

Nadwozie B6

 

 





Sprężyny przód 1BA:
8E0 411 105 BA – 0JC
8E0 411 105 BB – 0JD
8E0 411 105 BC – 0JE
8E0 411 105 BD – 0JF
8E0 411 105 BE – 0JG
8E0 411 105 BF – 0JH
8E0 411 105 BG – 0JJ
8E0 411 105 BH – 0JK
8E0 411 105 BJ – 0JL
8E0 411 105 BK – 0JM
8E0 411 105 BL – 0JN
8E0 411 105 BM – 0JQ
8E0 411 105 BN – 0JP



Sprężyny przód 1BE/1BV:
8E0 411 105 CA – 0JB
8E0 411 105 CB – 0JC
8E0 411 105 CC – 0JD
8E0 411 105 CD – 0JE
8E0 411 105 CE – 0JF
8E0 411 105 CF – 0JG
8E0 411 105 CG – 0JH
8E0 411 105 CH – 0JJ
8E0 411 105 CJ – 0JK
8E0 411 105 CK – 0JL
8E0 411 105 CL – 0JM


Sprężyny tył 1BA:
8E0 511 115 CL – 0YD
8E0 511 115 CM – 0YE
8E0 511 115 CN – 0YF
8E0 511 115 CP – 0YG
8E0 511 115 CQ – 0YH
8E0 511 115 CR – 0YJ
8E0 511 115 CS – 0YK
8E0 511 115 CT – 0YL
8E0 511 115 DA – 0YM
8E0 511 115 DB – 0YN
8E0 511 115 DC – 0YP
8E0 511 115 DD – 0YQ


Sprężyny tył 1BE/1BV:
8E0 511 115 DE – 0YD
8E0 511 115 DF – 0YE
8E0 511 115 DG – 0YF
8E0 511 115 DH – 0YG
8E0 511 115 DJ – 0YH
8E0 511 115 DK – 0YJ
8E0 511 115 DL – 0YK
8E0 511 115 DM – 0YL
8E0 511 115 DN – 0YM
8E0 511 115 DP – 0YN



 

Nadwozie B7

 

 




Sprężyny przód 1BA:
8E0 411 105 BB/DB – 0JC
8E0 411 105 BC/DC – 0JD
8E0 411 105 BD/DD – 0JE
8E0 411 105 BE/DE – 0JF
8E0 411 105 BF/DF – 0JG
8E0 411 105 BG/DG – 0JH
8E0 411 105 BH/DH – 0JJ
8E0 411 105 BJ/DJ – 0JK
8E0 411 105 BK/DK – 0JL
8E0 411 105 BL/DL – 0JM
8E0 411 105 BM/DM – 0JN
8E0 411 105 BN/DN – 0JP, 0JQ


Sprężyny przód 1BE/1BV:
8E0 411 105 CB/EB - 0JB
8E0 411 105 CC/EC - 0JC
8E0 411 105 CD/ED - 0JD
8E0 411 105 CE/EE - 0JE
8E0 411 105 CF/EF - 0JF
8E0 411 105 CG/EG - 0JG
8E0 411 105 CH/EH - 0JH
8E0 411 105 CJ/EJ - 0JJ
8E0 411 105 CK/EK - 0JK
8E0 411 105 CL/EL - 0JL
8E0 411 105 CM/EM - 0JM

Sprężyny tył 1BA:
8E0 511 115 CM - 0YD
8E0 511 115 CN - 0YE
8E0 511 115 CP - 0YF
8E0 511 115 CQ - 0YG
8E0 511 115 CR - 0YH
8E0 511 115 CS - 0YJ
8E0 511 115 CT - 0YK
8E0 511 115 DA - 0YL
8E0 511 115 DB - 0YM
8E0 511 115 DC - 0YN
8E0 511 115 DD - 0YP, 0YQ

Sprężyny tył 1BE/1BV:
8E0 511 115 DF/FF - 0YD
8E0 511 115 DG/FG - 0YE
8E0 511 115 DH/FH - 0YF
8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG
8E0 511 115 DK/FK - 0YH
8E0 511 115 DL/FL - 0YJ
8E0 511 115 DM/FM - 0YK
8E0 511 115 DN/FN - 0YL
8E0 511 115 DP/FP - 0YM
8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

LEGENDA (dot. nadwozia B7)

Przód:
Bx, Cx - do marca 2006
Dx, Ex - od marca 2006

Tył:
Dx - do października 2006
Fx - od października 2006

Nie dotyczy zawieszenia w V8!!!


 


 

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki . Wreszcie wiem czego mam szukać. Nigdzie tych informacji nie mogłem znaleźć aż do teraz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomoże ktoś w temacie jak wymienić te tylne sprężyny ? Co po kolei trzeba odkręcać oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia ?

Da radę zrobić to pod domem na "żabie" ? Domyślam się że trzeba odkręcić amorek z dolnego mocowania. Potem pytanie czy już wszystko opadnie na tyle że wyjmę sprężynę... czy trzeba od zwrotnicy odkręcić jeszcze górny wahacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pomoże ktoś w doborze sprężyn przód /tył aby auto wróciło do "oryginalnej wysokości " obecnie podobno -40mm przód tył standard chcę wymienić wszystkie 4 :)

Pojazd:

A4 B6 1.8T Quattro avant 2004r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, MaTeo85 napisał:

odczytaj z wlepki jakie były oryginalnie klasy wagowe i wszystko będzie jasne.

Witam to po odczytaniu wychodzi z obrazka że :

1BE klasa wagowa 7 ? bo uczę się dopiero :)

Wlepka .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typ zawieszenia 1BE - sportowe

Kategoria wagowa przedniej osi - 0JG - kategoria wagowa 7 - numer sprężyny 8E0 411 105 CF (1x niebieski, 3x zielony) ---> 8E0 411 105 EF

Kategoria wagowa tylnej osi - 0YL - kategoria wagowa 11- numer sprężyny 8E0 511 115 DM (1x niebieski, 1x zielony) ---> 8E0 511 115 FM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Przemas111 napisał:

Witam powie mi ktoś co to za kategoria?  Były zamontowane w Audi b7 Avant 1.9tdi S-line

20200818_221305.jpg

Tyl to sprezyny 1ba kategoria 10 a z przodu z racji że nie widać kropek to mogę tylko w przyblizeniu podać że  to okolice 7-9 klasy wagowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dziekuje za odpowiedz. A jak mam teraz zwykle klasa 12 przednie i jak zaloze te od s-line to zejdzie mi auto nirzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Przemas111 napisał:

Super dziekuje za odpowiedz. A jak mam teraz zwykle klasa 12 przednie i jak zaloze te od s-line to zejdzie mi auto nirzej?

Nie wiem dokładnie  jakie jest oznaczenie przednich sprężyn ale raczej tak. Tyle że z tego co podaja tabele kilka postów wyżej tylne sprężyny nie sa s line tylko zwykle 1ba. Jaki masz silnik? Albo najlepiej podeślij zdjęcie wlepki serwisowej to ci powiem jakich szukać sprężyn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Przemas111 napisał:

Takie mam teraz i chce założyć od s-line to co wyslalem fotke bo tyl ok stoi jeszcze ale przud tragedia

20200502_174854.jpg

No to tak przód masz 11 klasę wagowa tyl 10. Jeżeli chcesz założyć s line powinieneś szukać o jedną bądź dwie kategorie wagowe mniej czyli przód 9-10 tyl 8-9. Z przodu powinny to być 10 klasa kolory różowy biały albo 9 klasa różowy i 3x fioletowy. Tyl (2 rodzaje oznaczeń ze wzgledu na rocznik) to 9 klasa - niebieski 3x różowy albo szary brązowy i 8 klasa niebieski 2x różowy albo szary 3x niebieski. Jak chcesz żeby przód był równo z tylem to dodatkowo proponuje założyć talerzyki z b5 na przód co da ok 1.5cm mniej. Amory zgaduję też dajesz s line? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Przemas111 napisał:

A Tak same sprężyny nic nie dadzą?  Jak amorki zostaną te co są? 

No dadzą coś obniża i trochę usztywnia. Tyle ze amorki z s line mają 0.5cm niżej mocowanie sprężyny więc nie wiem jak to będzie czy obniży te 2cm jak zostawisz stare. Ja bym założył kpl s line 1be jak chcesz w miarę komfortowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2020 o 14:49, MaTeo85 napisał:

Typ zawieszenia 1BE - sportowe

Kategoria wagowa przedniej osi - 0JG - kategoria wagowa 7 - numer sprężyny 8E0 411 105 CF (1x niebieski, 3x zielony) ---> 8E0 411 105 EF

Kategoria wagowa tylnej osi - 0YL - kategoria wagowa 11- numer sprężyny 8E0 511 115 DM (1x niebieski, 1x zielony) ---> 8E0 511 115 FM

Bardzo dziękuję za pomoc auto po wymianie ,jazda bardziej komfortowa i mniej stresu na "uskokach" na naszych pięknych drogach ;)poszedł prawie 4 cm w górę :)

Sprężyny przód Kayaba

Tył Sasch

pozdrawiam i dziękuje za pomoc przy okazji wleciały nowe tarcze przód + tył kpl

 

 

IMG_20200803_163315.jpg

IMG_20200827_184002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak nie mam na wlepce klasy wagowej i na sprężynach paski nie są widoczne? Na wlepce widnieje tylko 1BE.

Z przodu widać, ale z tyłu jest tylko biały pasek widoczny.  

Można dojść po vinie? Może ktoś pomoże? 

20200804_130456.jpg

20200908_165839_resized.jpg

20200909_214912_resized.jpg

Edytowane przez daw9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...